Toon posts:

Welke keuze uit deze 2 voor een klein servertje..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een klein servertje hebben om te printen en om ADSL in de toekomst (september :) ) te gaan sharen.
Nu had ik de volgende onderdelen nog over

Moederbord: Abit SA6 (i815EP)
Geheugen: 64MB PC100
Geluidskaart: Onboard AC97
Harddisk: 4.3GB Seagate
Netwerkkaart: Winbond NICje

De videokaart wordt een Viper V550 16MB AGP die ik voor 75 piek ga kopen en als het goed is maandag binnenkomt.

Je ziet het al, ik mis nog een processor. Nu wilde ik gaan voor een Celeron omdat die redelijk cheap zijn in vergelijking met de Pentium 3's. Ik kan een Celeron 400/433 PPGA voor ergens rond de 75 gulden. Dan heb ik voor 150 piek een servertje. Nu had ik ook ooit gehoord dat die PPGA dingen niet zo fijn waren ofzo, dus dat laat mij nog een keuze. Een Celeron 633 FCPGA voor 146 gulden. Welke kan ik het beste doen denken jullie?
Thanks.

Verwijderd

Ik zou gewoon een celly nemen... eigenlijk vind ik de specs allemaal overkill voor adsl sharen en printer, kan je net zo goed met een 486 doen ofzo.... maargoed. Ik zou er dus gewoon een oude celly indrukken en die viper is ook overkill voor een servertje... gewoon een 4 of 8mb agp kaartje is meer als voldoende en dat scheelt je weer 50 piek ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 19:23 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Ik zou gewoon een celly nemen... eigenlijk vind ik de specs allemaal overkill voor adsl sharen en printer, kan je net zo goed met een 486 doen ofzo.... maargoed. Ik zou er dus gewoon een oude celly indrukken en die viper is ook overkill voor een servertje... gewoon een 4 of 8mb agp kaartje is meer als voldoende en dat scheelt je weer 50 piek ofzo.
Ja, maar ik wil er evt ook af en toe nog als 2e game-computer gebruiken, you know :)
Quake2 gaat er perfect op dan :)
En aangezien ik al deze onderdelen overhad moest ik er toch wel iets leuks mee doen.
Maar jij denkt dus een Celly 433 PPGA...
Hmm..

Verwijderd

633 celly, oc en naar een gig, jij blij Q2 blij :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 19:34 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
633 celly, oc en naar een gig, jij blij Q2 blij :)
Een server is niet echt om oc'd te worden ;) Misschien doe ik het later wel, maar ik zit nog steeds te twijfelen tussen een Celly 433 PPGA en een Celly 633 FCPGA... |:(

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

De celly 633 heeft een coppermine core die loopt een stuk sneller dan de mendocini core.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 19:51 schreef outlaw het volgende:
De celly 633 heeft een coppermine core die loopt een stuk sneller dan de mendocini core.
mendocino

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 19:51 schreef outlaw het volgende:
Jep das ook weer zo, daarom zit ik zo te twijfelen ;)

Verwijderd

Was het niet zo dat Q2 prima draaide op een P2 :?

De celly draait iig prima prima hoor, ik heb een hele tijd Celly 300a als proc voor een NT server (PDC, Proxy, IIS) gebruikt zonder ook maar 1 probleem. En daarnaast draaide hij snel genoeg voor practisch elke game (kon zelfs Q3 er goed op spelen).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 20:04 schreef DeatHLocK het volgende:
Was het niet zo dat Q2 prima draaide op een P2 :?

De celly draait iig prima prima hoor, ik heb een hele tijd Celly 300a als proc voor een NT server (PDC, Proxy, IIS) gebruikt zonder ook maar 1 probleem. En daarnaast draaide hij snel genoeg voor practisch elke game (kon zelfs Q3 er goed op spelen).
Dat brengt mij bij de volgende vraag:
Welk OS zal ik erop draaien? Win95 niet, doh :), Win98 weet ik niet, dat vind ik niet zo stabiel, en Win2k is wel rockstable, maar 64mb is daar net ietsjes te weinig voor vind ik. En geen Linux en al die andere OS'en waar ik toch geen verstand van heb :)
Iemand?

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 20:33 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Dat brengt mij bij de volgende vraag:
Welk OS zal ik erop draaien? Win95 niet, doh :), Win98 weet ik niet, dat vind ik niet zo stabiel, en Win2k is wel rockstable, maar 64mb is daar net ietsjes te weinig voor vind ik. En geen Linux en al die andere OS'en waar ik toch geen verstand van heb :)
Iemand?
geheugen kost geen aars dus win2k is wel lekker ik draai het op mijn workstation : p 266 196 mb geheugen draait lekker en stabiel heel stabiel

Verwijderd

Topicstarter
Hmzjah geheugen is idd erg goedkoop. 128MB dimm kost 50 piek nog niet eens. Maar dan wordt het geheel toch weer wat duurder... Hmmm... |:(

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 21:59 schreef Vo0 het volgende:
Hmzjah geheugen is idd erg goedkoop. 128MB dimm kost 50 piek nog niet eens. Maar dan wordt het geheel toch weer wat duurder... Hmmm... |:(
maar das maar een kleine investering

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op vrijdag 13 juli 2001 21:59 schreef Vo0 het volgende:
Och, je hebt toch geld voor een 633mhz?
Dan kan je ook die 433 nemen en het verschil gebruiken voor geheugen.
Kan je ook nog een beetje UT'en.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 22:11 schreef d-Frag het volgende:

[..]

Och, je hebt toch geld voor een 633mhz?
Dan kan je ook die 433 nemen en het verschil gebruiken voor geheugen.
Kan je ook nog een beetje UT'en.
Verhip, dat is nog eens een idee :)
Hmzjah, ik denk dat ik dat maar ga doen.

Celly 433 + 192MB == prettiger dan:
Celly 633 + 64MB ;)

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 22:15
Op vrijdag 13 juli 2001 22:12 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Verhip, dat is nog eens een idee :)
Hmzjah, ik denk dat ik dat maar ga doen.

Celly 433 + 192MB == prettiger dan:
Celly 633 + 64MB ;)
Waarom geen Celly 533 en 128 MB ??

:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 23:53 schreef JohnT het volgende:

[..]

Waarom geen Celly 533 en 128 MB ??

:)
Gna gna omdat ik geen 64MB meer ga kopen joh en een Celly 533 kan je nergens goedkoop krijgen..

>:) })
Pagina: 1