Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Coffee to burn pellets ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:

• jjonkie
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:39
In de jaarlijkse zoektocht naar een pallet pellets kwam ik dit tegen.

https://dejagerhemelum.nl...brandstof-pellets-koffie/

Is er iemand die er ervaring mee heeft ?

Ik zal een paar zakjes ophalen om het te proberen.

• digifun
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Veel brandstof houtpellets komen uit het buitenland en moeten een lange reis doorstaan om bij de Nederlandse consument aan te komen. De Bio-energie pellets van Coffie to Burn zijn gemaakt van grondstoffen uit de regio. Er worden veel minder kosten gemaakt om het product te vervoeren en komt dit ten goede aan het milieu!

Toch handig dat de nederlandse koffieboeren hiermee een extra verdienmodel hebben.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• ramonlambal
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:52
Vond dat wel een goed punt! tot ik dit las:
" Voor deze brandstofpellets wordt koffiedik verzameld en geperst met een klein deel houtstof."
Dit is in nederland genoeg aanwezig, de koffie wordt namelijk toch wel gedronken. Het gaat hier niet om de schillen van de bonen!

• thefox154
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-03 21:00
quote:
ramonlambal schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:40:
Vond dat wel een goed punt! tot ik dit las:
" Voor deze brandstofpellets wordt koffiedik verzameld en geperst met een klein deel houtstof."
Dit is in nederland genoeg aanwezig, de koffie wordt namelijk toch wel gedronken. Het gaat hier niet om de schillen van de bonen!
Oeh zou het uit de kachelpijp dan de hele dag naar koffie ruiken???
Heb je zo alle buren op de stoep :+ :+

• lola
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-03-2018
Ik heb een zak liggen die ik nog niet geprobeerd heb.
Men gaf aan dat qua pellettoevoer een verlaging van mínimaal 20 - 30% nodig is. Onze toevoer kan op maximaal -20% worden ingesteld. Mogelijk is dat niet voldoende en ik weet niet of dat nadelige gevolgen kan hebben.
Gezien het onze hoofdverwarming is en ik ook nog geen enkele ervaring kon vinden, heb ik ze nog niet getest.
Naar jouw ervaring ben ik dan ook zeker benieuwd :)

• hoogerb
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 15-03-2018
Je kan toch ook mengen? Half hout pellets half koffie, dan is 20% minder toevoer voldoende.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:29
quote:
thefox154 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:11:
[...]

Oeh zou het uit de kachelpijp dan de hele dag naar koffie ruiken???
Heb je zo alle buren op de stoep :+ :+
Ach, zo erg is dat niet... ik heb jaren terug 'onder de rook' van de Douwe Egberts branderij in Utrecht gewoond en vond het persoonlijk helemaal niet vervelend om wakker te worden met het aroma van vers gebrande koffie in de lucht :)

Als de buren langskomen dan willen ze vast koffie :+

• Ruud351
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 05-10-2018
Hier ook 2 zakken aangeschaft, ga ik dit weekend proberen. Overigens las ik 40% minder aanvoer van zowel pellets als lucht. Het heeft ook nadelen: starten is lastiger want een hogere temperatuur nodig en, niet onbelangrijk, de kachel wordt er smeriger van (ruit en branderbak).

Laat het wel weten hoe het bevalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DelinQ
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-03 16:05
quote:
Ruud351 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:26:
Hier ook 2 zakken aangeschaft, ga ik dit weekend proberen. Overigens las ik 40% minder aanvoer van zowel pellets als lucht. Het heeft ook nadelen: starten is lastiger want een hogere temperatuur nodig en, niet onbelangrijk, de kachel wordt er smeriger van (ruit en branderbak).

Laat het wel weten hoe het bevalt.
En hoe is het bevallen / bevalt het?

• Nickstar
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 12-01 09:00
Weinig info hier. Alleen blabla.Kom op ik wil het weten. Vlambeeld, as, warmteafgifte. Gewoon even de ervaring zonder de blabla.
Al vast bedankt he :)

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:54

Yucon

*broem*

Wel interessant om eens te proberen. Die verlaging maakt waarschijnlijk niet hele veel uit, zolang je hem maar niet op de hoogste stand zet. let op: sommige kachels doen dat uit zichzelf (!) als ze dat ivm temperatuur nodig vinden

• Vuiltje
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 12:02
Ik vind het een hoop poehaa
extreem hoog 18.6 MJ/kg.............. pffff
PurePower 100% naald heeft 18.3 en is bewezen makkelijker en (veel) goedkoper.
Niet de moeite waard om een probeerzak te bestellen

3,4kWp - Gasloos sinds april 2018, met een zelf gemodificeerde pelletkachel-cv 14kW: energie en CO2 neutraal huis.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-03 22:09

Erasmo

Laadpaaljager

Maar voor degene die een pelletpers hebben is het wel een interessant idee dit, het gaat anders de compost in of met het gft mee maar als je goede droge koffie door de pellets kan mengen kan dat een leuke besparing opleveren, helemaal als je een extra bron hebt voor de koffie.

Doet iets met stroom en motors

• Vuiltje
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 12:02
Erasmo schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:10:
helemaal als je een extra bron hebt voor de koffie.
Ik heb een buurman, die wil dolgraag van het net af en denkt aan een oude dieselmotor.
Die wil hij op frietolie gaan laten draaien.
Dat wil hij bij sportkantines en frietzaken gaan weghalen, want zo zegt hij, die moeten er allemaal vanaf.
Alsof hij de enige weg is die ze kunnen bewandelen en hij het dus gratis kan weghalen.
Op de fiets en zonder ruime opslag en reinigingscapaciteit. . . . . .

Koffiedrab drogen en bewaren en tot pellets gaan persen is eenzelfde gedachte.

Heb je al berekend om hoeveel koffie het gaat als je met 4 thuis koffie drinkt?
4 x 4bakken? x 5 gram per bak= 29,2 kilo per jaar.
Ik stook daar 2 dagen van.
Leuke bezigheid dus dat koffie sparen, maar een zinvol alternatief........?

3,4kWp - Gasloos sinds april 2018, met een zelf gemodificeerde pelletkachel-cv 14kW: energie en CO2 neutraal huis.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-03 22:09

Erasmo

Laadpaaljager

4 bakken? Ik jaag er thuis ruim een kilo per week doorheen, en bij de lokale tent kan ik gratis koffiedik meenemen als ik wil.

Een oude dieselmotor laten draaien voor je energievoorziening is natuurlijk ongeveer het domste wat je kunt doen in NL...

Doet iets met stroom en motors

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True