Trefnet domein koppelen aan webhosting pakket transip

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Mijn vraag

Is het mogelijk een trefnet a record te koppelen aan een webhostingpakket van transip? Zonder het domein te verhuizen naar Transip? Er draaien meerder subsites op het DNS van trefnet en ook de mx records voor 0365z

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

TransIp zegt tot 2x toe het is niet mogelijk een domein te koppelen via de DNS van trefnet aan hun webhostingpakket.

Echter onze webbouwer een professioneel bedrijf zegt dit is gewoon mogelijk geen probleem super simpel.

Zelf ben ik van mening dat het niet mogelijk is een vhost te configureren op het webcluster van transip.

Het betreft een redelijk kritische host to host migratie.

Iemand hier die kan vertellen of wij zonder moeite. Domein1.nl zonder moeite kunnen koppelen aan een transip hostingpakketje?

Wie heeft er gelijk transip of onze professionele webbouwer?

Alvast dank.

Beste antwoord (via Padje op 20-02-2018 07:03)

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Ik heb geen ervaring met "WP Hosting" maar ik denk dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt...
Dus je kan dat hosting pakket niet afnemen zonder het domein te verhuizen.

Overigens heb je voor €10,- ook al een eenvoudige VPS, dus die kan je ook afnemen en zelf inrichten.

[ Voor 23% gewijzigd door J0HAN op 19-02-2018 21:18 ]

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
Dat ligt eraan wat je bij TransIP afneemt.

Als je webhosting afneemt moet je het domein ook bij TransIP hosten/registreren.
Neem je een VPS af, dan kan je die zelf inrichten en gewoon een vhost aanmaken voor het gewenste domein/subdomein (mits je bij Trefnet zelf DNS beheer kan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
Het idee is de DNS aanpassen en deze te verwijzen naar het webhostingcluser dus sharedhosting een pakketje van 10 euro per maand. Dus geen vps maar gewoon zo’n shared container wordpress omgeving.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
Ik heb geen ervaring met "WP Hosting" maar ik denk dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt...
Dus je kan dat hosting pakket niet afnemen zonder het domein te verhuizen.

Overigens heb je voor €10,- ook al een eenvoudige VPS, dus die kan je ook afnemen en zelf inrichten.

[ Voor 23% gewijzigd door J0HAN op 19-02-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
Bedankt heb uiteraard plan D klaarliggen dat is namelijk Azure. (Heb daar gratis 5K credits voor.)

Alleen vindt men Azure maar een eng iets tov sharedhosting bij TransIP.