Autoradio cassette komt er steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudiluty
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Goedendag. Ik heb een oldtimer Blaupunkt koln RCM40 autoradio met cassette.

Sinds vandaag wou ik de cassette functie eens proberen maar deze werkt niet. Als ik de cassette er in doe blijft de radio de cassette er uit spugen. Zie video:

YouTube: Ejecting cassete problem

De cassette is goed, deze heb ik al getest.

Iemand enig idee ?

Mvg
Marco

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 21:20

donny007

Try the Nether!

Tjah, dat het casettedeck van een ~25 jaar oude autoradio een beetje begint te haperen is niet heel vreemd.

Heb je de radio al eens opengemaakt om het mechaniek te inspecteren? Het kan goed een vuil contactje of schakelaartje zijn.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:04
Gezien de cassettespeler oud is en zelfs in een auto is ingebouwd waar weersinvloeden en vochtigheid ook flink hun uitoefening op de onderdelen hebben gehad zal er wel iets defect zijn waardoor de speler denkt dat de cassette aan het einde is en daarom eject. Er zal binnenin wel iets versleten zijn of de rubberen aandrijfriemen zijn vergaan... het tweede heb je een grote kans van overigens, mijn 'antieke' Technics platenspeler en cassettedeck die ik jaren ongebruikt had staan wilden ook niet meer puur omdat het rubber van de aandrijfriemen was vergaan. Voor de platenspeler nog vervangende kunnen vinden en die doet het weer, voor het cassettedeck geen geluk gehad.

[ Voor 62% gewijzigd door MicGlou op 19-02-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 23:01

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Lijkt voor mij dat het klepje ook niet helemaal dicht gaat misschien daarom dat die denkt het niet goed gaat en weer eject.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudiluty
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Aandrijfriempjes zijn nog goed.. net even bekeken. Kan zo verder niets zien of iets niet goed schakelt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Als een cassettedeck teveel mechanische weerstand ondervindt en het is een auto-reverse, zal het steeds van kant a naar b wisselen. Als het geen auto-reverse is, zal de cassette uitgeworpen worden. Ik vermoed vuil rondom de capstan motoren (schoonmaken met wattenstaafje en alcohol) of tandwielen versleten van de spoelen (controleer op vuil in het mechaniek en als de tanden niet versleten of beschadigd zijn, een beetje nylon lube gebruiken om de asjes te smeren) .

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Het ding klinkt niet bepaald lekker in dat filmpje, lijkt alsof er toch iets mechanisch mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zitten vaak ook rubber bandjes in. Die drogen uit.
Pagina: 1