Geen idee wat ik met de houten vloer aanmoet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:38
Goedeavond tweakers!

Mijn partner en ik hebben een (vrijstaande) woning op het oog uit het jaar 1976. Dit huis heeft een stenen buitenmuur en een houtenskelet aan de binnen zijde. Ook elke (tussen)muur is van hout. De vorige bewoners hebben een tegellook vloer (denk een soort parket) direct op het houten skelet gelegd. Tijdens de bezichtiging was het net alsof we in een caravan liepen! We hebben nu een betonnen vloer, dus we zijn eigenlijk wel geschrokken van het caravan effect.

Ik ben eigenlijk op zoek naar tweakers die een zelfde soort situatie gehad hebben, en hoe jullie hier mee om zijn gegaan.

Ik heb zelf een aantal dingen gevonden en misschien hebben jullie hier ervaring mee:
Fermacell vloer: Schijnt wel aardig te dempen en werkt ook isolerend, niet extreem duur.
Schuimbeton: Dan moet volgens mij alles eruit en wordt de kruipruimte opgevuld met schuimbeton. Daarnaast kost dit zeer veer geld. (80-90m2)

Of zijn er nog andere mogelijkheden waar ik naar kan kijken om het huis minder als een caravan te laten klinken?

Bedankt alvast!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Even voor de niet-campeerders: Wat is het caravan-effect? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 08:46
Wij hebben een huis uit 1930 en hebben dezelfde bouw. Stenen muren, met van binnen alles van hout. Wij vinden dit bij dit huis horen en hebben het zo gelaten. Ik denk dat je moet kiezen tussen 'het accepteren' of ALLES er uit te halen en betonnen vloeren te laten leggen. Dit moet dan natuurlijk op de begane vloer, maar ook op de 1e, want anders heb je daar ook het probleem.

Bij ons was dit al geen optie, omdat er bij ons ook nog allerlei leidingen door de kruipruimte lopen, deze moet je dan ook allemaal gaan verleggen.

Wat bij ons wel geholpen heeft is dat wij elke tussenmuur die van hout was, vervangen hebben door gips. Dit dempt het geluid veel beter (en is beter bestand tegen brand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Room42 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:39:
Even voor de niet-campeerders: Wat is het caravan-effect? ;)
Dat je echt alles zeer goed hoort. Dat het door dreunt en dat de vloer met je meebeweegt. Alsof het een holle houten vloer is, wat het natuurlijk ook is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 12:03
Hoe is de houten vloer er zelf aan toe? Als balkkoppen zelf rot zijn, zal toch een grondige renovatie plaats moeten vinden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:20
Ik zit in zo’n huis met houten vloeren. En ja, als ze boven lopen hoor je dat. Maar dat je een ‘zweverig’ gevoel hebt als je loopt, dat lijkt me niet goed. Vloer hier is net zo stevig als de betonnen vloeren in m’n oude huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Señor Sjon schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:44:
Hoe is de houten vloer er zelf aan toe? Als balkkoppen zelf rot zijn, zal toch een grondige renovatie plaats moeten vinden.
Durf ik niet te zeggen... Er moet nog een inspectie gedaan worden.
Marber schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:46:
Ik zit in zo’n huis met houten vloeren. En ja, als ze boven lopen hoor je dat. Maar dat je een ‘zweverig’ gevoel hebt als je loopt, dat lijkt me niet goed. Vloer hier is net zo stevig als de betonnen vloeren in m’n oude huis.
We hebben geen kinderwens. Boven hoef het van ons dus niet van beton te zijn om geluiden te dempen. We zullen het meeste beneden zijn. Dat zweverig is meer: Als er een tafel zou staan met servicegoed erop, en je loopt langs de tafel, dan zou het servicegoed rinkelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:15

Jiffy

God, you're ugly!

Dat hoort niet. Ik heb de eerste 23 jaar van m'n leven in een huis uit 1941 gewoond met, idd, houten vloeren, maar echt niet dat het serviesgoed rinkelde wanneer er iemand langs de tafel liep. Een houten vloer hoort gewoon stabiel te zijn.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Dan zou ik de vloer laten inspecteren. 1976 en dan een zweverige vloer. Of zeer bespaart op kosten of gewoon houtrot.

Een kraakje mag her en der, wist bij mn opa en oma altijd waar je niet moest staan boven. Standaard plekken waar t ging kraken haha. Maar bewegend servies, nee. Of men moet flink stampen.

[ Voor 44% gewijzigd door sugarlee89 op 19-02-2018 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Vloer erover heen leggen met osb, kun jezelf doen. Krijg je een vloer die stevig is maar iets meeveerd , net zoals een vloer moet zijn.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
digifun schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:01:
Vloer erover heen leggen met osb, kun jezelf doen. Krijg je een vloer die stevig is maar iets meeveerd , net zoals een vloer moet zijn.
Krijg je met OSB ook een dempend geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:07
Als je altijd een betonnenvloer gewend bent dan is een houtenbalken vloer natuurlijk even wennen.
Een goede houten vloer klinkt toch totaal anders als een betonnen vloer. Tevens verschilt het ook per persoon hoe dit geïnterpreteerd wordt.

Ons huis uit 1966 heeft een (bak)stenen buiten muren en verder was alles houtenbalken vloeren.
Omdat wij ook graag vloerverwarming wilden en goede vloer isolatie, hebben wij er voor gekozen de houten balken te verwijderen, grond uit te vlakken, en schuimbeton laten storten. Daarna komt de vloerverwarming. Je hebt voor het schuimbeton met vloerverwarming en eind vloer (anhydriet) bedrijven die dit als totaal pakket aanbieden.
Het slopen moet je uiteraard wel zelf doen.
Het enige waar ik goed naar zou kijken als ik jou was, zijn de tussenmuren. Als deze op je houten beganegrond staan dan kan schuimbeton nog wel eens lastig worden.
Al onze binnen muren hadden hun eigen fundering.

Op de eerste en tweede verdieping komt ook vloerverwarming. Deze wordt ingefreesd in fermacell platen. Ik heb gekozen voor de fermacell platen 2e26, deze hebben 9mm vilt wat zorgt voor een demping van 10db aan contactgeluid. Wat als ik de reviews mag geloven, een wereld van verschil is op de houten balken vloeren. Hopelijk heb je er iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Onno_Devine schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:22:
Als je altijd een betonnenvloer gewend bent dan is een houtenbalken vloer natuurlijk even wennen.
Een goede houten vloer klinkt toch totaal anders als een betonnen vloer. Tevens verschilt het ook per persoon hoe dit geïnterpreteerd wordt.

Ons huis uit 1966 heeft een (bak)stenen buiten muren en verder was alles houtenbalken vloeren.
Omdat wij ook graag vloerverwarming wilden en goede vloer isolatie, hebben wij er voor gekozen de houten balken te verwijderen, grond uit te vlakken, en schuimbeton laten storten. Daarna komt de vloerverwarming. Je hebt voor het schuimbeton met vloerverwarming en eind vloer (anhydriet) bedrijven die dit als totaal pakket aanbieden.
Het slopen moet je uiteraard wel zelf doen.
Het enige waar ik goed naar zou kijken als ik jou was, zijn de tussenmuren. Als deze op je houten beganegrond staan dan kan schuimbeton nog wel eens lastig worden.
Al onze binnen muren hadden hun eigen fundering.

Op de eerste en tweede verdieping komt ook vloerverwarming. Deze wordt ingefreesd in fermacell platen. Ik heb gekozen voor de fermacell platen 2e26, deze hebben 9mm vilt wat zorgt voor een demping van 10db aan contactgeluid. Wat als ik de reviews mag geloven, een wereld van verschil is op de houten balken vloeren. Hopelijk heb je er iets aan :)
Jazeker! bedankt voor je input. Tot waar moest je slopen? Totdat het houten skelet zichtbaar is, en zij deden de rest? Weet jij zo nog of je per m2 moest betalen, of was het en fixed price?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:26

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier nog een tweaker met een zelfde soort bouw. Wij hebben onder een aantal balken wat tegels gelegd tegen het doordreunen. Voornamelijk op de plekken waar de buffetkast en de eetkamertafel staan maar dat het servies rinkelt dat dan weer niet; ja als ik met 85kg op en neer spring dan wel ja :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 22:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

Marber schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:46:
denk dat dat aan je definitie ligt.
Ik heb hier gewoon een gezonde houten vloer in liggen.
En toch zie je de tv ligt schommelen als ik er over heen loop. Dat had ik echt nooit in de betonnen vloer van mijn ouders.
(om maar te zwijgen als ik er op ga springen)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 13:25
De vraag is natuurlijk ook wat de afmetingen zijn van de houten balklaag van het vloerveld én de hart-op-hart afstand van de balklaag. Dit icm de overspanning kan inderdaad voor een deinende vloer zorgen.

Schuimbeton is m.i. pas interessant bij een kruipruimte < 50 cm diep gezien schuimbeton max. 50 cm per fase gestort kan worden (iets met chemisch proces en uitrijzen).
Als het in twee fases moet krijg je weer je eenmalige kosten in je mik.
Wij hadden uitgerekend dat een PS combinatievloer (balken broodjes vloer) duurder is als je schuimbeton in 1 fase kan storten. Hierna wordt de m2 prijs te hoog.

Hierboven stelt iemand dat je de schuimbeton kan laten combineren met vloerverwarming en met anhydriet. Let wel op je droogtijd van anhydriet. Zandcemementdekvloer kan je met versneller in één dag droog krijgen voor parket, anhydriet moet geruime tijd droger voor de parketeur een acceptabele restvochtpercentage meet (ik heb een vloer 3 x moeten laten schuren voor de parketeur het accepteerde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Geen ervaring met een houten skelet bouw, maar wel met fermacell vloer (tyoe 2E32: 10 mm minimerale wol en 2x 10 mm gipsvezel) op een betonnen ondergrond. Hiervoor gekozen omdat ik onder tijdsdruk een vloer +/- 5 cm moest ophogen.

Idee van Fermacell sprak me erg aan (instructie filmpjes waren duidelijk) en het lijkt relatief makkelijk te leggen. Echter, mijn ervaring nu de vloer er in ligt: Het is moeilijker dan je denkt om (met droge egalisatiekorrel) een goede strakke afwerking te krijgen!
Twee platen liggen in een soort van "dak profiel" (waarschijnlijk wat korrel tussen de overlap gekomen, maar niet gemerkt met leggen). Nu de vloer (laminaat) er op ligt, merk je dat de vloer daar mee veert.
Ook merk ik de overstap van betonnen ondergrond naar Fermacell ondergrond. Deze klinkt relatief hol.

Nu klink ik wellicht wat negatief over Fermacell, maar achteraf gezien zou ik het weer doen maar dan wat meer de tijd er voor nemen,

En half Amsterdam (houten skelet) is voorzien van een Fermacell vloer of gelijkwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 10:36

vleesjus

echte vleesjus!

Ik heb zelf ook houten vloeren in huis. Beneden ga ik binnenkort (hoogstwaarschijnlijk) schuimbeton laten storten, laagdikte ~45cm. Boven veerde de vloer ook behoorlijk, maar dit is opgelost door elke draagbalk van een partnerbalk te voorzien. Hierdoor is de vering echt enorm afgenomen. Het is nog altijd niet zoals beton, maar als je er overheen loopt voelt het wel stevig aan. De ruimte tussen de balken opgevuld met steenwol en gipsplaat tegen de balken geschroeft, ipv de houten schrootjes. Hierdoor hoor je alleen nog maar voetstappen boven, stemmen en muziek zijn zo goed als niet te horen.

[ Voor 22% gewijzigd door vleesjus op 20-02-2018 08:52 ]

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13

Theo

moederbord

Houtskelet hoeft niet per sé slecht te zijn. Mijn vorige woning uit 1927 had ook houten vloeren en plafonds, en dat was zoals de meeste hier beschrijven; het kraakt op sommige punten, het is gehorig, maar het buigt niet zomaar door. Naast de kast op de grond springen zorgde wel dat het servies in de kast geluid maakte, maar daar ontkom je niet aan.

Mijn huidige woning heeft echter ook een houten vloer op de eerste verdieping. Balken van 30cm dik, daarop OSB platen en daarop vilt en laminaat. Maar onder de balken hangt 10cm glaswol en een dun houten frame waaraan het plafond van de begaande grond hangt. Boven kraakt en veert het niet, en de geluidsisolatie is zeer goed.

Wellicht kun je dus op de vloer OSB platen leggen, en daarop je dekvloer leggen.

Houten binnenmuren daar hoeft ook niks mis mee te zijn. Een muurtje van een paar cm dat wil je niet. Maar een muur van twee OSB platen dik met een aantal cm ertussen (voor inbouwstopcontacten en lasdozen bijv), opgevuld met glaswol doet niet onder voor steen. Grote voordeel van hout is dat je er veel gemakkelijker iets aan kan ophangen. (geen steenboor en pluggen nodig)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05 12:48
Hier een vergelijkbare woning uit 1930, met houten vloeren (in goede staat tijdens aankoop) maar wel met stenen muren (binnen & buiten).
Zelfde discussie heb ik met mijn partner gevoerd en ben blij dat wij de volgende oplossing gekozen hebben:
- Houten vloer begane grond eruit:
- opgevuld met zand & puin
- Geisoleerd en folie aangebracht
- Leiding werk aangebracht inclusief enkele schutbuizen zodat er later nog leidingen geplaatst kunnen worden
- Beton, Vloerverwarming en afwerkvloer geplaatst

- Houten vloeren verdieping:
- Estichelement geplaatst(https://www.bouwonline.co...ich-vloerelement-150x50cm)
- was duur maar is zeker de investering waard

Voordelen:
- kou kwam echt uit de vloer beneden naar boven, nu lekker warm en comfortabel
- Voor de bovenvloer aangepast was hoorde je letterlijk gesprekken en leek het alsof er iemand aan het stampen was als hij/zij alleen maar rustig liep. Nu hoor alleen nog de gedempte voetstappen en een harde gil .

Kosten:
- Beton & isolatie (5 jaar terug inmiddels) viel hard mee, beton is niet duur, isolatie scheelt je ook gewoon weer in je stookkosten.
- Vloer boven (Estrichelement) was wel relatief duur maar ik zou het direct weer doen omdat het het comfort verhoogt.

Nadelen:
- Enige nadeel dat ik ondervind; ik heb geen mogelijkheid meer om onder de vloer te komen nu, eerder zou ik theoretisch nog onder de houten vloer kunnen kruipen en wat vervangen / aapassen.
Maar aangezien ik de schutbuizen heb liggen heb ik wel een coax kabel kunnen vervangen die van achter naar de kelder moest en heb ik een extra verwarmingsleiding voor de erker kunnen plaatsen.

[ Voor 24% gewijzigd door soepah op 20-02-2018 10:43 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Ik heb ook een jaren 20 huis.. ik had op een aantal plekken geen vloeren, alleen vloerbalken. Ik heb daar isolatie tussen gedaan, en OSB platen op gelegd. Daarboven weer egalisatie + laminaat. Je kan wel horen als er iemand boven loopt, maar het is een gedempt geluid. Tenzij er iemand op hakken gaat lopen of zo.

De isolatie is meer gedaan voor geluidsisolatie dan voor warmte-isolatie, maar het werkt wel goed. Maar ik moet zeggen dat ik ongeveer mn hele leven al in huizen uit de jaren 20 woon dus ook niet echt anders gewend ben, ik heb misschien een andere blik op wat acceptabel is dan iemand die uit een betonnen huis komt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 15:07

Wailing_Banshee

You're Next

Wij hadden ook een houten vloer. De planken waren op sommige plekken rot, de balken waren nog goed. We hebben alles eruit gehaald, en vol laten storten met beton. Volgens mij geen schuimbeton, wel een vrijliggende vloer. Voor de rest hetzelfde als @soepah.

De houten vloeren boven hebben we zo gelaten, alleen isolatie aan de onderkant, en nieuwe houten toplaag (om te egaliseren, huis is iets verzakt in ruim 100 jaar) aan de bovenkant. Dat Estichelement waar @soepah het over heeft kende ik niet, maar dat was wel iets moois geweest...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05 12:48
@Wailing_Banshee ik wilde hetzelfde doen aan het begin (tussen de balklaag goed isoleren en dan een nieuw plafond onder de verdieping, maar mijn vrouw wilde graag de balklaag in het zicht (jaren 30 uitstraling) en dus hebben we gekozen om de (geluids-) isolatie toe te passen met de estrichelement vloer waardoor je dus de zwevende vloer boven creëert. inmiddels zijn ze er in meerdere diktes waardoor je nog meer isolatie kunt toepassen

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 15:07

Wailing_Banshee

You're Next

soepah schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:00:
@Wailing_Banshee ik wilde hetzelfde doen aan het begin (tussen de balklaag goed isoleren en dan een nieuw plafond onder de verdieping, maar mijn vrouw wilde graag de balklaag in het zicht (jaren 30 uitstraling) en dus hebben we gekozen om de (geluids-) isolatie toe te passen met de estrichelement vloer waardoor je dus de zwevende vloer boven creëert. inmiddels zijn ze er in meerdere diktes waardoor je nog meer isolatie kunt toepassen
Wij hebben die balken ook nog in zicht (in ieder geval in de woonkamer, in de rest van het huis waren de balken niet meer mooi, gaten erin enzo voor leidingen...), dus aan de onderkant is er niet zulk heel dik geisoleerd. De ruimte erboven heeft een valse vloer (om te egaliseren, aan één kant is het huis zo'n 5cm verzakt, in 1900 deden ze nog niet aan funderingen :p), dus je loopt niet direct op de planken van de verdieping.

Het scheelt dat wij geen kinderen hebben, dus de bovenverdieping (model boerderijtje) wordt alleen voor slapen gebruikt.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@m.lammers Heb je wat fotomateriaal en meer info van de situatie ?

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 20-02-2018 11:14 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49
Zou ook nog kunnen dat de topvloer is gaan werken en dat daar beweging uit komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ook ooit een huis met houten vloeren gehad. Bouwkundig rapport laten opmaken is geen overbodige luxe vóórdat je koopt (kopen met voorbehoud icm bouwkundig rapport). Als de vloer zelf nog goed is is het vooral persoonlijke voorkeur... Een houten vloer geeft meer mee dan een betonnen vloer en maakt beduidend meer lawaai. Een goede isolatie onder de vloer kan ook helpen bij het lawaai (de ruimte onder de vloer is namelijk een perfecte klankkast als daar verder geen isolatie zit... goede vloer isolatie is bovendien gunstig voor de stookkosten en comfort). Het is daarnaast vooral de vraag wat je wilt. Bijvoorbeeld parket of laminaat kan prima op een houten vloer. Goede dempende onderlaag eronder en het wordt allemaal al een stuk beter.
Maar wil je liever beton-look dan wordt het een lastig verhaal. Een echt gegoten betonvloer op een houten ondergrond kun je vergeten - dat gaat barsten. Er zijn wel andere gietvloeren die misschien mogelijk zijn, bijvoorbeeld een siergrindvloer. Daar zul je je moeten laten adviseren door de specialist of het wel/niet mogelijk is en wat er voor ondergrond vereist is (kan uiteraard niet direct op het hout gegoten worden! Zal wellicht een goede waterbestendige multiplex ondervloer onder moeten).

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 936443

Lekker hoogpolig kleed en genieten van de ruwe koude rustieke sfeer met warme hotspots.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:40

OmeJoyo

This is me

kazz1980 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:43:
Ook ooit een huis met houten vloeren gehad. Bouwkundig rapport laten opmaken is geen overbodige luxe vóórdat je koopt (kopen met voorbehoud icm bouwkundig rapport).
Ljikt me wel goedkomen daar dit min of meer verplicht is sinds 3 weken :)

https://www.nrc.nl/nieuws...-in-koopcontract-a1589674

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:30

BCC

Je kan ook de vloer eruit halen en schuimbeton storten icm vloerverwarming. Dat heb ik net gedaan bij mijn jaren 60 woning. Geen kruipruimte meer, maar wel een goede isolatie. Als de vloer toch rot is, dan is dat misschien een optie

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 20-02-2018 12:54 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Fermacell gaat je niet helpen tegen het "caravan effect". Mijn eerste ingeving is niet kopen. Kijk ook eens naar een zwaluwstaart vloer in combinatie met een verzwaring van de balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ik denk dat jullie het contact geluid als onprettig ervaren. dus het lopen over de vloer een holle klank geeft. Dit kun je op 2 manieren oplossen. Het ontkoppelen en met massa.

het ontkoppelen kun je doen met een ''zwevende dekvloer'' hierbij wordt gebruik gemaakt van isolatie (harde persing wol voorkeur) met daarover een dekvloer.
vaak is dat gestort maar kan ook met hout.

dit geeft een erg dempend effect omdat het isolatie ook het contact geluid erg dempt.

uiteraard kun je ook massa toevoegen door alles vol te gaan storten. Hierbij moet je wel denken aan 400kg+ per m² aangezien de constructie niet op berekend is zou ik gaan kijken of een zwevende dekvloer bij jullie toepasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielmug
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-12-2018
Schuimbeton valt trouwens wel mee in prijs. Jammer genoeg te laat achter gekomen. Ik heb mijn houten vloer vervangen met piepschuim broodjes en daar beton overheen gelegd en gevlinderd. Met de materialen en manuren vielen me die kosten achteraf vies tegen.

Ik ben me later pas gaan verdiepen in schuimbeton. Klusbedrijf raadde me dat af. Later kwam ik er achter dat hij uurtjes wil verkopen en dus geen belang heeft bij externe partij die het meteen volgiet met schuimbeton en het klaar is. *snip* zegt bij 80m2, 20cm afgraven, ben je iets van 8.000 euro kwijt incl. vloerverwarming.

Een kick van 10 maanden met een bedrijf erbij komt als spam over.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 05-12-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-05 09:01

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ons huis komt uit 1900 en is "geüpgraded" met dergelijke Fermacell platen en daar overheen een parketvloer. Het geluid valt reuze mee, maar wij hebben een open trap door heel de woning - dus stil is het sowieso niet.
Pagina: 1