Slechte verbinding na aansluiten heos systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Mijn vraag:

Sinds ik de heos bar met sub en speakers heb aangesloten op mijn tv ondervindt ik problemen met mijn netwerk verbinding.

Ik heb bijvoorbeeld heel slecht beeld op Netflix en het laden duurt dan ook veel langer dan gebruikelijk. Het opnieuw opstarten van mijn modem verhelpt het probleem tijdelijk maar komt naar verloop van tijd weer terug.

Bij het televisie kijken valt ook om de 5 minuten het beeld en geluid weg voor een halve seconde.

Ik kan hier niet echt een verklaring voor vinden, kan me niet voorstellen dat het systeem meer van mijn internet verbinding vraagt?

Ik heb ook al een andere HDMI kabel geprobeerd maar dit lijkt niet te helpen.

Heeft iemand nog andere suggesties of ideeen wat dit probleem zou kunnen oplossen?

Beste antwoord (via Drial op 24-02-2018 22:05)

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Als je een android telefoon of tablet hebt kun je ook een Wifi analyzer installeren. Dan kun je zien op welk kanaal de wifi elementen zitten verbonden. Als er kanalen overlappen of gelijk zijn kan dit invloed op elkaar hebben en de werking verslechteren. Hier is op google veel over te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Nu online
Heb je alles bedaard of via WiFi aangesloten? Als het via WiFi is en dan ook nog de interne WiFi controller van het Heos systeem kan het zo maar zijn dat deze op dezelfde band zitten en elkaar wegdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
HEOS werkt onderling altijd via 5GHz Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
kippy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:50:
Heb je alles bedaard of via WiFi aangesloten? Als het via WiFi is en dan ook nog de interne WiFi controller van het Heos systeem kan het zo maar zijn dat deze op dezelfde band zitten en elkaar wegdrukken.
Alles zit inderdaad op WiFi aangesloten, zal een snelheid verhoging Van het internet het probleem kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee. Maar zet je TV eens op een bekabelde verbinding en kijk of het probleem dan blijft bestaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• kippy
  • Nu online
Als je een android telefoon of tablet hebt kun je ook een Wifi analyzer installeren. Dan kun je zien op welk kanaal de wifi elementen zitten verbonden. Als er kanalen overlappen of gelijk zijn kan dit invloed op elkaar hebben en de werking verslechteren. Hier is op google veel over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
kippy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:24:
Ik heb via een tool van KPN mijn WiFi laten controleren, en deze heeft mijnautatisch op een andere kanaal gezet. Sindsdien lijkt het goed!
Pagina: 1