Apple geen garantie wat kan ik doen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Mijn dochter haar iPhone 6 aangeschaft oktober 2017 dus in januari is hij door Amac omgeruild voor nieuwe omdat toetsenbord vaak niet deed dan wel vastliep dit kon je alleen weer werkend krijgen door aan en uit knop heel irritant dus.
Nu bij tweede toestel zelfde euvel gelukkig zeg ik, liep hij bij afgeven in de winkel ook vast waardoor de service medewerker direct kon zien wat het probleem was.
Dit keer is hij volgens hun opgestuurd naar Apple voor nieuw scherm.
Nu het volgende punt krijg vandaag mailjte met de volgende mededeling.

Diagnose
Tijdens de reparatie van de iPhone heeft Apple deze afgekeurd. Wegens externe schade
aan de behuizing. De behuizing is verbogen. De enige optie via Apple is een betaalde
vervanging van het toestel.
Voor ons is het helaas niet mogelijk om het beeldscherm te laten vervangen of om garantie of
coulance bij Apple te claimen.

410€ ff zelfbetalen zo kan ik ook garantie geven.
Maar mijn dochter is heel zuinig op haar iPhone altijd in hoesje hoe kan ik bewijzen of iets anders dat het niet onze fout is??

Hoop dat iemand iets weet en mij verder kan helpen en nee ik heb geen rechtsbijstandverzekering o.i.d
Dus eindelijk 1 1/2 maand oud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
Dat was toch een nieuwe feature van apple m.b.t de 6 >:) :P

Kijk even hier:
http://consumentenjurist....ogen:-dit-zijn-uw-rechten

[ Voor 33% gewijzigd door HKLM_ op 19-02-2018 19:30 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je 'm afgegeven bij de Amac? Als ze daar iets innemen dan krijg je een formulier waarop staat wat de zichtbare schade is. Als het daar niet vermeldt staat dan heb je bewijs dat jij je telefoon netjes ingeleverd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ah, de iPhone 6, die had toch last van de Touch Disease? Daarbij reageert het beeldscherm niet meer op je aanrakingen. Oplossing was het toestel een klein beetje torderen, uiteraard werkt dit tijdelijk.

Om dit probleem op te lossen: nieuwe chip laten solderen (met andere soldeerdtin!) en een stukje metaal op de chip zetten zodat deze stukken minder te lijden heeft onder buigingen van het toestel.

Mijn 6+ had dit ook (daarom heb ik 'm destijds ook goedkoop overgenomen). Een nieuwe chip heb ik in Zwolle laten solderen voor €130, inclusief chip. Telefoon doet het inmiddels al 2 jaar zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stronger
TERW_DAN schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:37:
Heb je 'm afgegeven bij de Amac? Als ze daar iets innemen dan krijg je een formulier waarop staat wat de zichtbare schade is. Als het daar niet vermeldt staat dan heb je bewijs dat jij je telefoon netjes ingeleverd hebt.
Oke daar staat

Toestel is vervangen geweest in januari (95.......). Nu doet het touchscreen soms
weer niets. Dit is dus het vervangende toestel al vanuit Apple. Graag diagnose en
kijken of het toestel opnieuw vervangen kan worden of dat het scherm vervangen
moet worden

Daaronder staat zichtbare schade en daar staat niets achter.

Maar wat kan ik hier mee?
Met dit bewijs bedoel ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@stronger nou, tegen Amac zeggen dat je een onbeschadigd toestel hebt ingeleverd en dus een "gratis" reparatie verlangt? En ze mogen met Apple gaan uitvechten wie het toestel kapot heeft gemaakt sinds inleveren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

stronger schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:40:
Daaronder staat zichtbare schade en daar staat niets achter.

Maar wat kan ik hier mee?
Met dit bewijs bedoel ik
Hier kun je Amac mee om de oren slaan. Je hebt een toestel zonder zichtbare schade ingeleverd, en nu blijkt het ding ineens verbogen. Dus tenzij de Amacmedewerker z'n werk niet gedaan heeft en de schade niet heeft opgeschreven, is dat dus gebeurd nadat jij het toestel hebt ingeleverd.
Hoe dan ook, genoeg om de Amac op aan te spreken en zeggen dat je er vanuitgaat dat de kosten komen te vervallen omdat jij geen schade hebt veroorzaakt.

Mijn ervaringen met de Amac zijn dat ze veel proberen af te schuiven op Apple en kosten gewoon keihard doorberekenen. En zich verschuilen achter het feit dat ze in de winkel geen diagnoses mogen stellen. Maar ik zou met een bedrag van 400+ euro daar toch even op doordammen als ze je niet gelijk willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
TERW_DAN schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:25:
[...]

Hier kun je Amac mee om de oren slaan. Je hebt een toestel zonder zichtbare schade ingeleverd, en nu blijkt het ding ineens verbogen. Dus tenzij de Amacmedewerker z'n werk niet gedaan heeft en de schade niet heeft opgeschreven, is dat dus gebeurd nadat jij het toestel hebt ingeleverd.
Hoe dan ook, genoeg om de Amac op aan te spreken en zeggen dat je er vanuitgaat dat de kosten komen te vervallen omdat jij geen schade hebt veroorzaakt.

Mijn ervaringen met de Amac zijn dat ze veel proberen af te schuiven op Apple en kosten gewoon keihard doorberekenen. En zich verschuilen achter het feit dat ze in de winkel geen diagnoses mogen stellen. Maar ik zou met een bedrag van 400+ euro daar toch even op doordammen als ze je niet gelijk willen helpen.
nvm

[ Voor 26% gewijzigd door thefox154 op 20-02-2018 08:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stronger
Ik zal kijken wat ik hier nog mee kan en jullie hebben gelijk.
Bedankt voor de andwoorden kom hier iig nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:38
Ik zou het terug buigen en opnieuw op laten sturen. De buiging is een probleem van de Iphone 6 die vaker speelt. Als je het terugkrijgt, recht buigen en opnieuw opsturen.

Ze geven als reden dat het niet gemaakt kan worden, omdat de telefoon in een mal gaat. Door de buiging kan het zijn, dan het scherm niet goed geplaatst kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dabbel schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:45:
Ik zou het terug buigen en opnieuw op laten sturen. De buiging is een probleem van de Iphone 6 die vaker speelt. Als je het terugkrijgt, recht buigen en opnieuw opsturen.
Het nadeel is alleen dat het ongerepareerd terugkrijgen je alsnog €79,95 kost ofzo (dat is iig de prijs bij een Macbook). Dus denk dat je beter bij de Amac kan zeuren dat ze 'm fixen. Want die kosten rekenen ze wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 19:20
400+ euro voor een iphone 6?
Meer dan 250 euro is die hele telefoon niet meer waard.

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• stronger
Ff update vandaag tel gehad van Amac zij hebben de telefoon terug ontvangen van Apple en een minuscule buiging geconstateerd niets noemenswaardig.
Conclusie zij geven mij een nieuwe iphone6 waar ik uiteraard heel blij mee ben.
Dus probleem netjes opgelost door Amac van mij voor hun een dikke 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:08

VW-Arjan

★★★★★

Nou mooi opgelost van Amac dan (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-05 20:18
Ken het hele bedrijf niet maar zal het onthouden. Fijn als ze het zo oplossen. Met mobieltjes die steeds duurder worden vind ik het steeds lastiger om een flink percentage van de aankoopprijs te moeten betalen bij reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Waarom kopen mensen iPhones niet gewoon rechtstreeks in de Apple store of Apple website? Je hebt dan gewoon 2 jaar consumentengarantie van Apple zelf.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:10

mutsje

Certified Prutser

Was het Amac in Leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:36
netjes van Amac :)

Let wel even op, ook al zit er een hoesje omheen, dat maakt het niet stevig genoeg voor een kontzak :)
mocht je voor een 3e keer hetzelfde probleem krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
JackBol schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:33:
Waarom kopen mensen iPhones niet gewoon rechtstreeks in de Apple store of Apple website? Je hebt dan gewoon 2 jaar consumentengarantie van Apple zelf.
Ja en dan? Nu had hij via AMAC garantie. Ik ga liever de strijd aan met een winkel als met de fabrikant zelf. Die zijn 9/10 keer erg koppig(dat zie je wel met die extreem lichte buiging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stronger
Ik de telefoon niet eens bij Amac gekocht heb hem besteld bij gsmweb.nl
Met tele2 abbo.
Alleen had ik de eerste keer contact gezocht met Amac omdat ik dacht dat dat een officiële Apple store was/is.
Toen werd mij meegedeeld dat ik alles via hun kon regelen omdat hun officiële Apple retailer zijn o.i.d. maar goed toen netjes opgelost 5 dagen later nieuwe telefoon.
4 week later zelfde probleem bij nieuwe telefoon dus toen hebben ze van Amac het toestel opgestuurd naar Apple met het hele verhaal van het begin topic.
Maar nu lost Amac Groningen het dus alsnog netjes voor mij op.
En ja heb mijn dochter al verteld deze telefoon niet meer in haar broekzak te stoppen wat ik wel een beetje vreemd vind.

Zelf heb ik een 5.5" Nokia ook altijd in mijn broekzak ja soms wel te groot dan zit het niet lekker maar goed.

Eind goed al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

loki504 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:12:
[...]

Ja en dan? Nu had hij via AMAC garantie. Ik ga liever de strijd aan met een winkel als met de fabrikant zelf. Die zijn 9/10 keer erg koppig(dat zie je wel met die extreem lichte buiging).
*coulance

Als AMac niets had gedaan, kon je geen recht halen en moest je terug naar gsmweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
JackBol schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:07:
[...]

*coulance

Als AMac niets had gedaan, kon je geen recht halen en moest je terug naar gsmweb.
Dat wist jij ook niet. En veranderd als nog niets aan je opmerking. Ik koop bijna nooit meer iets direct bij de fabrikant. Omdat het 9/10, keer gezeur op levert met je recht halen.

Want wat was nu het voordeel als hij direct bij Apple was gekocht? Ik alleen een nadeel want Apple wou hem niet maken ivm een verbuiging.

@TS wel netjes iedere keer aan gsmweb gemeld? Want ik vind 2 omruilingen in 5/6 maanden best treurig. En hoe lang wil je ze blijven omruilen?

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 21-02-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
JackBol schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:33:
Omdat je ook gewoon 2 jaar wettelijke garantie hebt bij alle andere winkels in Nederland. En die zitten vaak dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
loki504 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:20:
[...]

@TS wel netjes iedere keer aan gsmweb gemeld? Want ik vind 2 omruilingen in 5/6 maanden best treurig. En hoe lang wil je ze blijven omruilen?
Nee nooit gemeld bij gsm web maar bij gsm web op de site staat ook duidelijk bij garantie Apple product dat je dan direkt contact kan opnemen met Apple.
Dus dat heb ik mijn inziens gedaan en uiteindelijk is alles netjes opgelost.
Ben nu zeer tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Amac is niet gelijk aan Apple. Amac is een winkel die Apple spullen verkoopt. Apple is een fabrikant, die ook nog eens een paar eigen winkels heeft. Deze winkels zijn te herkennen aan de titel "Apple Store". Winkels zoals de Amac zijn te herkennen aan de titel "Apple Premium Reseller" (APR).

Wat je in dit geval gedaan hebt is een andere winkelier opzadelen met een probleem wat in eerste instantie door GSMweb opgelost diende te worden, met hen heb je een koopovereenkomst gesloten. Amac staat hier volledig buiten en heeft je in dit geval alleen maar een dienst geleverd waartoe zij geen enkele verplichting hadden.

• loki504
Ik zou AMAC nog even mailen/bellen of ze je caseses kunnen mailen. Je heb hem al 2 keer moeten ruilen/repareren in een 6 maanden tijd. Dat komt al aardig in de buurt van een niet conform product.

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Ze heeft al een nieuwe gekregen, dus dit advies lijkt me vrij nutteloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
T is allemaal netjes opgelost zoals eerder vermeld daar nog een keer een 👍 voor voor Amac .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

sypie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:06:
Amac is niet gelijk aan Apple. Amac is een winkel die Apple spullen verkoopt. Apple is een fabrikant, die ook nog eens een paar eigen winkels heeft. Deze winkels zijn te herkennen aan de titel "Apple Store". Winkels zoals de Amac zijn te herkennen aan de titel "Apple Premium Reseller" (APR).

Wat je in dit geval gedaan hebt is een andere winkelier opzadelen met een probleem wat in eerste instantie door GSMweb opgelost diende te worden, met hen heb je een koopovereenkomst gesloten. Amac staat hier volledig buiten en heeft je in dit geval alleen maar een dienst geleverd waartoe zij geen enkele verplichting hadden.
Apple verwijst je voor "any service" direct door naar hun Service Partners en bij voorkeur naar Amac. Ik heb laatst Amac gebeld voor het vervangen van een accu van een iPad Air. Via de Apple site kom je vanzelf bij hen terecht. Toen kreeg ik ook direct zo'n aanbod voor vervanging tegen een zacht prijsje (kuch, proest....) want een iPad Air was niet te servicen en de accu dus niet te vervangen. Ik zou dan voor 325 euro een refurbished iPad Air krijgen met een nieuwe accu erin (model 2013 geloof ik). Op de vraag waarom ik in hemelsnaam een refurbished stokoud model zou kopen voor bijna de prijs van een nieuwe iPad 2017 kreeg ik geen antwoord. :) Op de vraag hoe het dan kon dat er in zo'n refurbished apparaat wel een nieuwe accu kon zitten, kreeg ik ook geen antwoord. :) Iets met dat ze helemaal uit elkaar gehaald worden en dat er dan wel een nieuwe accu in kan en dat het daarom ook bijna net zo duur is als een nieuwe.... maar overtuigd klonk het niet. Op mijn vraag waarom je in hemelsnaam apparaten gaat refurbishen tegen een kostprijs die ongeveer even hoog ligt dan een gloednieuw apparaat...... je raad het al...... kreeg ik geen antwoord. :) Toen kwam ik een aanbieding tegen (Kerst) voor een iPad 2017 gewoon via een alom bekende webshop en was dit maar 35 euro duurder dan die refurbished 2013 iPad Air.... een nobrainer dus.... hou die oude zooi maar lekker. :)

Dus ik vind het niet raar dat TS bij Amac terechtkomt. Apple verwijst je naar hun partners en in het lijstje partners heeft Amac de meest prominente plek. Apple stores zijn uitstervend. Beste kans dat je een aardig stukje moet reizen om bij een Apple store te komen. Op de plekken waar je eerst nog Apple stores zag, zie je nu niets meer of een Amac.

Note: ik ben zelf geen Apple gebruiker. Ben vooral druk om mijn vrouw weer van Apple af te praten. Ze heeft inmiddels al wel door dat ze vaker nieuwe apparaten kan kopen als ze van Apple af zou stappen. Ze zit nu met een oud model telefoon, maar weet dat een nieuwe telefoon haar zo even 800 euro achteruit zet als ze bij Apple zou blijven. Featurewise zou ze met een Android van 300 euro prima uit de voeten kunnen. Kan ze elke 2 jaar een nieuwe kopen en is ze nog goedkoper uit ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 25-02-2018 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Er staan aantoonbare onjuistheden in deze post.
Anoniem: 39993 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:31:
[...]

Apple verwijst je voor "any service" direct door naar hun Service Partners en bij voorkeur naar Amac.
Apple doet alle service gewoon zelf hoor.
https://support.apple.com/nl-nl/repair
Ik heb laatst Amac gebeld voor het vervangen van een accu van een iPad Air. Via de Apple site kom je vanzelf bij hen terecht. Toen kreeg ik ook direct zo'n aanbod voor vervanging tegen een zacht prijsje (kuch, proest....) want een iPad Air was niet te servicen en de accu dus niet te vervangen. Ik zou dan voor 325 euro een refurbished iPad Air krijgen met een nieuwe accu erin (model 2013 geloof ik). Op de vraag waarom ik in hemelsnaam een refurbished stokoud model zou kopen voor bijna de prijs van een nieuwe iPad 2017 kreeg ik geen antwoord. :)
Omdat Apple liever wil dat je een nieuwe koopt, dan een oude repareert.
Op de vraag hoe het dan kon dat er in zo'n refurbished apparaat wel een nieuwe accu kon zitten, kreeg ik ook geen antwoord. :) Iets met dat ze helemaal uit elkaar gehaald worden en dat er dan wel een nieuwe accu in kan en dat het daarom ook bijna net zo duur is als een nieuwe.... maar overtuigd klonk het niet.
Refurbished hebben nieuwe behuizing en scherm. Alleen niet slijtende onderdelen worden hergebruikt.
Op mijn vraag waarom je in hemelsnaam apparaten gaat refurbishen tegen een kostprijs die ongeveer even hoog ligt dan een gloednieuw apparaat...... je raad het al...... kreeg ik geen antwoord. :)
Omdat er sommige situaties zijn waarbij reparatie/refurbished zinvol is (bijv. wanneer de iPad is verwerkt in een vaste form factor zoals kiosks, of onderdeel zijn van een proces keten, bijv. in warehouses).
Toen kwam ik een aanbieding tegen (Kerst) voor een iPad 2017 gewoon via een alom bekende webshop en was dit maar 35 euro duurder dan die refurbished 2013 iPad Air.... een nobrainer dus.... hou die oude zooi maar lekker. :)
Prima toch, Jij blij, Apple blij.
Dus ik vind het niet raar dat TS bij Amac terechtkomt. Apple verwijst je naar hun partners en in het lijstje partners heeft Amac de meest prominente plek.
Apple verwijst je nooit naar een partner voor reparatie.
Apple stores zijn uitstervend.
Volgens mij zijn er alleen nog maar Apple Stores bijgebouwd. Ik heb nog nooit gehoord dat er een is gesloten.
Beste kans dat je een aardig stukje moet reizen om bij een Apple store te komen. Op de plekken waar je eerst nog Apple stores zag, zie je nu niets meer of een Amac.
Slechts 1 voorbeeld aub
Note: ik ben zelf geen Apple gebruiker. Ben vooral druk om mijn vrouw weer van Apple af te praten.
Dat blijkt.
Ze heeft inmiddels al wel door dat ze vaker nieuwe apparaten kan kopen als ze van Apple af zou stappen. Ze zit nu met een oud model telefoon, maar weet dat een nieuwe telefoon haar zo even 800 euro achteruit zet als ze bij Apple zou blijven. Featurewise zou ze met een Android van 300 euro prima uit de voeten kunnen.
Als een Android van €300 okee voor d'r is, is een iPhone 6S of een SE ook voldoende voor haar. Je moet geen €300 Android vergelijken met een iPhone 8.
Kan ze elke 2 jaar een nieuwe kopen en is ze nog goedkoper uit ook.
Ware het niet dat je die Android na 2 jaar kan weggooien, terwijl je die iPhone voor de helft kan doorverkopen.

Kijk, het is prima dat je vanuit emotie reageert. Apple verkoopt immers op de emotie. Maar je moet geen onwaarheden positioneren als waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Maar je mist mijn punt helemaal: TS is naar Amac gegaan terwijl die op geen enkele wijze ook maar één verplichting had richting TS. GSMWeb was de aangewezen partij voor TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

sypie schreef op zondag 25 februari 2018 @ 15:14:
[...]

Maar je mist mijn punt helemaal: TS is naar Amac gegaan terwijl die op geen enkele wijze ook maar één verplichting had richting TS. GSMWeb was de aangewezen partij voor TS.
Klopt. Alleen pushen dit soort bedrijven je richting Apple. En als je dan zelf het apparaat wil wegbrengen, kom je vrij snel bij Amac uit, als er geen Apple store in de buurt zit. In principe had GSMweb de hele handel voor TS moeten afhandelen. Daar heb je helemaal gelijk in.

Ik zie trouwens dat ik me vergis: de sluiting van winkels had te maken met het faillissement van iCenter. Dat waren geen Apple Stores. Er zijn maar 3 Apple Stores? Snap ik ook weer waarom de Apple Store geen optie was voor mij toen (nu nog niet).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 25-02-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Klopt, er zijn 3 stores en een heleboel resellers. iCentre was daar één van, Amac is een andere.
Pagina: 1