Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Afgelopen 2 jaar heb ik bij KPN gezeten, en mag nu verlengen of een nieuw abonnement kiezen.

Zelf twijfel ik tussen de Zorgeloos Standaard Premium (50GB) of Go Unlimited van T-mobile.

Mijn 4G gebruik varieert van 27GB tot 39GB maandelijks.

Waarom ik nog twijfel? De WiFi van KPN is echt ondraaglijk slecht (Experiabox v10) , door gebruik te maken van een unlimited data bundel kan ik mijn PC en Laptop voorzien van 4G internet wat stukke sneller is. Maar weet niet of dat het waard is, daarom hoor ik graag de ervaringen :)

Na enig zoekwerk, heeft T-Mobile de beste 4G dekking in NL en KPN staat op de 3e plaats (afhankelijk van de onderzoeken), aan de andere kant is KPN wel de grootste(op basis van totale klanten in NL)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2018 18:05 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-02-2018 14:20)

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 10:13
Ik zal nog een toevoeging doen aan iedereen zijn reacties. Wat ik zelf als tip zou doen en overigens al eens vaker gelezen heb en aan andere tweakers gemeld heb. Kijk voor je eigen situatie wat het beste is. Nu zeggen de dekkingskaarten niets omdat die erg rooskleurig zijn. Kijk ter referentie op 4gmasten.nl en daarbij jou situatie waar je vaak bent (voornamelijk werk/thuis situatie ga ik vanuit). Kijk op 4gmasten.nl of er bij jou werk/thuis situatie dichtbij een paal staat zo ja dan heb je op beide prima bereik.

In mijn situatie was het namelijk zo dat ik verhuisd ben in dezelfde plaats op mijn oude woonadres had ik nog T-mobile 4G+ meestal 3 a 4 strepen bereik. In m'n nieuwe woonhuis (in dezelfde stad/plaats wat niet eens een supergrote plaats is) helaas amper bereik of minimaal op 2G. Toen overgestapt naar KPN daar wel vol bereik op het nieuwe adres.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:40
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:57:

aan de andere kant is KPN wel de grootste(op basis van totale klanten in NL)
De grootste zijn is toch geen voordeel op zich, of vind jij van wel?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:08:
[...]

De grootste zijn is toch geen voordeel op zich, of vind jij van wel?
Nope, het was alleen het enige wat ik echt kon vinden over de KPN :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Da's toch niet zo'n lastige keuze? Wil je bij het netwerk blijven wat teert op de reputatie van voor 2000, of voor het beste en snelste netwerk van Nederland (zie resultaten P3 benchmark 2016 en 2017 en Ookla in 2017)? ;)

Wie weet loont het zelfs om dan met vast over te stappen naar T-Mobile Thuis ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:03
Kun je niet beter zorgen voor een oplossing voor je slechte WiFi-verbinding? Lijkt me handiger en beter dan constant je 4G-verbinding te delen met je computer. Bovendien betaal je voor vast internet en mag je verwachten dat dit naar behoren werkt.

Met betrekking tot KPN of T-Mobile: beide zijn goede providers. T-Mobile heeft meer bandbreedte beschikbaar. KPN heeft als voordeel dat het bellen via VoLTE ondersteunt. Ikzelf heb KPN en mijn partner T-Mobile en we zijn allebei tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:03
FooLsKi schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:16:
Da's toch niet zo'n lastige keuze? Wil je bij het netwerk blijven wat teert op de reputatie van voor 2000..
Dat valt ook wel weer mee natuurlijk. T-Mobile is zeker goed bezig en is vaak de snelste omdat ze over de meeste capaciteit beschikken. In het buitengebied is T-Mobile vaak de mindere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Steven.w schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:21:
[...]

Dat valt ook wel weer mee natuurlijk. T-Mobile is zeker goed bezig en is vaak de snelste omdat ze over de meeste capaciteit beschikken. In het buitengebied is T-Mobile vaak de mindere.
Ik overdrijf uiteraard een beetje maar ze zijn zeker niet zo goed als veel mensen verwachten. Niet dat ze slecht zijn, want we hebben in Nederland geen slechte netwerken (alle NL operators in de top 10 wereldwijde P3 benchmark). T-Mobile is in het buitengebied ook goed tegenwoordig, tenzij je het hebt over stukken Veluwe waar geen nieuwe masten mogen staan en KPN nog wat historische voordelen heeft qua 2G/3G. P3 test door het hele land, inclusief buitengebied (dorpjes e.d.).

T-Mobile biedt trouwens ook VoLTE maar momenteel nog alleen voor het duurste abonnement.

Het wordt hier trouwens gewaardeerd als je niet dubbelpost maar gewoon je post edit

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:16:
Da's toch niet zo'n lastige keuze? Wil je bij het netwerk blijven wat teert op de reputatie van voor 2000, of voor het beste en snelste netwerk van Nederland (zie resultaten P3 benchmark 2016 en 2017 en Ookla in 2017)? ;)

Wie weet loont het zelfs om dan met vast over te stappen naar T-Mobile Thuis ;)
Dat is het dus, ik overweeg serieus T-mobile maar ben ook benieuwd wat de ervaringen zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:35:
[...]

Dat is het dus, ik overweeg serieus T-mobile maar ben ook benieuwd wat de ervaringen zijn
Ik zou zeggen: kijk eens in \[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
FooLsKi schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:31:
[...]T-Mobile is in het buitengebied ook goed tegenwoordig, tenzij je het hebt over stukken Veluwe waar geen nieuwe masten mogen staan en KPN nog wat historische voordelen heeft qua 2G/3G. P3 test door het hele land, inclusief buitengebied (dorpjes e.d.).
Laat ik nou midden op de Veluwe werken en mij hierin totaal niet herkennen... KPN van de zaak en T-Mobile prive en de verbindingen op T-mobile zijn over het algemeen stukken beter dan met KPN, waar ik ook ben. Waar KPN het vooral slecht doet is binnen, vaak slecht bereik en terugval naar lagere banden, terwijl ik met T-mobile altijd netjes sterk bereik heb op 4G. Ervaringen kunnen uiteraard p.p. verschillen en de ontvangstkwaliteit van het toestel is ook nog een factor... maar vooralsnog is mijn ervaring met T-mobile beter dan met KPN. Ik woon overigens in de randstad (regio Utrecht) en daar eigenlijk exact dezelfde ervaring, vooral de kwaliteit binnen is ook stukken beter met T-mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:18
Ben het helemaal eens met de constatering dat T-mobile sterker is dan KPN. Ik vind het opvallend hoe sterk het netwerk van T-mobile is in stedelijk gebied. Opvallend veel sterker dan KPN. Wat ik vorenstaande nog wil aanvullen is dat ik een abo heb afgesloten bij Simpel (data 5 gig en onbeperkt bellen voor 10 euro per maand). Ik durf het aan op het netwerk van T-mobile. Het wordt nog interessanter als de zendpalen van Tele2 er worden bijgevoegd.

[ Voor 41% gewijzigd door mavical op 19-02-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mavical schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:50:
Ben het helemaal eens met de constatering dat T-mobile sterker is dan KPN. Ik vind het opvallend hoe sterk het netwerk van T-mobile is in stedelijk gebied. Opvallend veel sterker dan KPN. Wat ik vorenstaande nog wil aanvullen is dat ik een abo heb afgesloten bij Simpel (data 5 gig en onbeperkt bellen voor 10 euro per maand). Ik durf het aan op het netwerk van T-mobile. Het wordt nog interessanter als de zendpalen van Tele2 er worden bijgevoegd.
Moet nog wel goedgekeurd worden toch de overname van Tele2?

Overigens(beetje offtopic) Vodafone een betere provider dan KPN of niet? En hier geld ook weer op gebied van netwerksnelheid en kwaliteit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ben juist overgestapt van T-Mobile omdat er op bijvoorbeeld Utrecht Centraal geen mobiel internet en wegvallend telefoon netwerk was. Ook thuis (Utrecht Centrum) viel met regelmaat de verbinding helemaal weg, op hele drukke punten (festival bijvoorbeeld) was ik ook vaak de eerste (of enige) die zijn verbinding kwijt was.
Na een stroom van klachten en kastje-muur gesprekken kon ik mijn abonnement eindelijk ontbinden. Ik zou zoiets verwachten in de bush-bush van Goingarijp maar niet in het hart van de randstad.
Moraal achter deze N=1 rant, probeer eens uit te vinden of er op plaatsen waar je veel bent veel klachten zijn. Dat kan bijvoorbeeld hier: https://www.unitedconsume...kking-nederland/index.jsp Er is vast een tweaker die weet of deze informatie betrouwbaar is te noemen.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 19:16
heeft dit ook niet met het toestel te maken, niet alle toestellen hebben alle banden 800,850 900 2600 enz en niet alle provider werken op alle frequenties - ivm veiling frequenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Pietert schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:57:
Ben juist overgestapt van T-Mobile omdat er op bijvoorbeeld Utrecht Centraal geen mobiel internet en wegvallend telefoon netwerk was. Ook thuis (Utrecht Centrum) viel met regelmaat de verbinding helemaal weg, op hele drukke punten (festival bijvoorbeeld) was ik ook vaak de eerste (of enige) die zijn verbinding kwijt was.
Na een stroom van klachten en kastje-muur gesprekken kon ik mijn abonnement eindelijk ontbinden. Ik zou zoiets verwachten in de bush-bush van Goingarijp maar niet in het hart van de randstad.
Moraal achter deze N=1 rant, probeer eens uit te vinden of er op plaatsen waar je veel bent veel klachten zijn. Dat kan bijvoorbeeld hier: https://www.unitedconsume...kking-nederland/index.jsp Er is vast een tweaker die weet of deze informatie betrouwbaar is te noemen.
Ik herken dit verhaal totaal niet, ik ben zeer regelmatig in Utrecht en vooral in de binnenstad en heb altijd bereik... binnen en buiten. Zoals hierboven vermeld zou dit best wel eens toestel aangelegen geweest kunnen zijn. Als je de dekkingskaarten vergelijkt uit de link van jou dan zie je ook dat T-mobile veruit het dichtste netwerk heeft en helemaal in de randstad. Plus wat ik zei over het bereik van KPN op de Veluwe wordt ook nog eens bevestigd want zie de witte plekken op en rond de Veluwe bij KPN... zelfde voor Vodafone overigens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10 12:28
Ik woon op de Veluwe en ik ben overal en nergens geweest hier, maar ik ben met T-Mobile echt wel tevreden. Ik kan de plekken waar ik geen 4G heb op één hand tellen. Die zijn: Wekerom en Otterlo. Natuurlijk zijn er verder nog plaatsen waar het slecht is, zoals in het bosgebied van Lunteren, maar dat zal met de andere 3 net zo slecht zijn. Overigens heeft T-Mobile de afgelopen jaar 4 nieuwe masten geplaatst/vervangen op de Veluwe en daar komt er nog een bij in Deelen.

Op de doorgaande routes is T-Mobile op de Veluwe echt goed, niks op aan te merken. Overigens reis ik dagelijks tussen Amersfoort en Zwolle en dat is allemaal geen probleem. Tja, je kunt zelfs op de Veluwe snelheden halen tot 285 Mbit/s download. Ik zet altijd Sensorly aan als ik de deur uit ga. De Veluwe/Randstad is redelijk goed in kaart gebracht: http://www.sensorly.com/m...lands/T-Mobile/lte_20416#|coverage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
M'n werkgever is onlangs overgestapt naar T-Mobile. Veel klachten over bereik, dat bij KPN toch beter scheen te zijn. Voornamelijk in noord / oost Nederland.

Meestal kloppen de klachten ook wel, als ik de dekkingskaarten erbij pak, dan heeft T-Mobile op dat stukje waar de collega's over klagen inderdaad verminderd bereik.

Vaak door het hele land, maar ook veel in regio Oost.

Heb zelf nog wel KPN, en haal daar ook gewoon snelheden van tegen de 175Mbit op het platteland. Ik zeur niet.

Overigens zou ik wel even je Wi-Fi instellingen gaan kijken. Heb ook de Experiabox v10 en het ding werkt prima. Zelf het netwerk van de buren aan de overkant van de straat kan ik nog verbinding mee maken.

[ Voor 25% gewijzigd door krakendmodem op 20-02-2018 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 12:56
Ik zou persoonlijk voor T-mobile kiezen. De snelheid van 4G is echt top en het unlimited abo heeft een prima prijs (zeker voor jouw verbruik).
Ik gebruik sinds kort mijn OnePlus 3 icm dual sim, mijn prive sim van T-mobile en zakelijke sim van KPN. Ik merk, in gebouwen, dat ik zo voor beide providers een of meer plekken aan kan geven waar ze geen bereik hebben. Als ik op die plekken switch van data sim dan werkt het wel. Wat mij betreft zijn deze plekken weg te strepen tegen elkaar, geen enkeole provider zal altijd overal 100% dekking hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Over het algemeen zullen de netwerken onderling niet veel doen, maar ik merk dat ik met KPN op een aantal voor mij cruciale plekken uitstekend bereik heb en T-Mobile in zijn geheel afwezig is (Outdoor!). Dit allemaal in Oost-Nederland/Twente.

Aangezien ik echter met KPN thuis weer niet bereikbaar is ga ik maandelijks opzegbaar naar Ben, en zodra KPN ook thuis dekking heeft weer over naar KPN, ook in verband met de compleet voordelen.

Als we het hebben over snelheid en netwerktechnieken zullen KPN en T-Mobile elkaar niks doen. T-Mobile is natuurlijk een stuk sneller met minder klanten en overal minstens 2CA. Vodafone loopt daar helaas hopeloos achter met GPRS ipv EDGE (Hier in Twente genoeg te vinden), 4G op 800MHz en nauwelijks 1800MHz (En dus geen CA) en UMTS uitsluitend op 2100MHz. Bij Vodafone val je dus van 4G 800MHz direct terug naar 2G 900MHz, waar je bij KPN en T-Mobile nog gebruik kan maken van UMTS op 900MHz.

In het buitenland heeft T-Mobile zijn roamingpartners prima onder controle. Met name in Duitsland kom je direct op Telekom.de, waar je bij KPN eerst handmatig van o2 naar Telekom moet om de beste dekking te hebben. KPN heeft dan wel weer de meeste 4G Roaming partners en dus potentieel daar een betere dekking.

Mijn persoonlijke top 3 is KPN, T-Mobile en dan een groot gat naar Vodafone want die kan je buiten de randstad beter links laten liggen.

[ Voor 51% gewijzigd door Jassy op 20-02-2018 11:52 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wat me opvalt is dat de ervaringen toch erg verschillen(alhoewel ik wel voor T-Mobile wil gaan), zal bij de verkoper ook nog navragen wat beter misschien kan die nog wat meer kwijt over de stabiliteit van beide netwerken.

Heel erg bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:59:
Het probleem wat me opvalt is dat de ervaringen toch erg verschillen(alhoewel ik wel voor T-Mobile wil gaan), zal bij de verkoper ook nog navragen wat beter misschien kan die nog wat meer kwijt over de stabiliteit van beide netwerken.

Heel erg bedankt allemaal!
Ik kan je T-Mobile ook adviseren, Succes met je provider kiezen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:57:
Waarom ik nog twijfel? De WiFi van KPN is echt ondraaglijk slecht (Experiabox v10) , door gebruik te maken van een unlimited data bundel kan ik mijn PC en Laptop voorzien van 4G internet wat stukke sneller is.
Wat mij op valt is dat niemand een opmerking maakt over dit stukje tekst, een hotspot maken mag natuurlijk maar het is niet de bedoeling dat je je verbinding thuis volledig gaat vervangen door de 4g van t-mobile te gebruiken.

Dit staat ook in hun algemene voorwaarden en wordt bestempeld als oneigenlijk gebruik of misbruik.

https://www.t-mobile.nl/C...rden-redelijk-gebruik.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Je Wifi thuis na laten kijken, wat eerder ook aangegeven is. Welke provider je neemt mobiel maakt weinig uit. kijk waar jij woont wie de beste dekking geeft en maak je keuze.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 10:13
Ik zal nog een toevoeging doen aan iedereen zijn reacties. Wat ik zelf als tip zou doen en overigens al eens vaker gelezen heb en aan andere tweakers gemeld heb. Kijk voor je eigen situatie wat het beste is. Nu zeggen de dekkingskaarten niets omdat die erg rooskleurig zijn. Kijk ter referentie op 4gmasten.nl en daarbij jou situatie waar je vaak bent (voornamelijk werk/thuis situatie ga ik vanuit). Kijk op 4gmasten.nl of er bij jou werk/thuis situatie dichtbij een paal staat zo ja dan heb je op beide prima bereik.

In mijn situatie was het namelijk zo dat ik verhuisd ben in dezelfde plaats op mijn oude woonadres had ik nog T-mobile 4G+ meestal 3 a 4 strepen bereik. In m'n nieuwe woonhuis (in dezelfde stad/plaats wat niet eens een supergrote plaats is) helaas amper bereik of minimaal op 2G. Toen overgestapt naar KPN daar wel vol bereik op het nieuwe adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:18
Ik heb al is gezocht of er een app bestaat die je Gsm laat zoeken naar de beschikbare providers en dan van alle providers de sterkte van het signaal aangeeft in een grafiek. Daarmee zouden de nodige vragen beantwoord zijn op een ieders thuisomgeving. Ik heb vaak gezocht maar zelf niets iets kunnen vinden.
Pagina: 1