Klinkt als DMA probleem.
Zet de DMA eens uit van je cd-rom speler en test het dan nog eens.
Zet de DMA eens uit van je cd-rom speler en test het dan nog eens.
Verwijderd
Een socket A mobo, vind die de CD-ROM zonder problemen (zit de IDE kabel er goed in?) want ik had het ook een keer bij mijn broertje, hij had er gewoon te hard op geramd
Jezus, lees eerst eens voor je replyt.Op vrijdag 13 juli 2001 19:00 schreef Cutebritney het volgende:
VIA 4 in 1?
Is de cd wel goed leesbaar? Wat gebeurt er als je vanaf dos de cdspeler benaderd (probeer eens via w98 bootflop ofzo)
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Gedaan helpt nixZet de DMA eens uit van je cd-rom speler en test het dan nog eens.
Kzal ff checken, tzal wel stupid zijn als dat zo was. het idee was ook al in mij opgekomen.....(zit de IDE kabel er goed in?)
Zei ik al, heb ik al geinstald..(4.32)VIA 4 in 1?
die zit er dacht ik wel op, maar die zit er altijd al op en dat ging perfect!UDMA66 kabel aangesloten op de CDROM, dat kan voor flink wat problemen zorgen
Bedankt!....try..try.....try.....try..
[Quote]
Is de cd wel goed leesbaar? Wat gebeurt er als je vanaf dos de cdspeler benaderd (probeer eens via w98 bootflop ofzo)
[quote]
heb ik al gedaan werkt ook niet
Maar alsvolgt hij doet het alweer !!
Wat was nu het probleem?
welnu, mijn broertje heeft een asus cd500 en een dvdspeler. Nu had hij een udma66 kabel gebruikt om beiden aan te sluiten.
op de middelste aansluiting van de kabel de cd speler, op de laatste de cdrom. de 1e dus op het mobo.
maar de dvdspeler was niet voorzien van een voedings kabel. deze werkte zoals naar wens dus niet. dat ding gaf namelijk alleen maar probs.
Nu deed hij het tot nu toe gewoon goed.
Ik ging dus ff in die kast kijken of de kabel er wel goed in zat.... Ik zie die ene nutteloze aansluiting op de dvd speler zitten. Ik denk, ach ik trek die er gewoon uit... WTF?? Hij gaat ineens verder met kopieren!!(ik was voor de test een winme cd naar Hd aan het kopieren) En hij loopt nu niet vast.
Dat was het dus!
Bedankt allemaal voor uw hulp!
[quote]
heb ik al gedaan werkt ook niet
Maar alsvolgt hij doet het alweer !!
Wat was nu het probleem?
welnu, mijn broertje heeft een asus cd500 en een dvdspeler. Nu had hij een udma66 kabel gebruikt om beiden aan te sluiten.
op de middelste aansluiting van de kabel de cd speler, op de laatste de cdrom. de 1e dus op het mobo.
maar de dvdspeler was niet voorzien van een voedings kabel. deze werkte zoals naar wens dus niet. dat ding gaf namelijk alleen maar probs.
Nu deed hij het tot nu toe gewoon goed.
Ik ging dus ff in die kast kijken of de kabel er wel goed in zat.... Ik zie die ene nutteloze aansluiting op de dvd speler zitten. Ik denk, ach ik trek die er gewoon uit... WTF?? Hij gaat ineens verder met kopieren!!(ik was voor de test een winme cd naar Hd aan het kopieren) En hij loopt nu niet vast.
Dat was het dus!
Bedankt allemaal voor uw hulp!
Pagina: 1