Toon posts:

Problemen met Wanadoo kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb nu al een paar maanden internet via de kabel en de eerste paar maanden ging alles goed. Sinds een paar weken echter doet mijn externe kabelmodem heel raar. Hij wilt heel vaak niet connecten of hang zomaar op. Het heeft iets met dat network-ledje te maken. Die staat soms gewoon aan of hij knippert. Dan kan ie niet connecten.

Weet iemand hij ik dit kan oplossen?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
is je com poort wel in orde?
en anders ligt het gewoon bij je Kaashema server.

vooral die disconnecting.

Verwijderd

Topicstarter
geen idee, het heeft met dat network lampje te maken. dat lampje hoort gewoon altijd uit te staan. Als ik nou eens wist waarvoor het is...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
heb ergens gelezen in FAQ van Wanadoo dat als het network lampjes steeds knippert er een storing was.

dus denk gewoon een storing bij casema.
stuur anders ff een mailtje naar ze of bel ff op. dan krijg je soms al in het intro te horen of er storingen zijn.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Als het network ledje brandt, of knippert, sluit dan het modem eens direct met een coax-kabeltje aan op de hoofdaansluiting. Brandt of knippert het ledje dan nog, dan weet je zeker dat het een storing buiten jouw huis is!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik zie dat je ook in Bodegraven woont. Het probleem is hier (Bdg-Zuid) vroeger nogal vaak voorgekomen, vooral in het einde van 2000. Toen was het op zaterdag van 10:00 tot 18:00 altijd raak. En Casema hield altijd vol dat het geen configuratiefout van Casema was... Later bleek dat een DCM ging staan 'optimaliseren' en daarbij crashte. |:(

Nu gebeurt het me vrijwel nooit meer. Bel anders de "helpdesk" :P eventjes...

Edit: Nog even een toevoeging. De DEMOS-1 L4 codes zijn als volgt:

off: - (geen problemen dus)

on: No CAI signal (helemaal geen signaal, check je kabel) or DCM error (wijkcentrum ligt eruit)

blinking: CAI signal but no DCM communication (geen netwerksignaal cq geen retourband maar wel een normaal TV-signaal).

En een DCM is een head-end dat in elke wijk staat. Daar maakt je modem verbinding mee en vanaf de DCM loopt een fiber.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
ghe das grappig. een borftenaar.
ik dacht dat ik de enige moderne persoon hier in bodegraven was :)
Pagina: 1