Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:39
In 2010 hebben we zelf een Humax IHDR 5050c aangeschaft omdat Ziggo pas na 8 maanden een fatsoenlijke receiver kon leveren. Dat ding heeft het eigenlijk jarenlang zonder problemen gedaan en bood bijna alles wat we wilden: 2 tuners, interne harde schijf voor opnemen en pauzeren, USB aansluitingen voor externe schijven en ik kon hem zelfs aan het netwerk knopen (al heb ik dat 7 jaar geleden 1x gebruikt...)

Wat we misten was de interactieve TV van Ziggo, dus uitzending gemist etc. maar zeker in 2010 was dat nog zo brak als wat dus misten we er niet veel aan. Tegenwoordig is dat wat beter en eigenlijk naar aanleiding van een internet storing en slechte kwaliteit van onze hoofdaansluiting kwam Ziggo met een nieuwe receiver aanzetten waar we kosteloos recht op hadden: de Humax IRHD 5300c. Deze heeft wel interactieve TV en kon opnemen en pauzeren als we er een externe schijf in prikten. Dikke prima, dus hop geïnstalleerd. Echter: die heeft maar 1 tuner. En dat is soms best vervelend als je iets wil opnemen en ondertussen wat anders wil kijken.

Mijn vraag
Ik vraag me af of het mogelijk is om de twee receivers aan elkaar te knopen. De oude (5050c) staat op de slaapkamer op ongeveer 40cm van het accesspoint af, dus een kabeltje trekken is zo gepiept. Ik zou het namelijk mooi vinden als we boven iets zouden kunnen opnemen en het beneden afspelen. De 5300c heeft een wifi-adapter en eventueel (zij het wat lastiger) kan ik er ook een kabeltje naar toe trekken.

Maar ik heb werkelijk geen benul of zoiets überhaupt zou werken. Heeft iemand ervaring met zulks?

Tjolk is lekker. overal en altijd.