Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Als je RAID-controller het snapt, zou ik dus de simpelste route pakken en je totale datastore naar 1.5TB netto oprekken.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Optie 2 gaan.... Als je huidige volume onderuit gaat, dan blijft de andere nog steeds door draaien. En je hebt meer beheer over IO's door de VM's handmatig te verdelen.Frogmen schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:21:
Wij hebben een ESXi met een raid 1 configuratie 2x 500GB dus 500GB effectieve storage. Nu is dit te weinig en worden er twee 1TB schrijven in raid 1 dus 1TB effectief bijgezet. Nu heb ik de volgende vraag.
Wat is het beste om te doen:
1 De Storage uitbreiden met 1 TB
2 Een tweede storage van 1TB maken en VM's hier naar toe verplaatsen.
Het gaat om de freeware versie van ESXi dus we hebben niet alle handige tools om VM's te verplaatsen. Uiteindelijk gaat het erom dat we zo min mogelijk risico lopen.
Dat is dus wat ik niet weet, het is hardware matige raid 2 sets van 2 schijven als er 1 schijf kapot gaat zal alles toch blijven draaien? In beide opties of niet. Het enige verschil in mijn ogen is of je de sets nog uit elkaar kan halen of niet.Rolfie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:12:
[...]
Optie 2 gaan.... Als je huidige volume onderuit gaat, dan blijft de andere nog steeds door draaien. En je hebt meer beheer over IO's door de VM's handmatig te verdelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Frogmen op 20-02-2018 09:11 ]
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Verwijderd
Volgens mij is het zo dat RAID 1 altijd uitgaat van de kleinste disk. Dat zou betekenen dat als je de 1 TB disks aan je huidige array toevoegt deze effectief als 500 gb gaan werken. Als je voor optie 1 gaat dan breid je de storage uit met 500gb.
De meest storage efficiente oplossing is dus voor twee verschillende raid volumes te maken en de VMs daarover te verdelen.
De meest storage efficiente oplossing is dus voor twee verschillende raid volumes te maken en de VMs daarover te verdelen.
Pagina: 1