Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor mijn vader ter vervanging voor zijn ongeveer 8 jaar oude trage bakbeest. Hij gebruikt de laptop met name voor het opslaan en zoals hij het noemt 'bewerken' van foto's. Wat neer komt op bijsnijden en het toevoegen van een watermerk
(als er programma's zijn waarmee dit zeer eenvoudig kan dan sta ik trouwens ook nog open voor tips).
Verder surft hij er mee op het web en wordt er wel eens een video gestreamt.
Wat is je budget?
Zoals de titel zegt: €500 max. Minder is uiteraard beter
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop zal af en toe van de keuken naar de woonkamer verplaatst worden, meer niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen.
Overige eisen/wensen:
De laptop dient te beschikken over een SDHC kaartslot, zodat hij de foto's van zijn camera eenvoudig op de laptop kan zetten.
Een andere eis is dat de schermgrootte minimaal 15" is .
Een wens, maar geen must, is een cd speler, omdat hij nog wel eens naar muziek cd's op de laptop luistert.
Een andere eis die ik er aan stel is een SSD en een gewone HDD voor de opslag van foto's. De meeste foto's worden op een externe HDD gezet, maar hij heeft meestal wel iets van 300-400GB aan foto's lokaal staan die hij wil kunnen benaderen. Ik zat zelf te denken aan een SSD (grootte maakt niet veel uit) + een HDD van +- 1TB.
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Medion Akoya S6421B (30023256, Qwerty)
pricewatch: Peaq PNB C2015-I2N1
Voordelen per laptop:
Medion heeft een i5, de Peaq niet
Mijn vader vind de Peaq mooier dan de Medion
De Peaq heeft 2GB ram meer t.a.v. de Medion
De Peaq beschikt over een IPS scherm (de Medion niet volgens mij?)
De Peaq heeft 2x USB 3.0, 1x USB 2 en 1 USB C. De Medion moet het doen met 1x USB 3.0 en 2x USB 2.0
De Peaq is €20,- goedkoper dan de Medion
De processor snelheid van de Medion is hoger
De Peaq heeft een HDD van 1,5 TB tegenover 1TB in de Medion
De Peaq beschikt over 5GHz ondersteuning, de Medion niet
Mijn voorkeur gaat al met al een beetje uit naar de Peaq, alhoewel de processor ook een doorslaggevende factor zou kunnen zijn. Ik hoor graag hoe jullie denken over de twee genoemde en als jullie andere suggesties hebben dan hoor ik het ook graag.
Ik zoek een laptop voor mijn vader ter vervanging voor zijn ongeveer 8 jaar oude trage bakbeest. Hij gebruikt de laptop met name voor het opslaan en zoals hij het noemt 'bewerken' van foto's. Wat neer komt op bijsnijden en het toevoegen van een watermerk
Verder surft hij er mee op het web en wordt er wel eens een video gestreamt.
Wat is je budget?
Zoals de titel zegt: €500 max. Minder is uiteraard beter
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop zal af en toe van de keuken naar de woonkamer verplaatst worden, meer niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen.
Overige eisen/wensen:
De laptop dient te beschikken over een SDHC kaartslot, zodat hij de foto's van zijn camera eenvoudig op de laptop kan zetten.
Een andere eis is dat de schermgrootte minimaal 15" is .
Een wens, maar geen must, is een cd speler, omdat hij nog wel eens naar muziek cd's op de laptop luistert.
Een andere eis die ik er aan stel is een SSD en een gewone HDD voor de opslag van foto's. De meeste foto's worden op een externe HDD gezet, maar hij heeft meestal wel iets van 300-400GB aan foto's lokaal staan die hij wil kunnen benaderen. Ik zat zelf te denken aan een SSD (grootte maakt niet veel uit) + een HDD van +- 1TB.
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Medion Akoya S6421B (30023256, Qwerty)
pricewatch: Peaq PNB C2015-I2N1
Voordelen per laptop:
Medion heeft een i5, de Peaq niet
Mijn vader vind de Peaq mooier dan de Medion
De Peaq heeft 2GB ram meer t.a.v. de Medion
De Peaq beschikt over een IPS scherm (de Medion niet volgens mij?)
De Peaq heeft 2x USB 3.0, 1x USB 2 en 1 USB C. De Medion moet het doen met 1x USB 3.0 en 2x USB 2.0
De Peaq is €20,- goedkoper dan de Medion
De processor snelheid van de Medion is hoger
De Peaq heeft een HDD van 1,5 TB tegenover 1TB in de Medion
De Peaq beschikt over 5GHz ondersteuning, de Medion niet
Mijn voorkeur gaat al met al een beetje uit naar de Peaq, alhoewel de processor ook een doorslaggevende factor zou kunnen zijn. Ik hoor graag hoe jullie denken over de twee genoemde en als jullie andere suggesties hebben dan hoor ik het ook graag.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.