Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Dagje Amsterdam met mijn dochter van 12

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:21
Ik ga as zaterdag (vanuit zeeland) een kort weekendje naar Amsterdam met mijn oudste dochter (12jr)

Vrijdag is gereserveerd voor de heenreis en de zondag voor Ajax-Ado en de terugreis.

De zaterdag tot nu toe, Anne Frankhuis (gereserveerd) en Madame Tussauds. Maar er is dus nog tijd over.
Ik zat zelf te denken aan het tropenmuseum waar ik weet niet hoe leuk dit is voor iemand van 12. Nemo valt af, we zijn onlangs in de Belgische tegenhanger geweest.

Wie heeft er de ultieme tip voor een verborgen parel in onze hoofdstad waar mijn dochter nog maandenlang over napraat. ?

Alvast bedankt.

www.weitjerock.com

Alle reacties

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15

Kama

Game Coordinator

Artis. Geweldige dierentuin / wetenschappelijk centrum, midden in de stad.

[ Voor 87% gewijzigd door Kama op 19-02-2018 15:49 ]

drs. Kama

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11 17:37
Als jullie een beetje van "spanning" houden: https://www.adamlookout.com/ en dan de Swing Over The Edge.

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Klein_Kipje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:47:
Ik ga as zaterdag (vanuit zeeland) een kort weekendje naar Amsterdam met mijn oudste dochter (12jr)

Vrijdag is gereserveerd voor de heenreis en de zondag voor Ajax-Ado en de terugreis.

De zaterdag tot nu toe, Anne Frankhuis (gereserveerd) en Madame Tussauds. Maar er is dus nog tijd over.
Ik zat zelf te denken aan het tropenmuseum waar ik weet niet hoe leuk dit is voor iemand van 12. Nemo valt af, we zijn onlangs in de Belgische tegenhanger geweest.

Wie heeft er de ultieme tip voor een verborgen parel in onze hoofdstad waar mijn dochter nog maandenlang over napraat. ?

Alvast bedankt.
Tijd over ?
Rekening gehouden met de absurde wachttijden in Amsterdam ?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

^^ Dat idd. Met het Anne Frankhuis én Madame Tussauds lijkt de zaterdag me redelijk vol te zitten. Maar als je per se nog iets ertussen wilt proppen :P dan zou je (afhankelijk van dochters interesses) de tijdelijke schaatsbaan van het Olympisch Stadion kunnen overwegen (eventueel inclusief rondleiding).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:42
Wow, dat is een lekker volle dag al hoor. Ga tussen de twee attracties(en wachttijden..) lekker samen ergens eten of hebbedingetjes winkel in van iets wat ze erg leuk vindt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Klein_Kipje
We hebben uiteindelijk tijd van 8 uur morgens tot ?
Anne Frank is gereserveerd dus uiteindelijk de wachttijd bij MT.

Dus ik ga er vanuit dat er nog wat uurtjes te verspillen zijn. Of ben ik te optimistisch ?

www.weitjerock.com

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
Wat zijn haar interesses? Budget misschien? Kan je wat meer info geven?

Verder kan je naar de Artis gaan wat heel erg leuk is. Misschien even winkelen in de winkelstraat de Kalverstraat? Rondvaart met een boot door de Amsterdamse grachten? Schaatsen op de schaatsbaan van het Olympisch Stadion? Bioscoop Pathé de Munt?

https://www.iamsterdam.co...-do/families-and-children <-- Hier zijn er veel meer tips.

Verder zou ik het Anne Frankhuis in het weekend vermijden. Veel en veel te druk! Madame Tussaud heeft ook een wachtrij van >45 min in het weekend.

Edit: Madame Tussaud zou ik combineren met The Amsterdam Dungeon! Letterlijk op 5 minuten loopafstand.

[ Voor 10% gewijzigd door Amsterdamn op 19-02-2018 16:00 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Of ben ik te optimistisch ?
:Y Ik weet niet hoe laat je gereserveerd hebt in Anne Frank, maar gewoon rustig de tijd nemen op de dag kan al beginnen bij het ontbijt. Ontbijt in een hotel (neem ik even aan?) is ook altijd gewoon leuk om de tijd voor te nemen. Idem voor een lunch.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 10:12
Nemo? Interactief museum gericht op kinderen dacht ik :)
Moet ze wel geïntresseerd zijn in dat soort spul :)

Lezen is een kunst!

[ Voor 12% gewijzigd door Kypo op 19-02-2018 16:00 ]

• Klein_Kipje
Hamza schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:57:
Wat zijn haar interesses? Budget misschien? Kan je wat meer info geven?

Verder kan je naar de Artis gaan wat heel erg leuk is. Misschien even winkelen in de winkelstraat de Kalverstraat? Rondvaart met een boot door de Amsterdamse grachten? Schaatsen op de schaatsbaan van het Olympisch Stadion?

https://www.iamsterdam.co...-do/families-and-children <-- Hier zijn er veel meer tips.

Verder zou ik het Anne Frankhuis in het weekend vermijden. Veel en veel te druk! Madame Tussaud heeft ook een wachtrij van >45 min in het weekend.
Anne Frank heb ik al kaartjes dus geen wachttijd. MT, das dan even in de rij staan. Olympisch stadion is wel een goed idee.

Budget, liefst zo laag mogelijk :P

www.weitjerock.com

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anne Frankhuis werkt volgens mij op dit moment uitsluitend met tijd-slots in voorverkoop.
Ik neem aan dat er dan geen lange wachtrijen zijn, wellicht dat iemand uit de buurt hier iets over kan zeggen?

edit: we waren tegelijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 19-02-2018 16:00 ]

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
Cheesy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:00:
Anne Frankhuis werkt volgens mij op dit moment uitsluitend met tijd-slots in voorverkoop.
Ik neem aan dat er dan geen lange wachtrijen zijn, wellicht dat iemand uit de buurt hier iets over kan zeggen?

edit: we waren tegelijk ;)
Jawel, ik kom er dagelijks langs en je ziet nog steeds veel onwetende toeristen die in de rij gaan wachten. Laatst vertelde me iemand dat hij 4 (!!!) uurtjes in de rij had gewacht. Maar dit geldt niet voor TS aangezien hij al heeft gereserveerd.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 10:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb zelf als jongentje van 15, vanuit een fries dorp, nog de beste herinnering toen ik samen met mijn vader op een bankje zat vlak bij het treinstation (op een bruggetje).

Toen liep er een zwerver rond te spugen naar iedereen :P

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen, de verschillende culturen en de mensenmassa maakte bij mij meer los dan de standaard toeristische plekken ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 10:12
https://tassenmuseum.nl/

Schaatsbaan in olympisch stadion is idd leuk. Maar als die te ver weg is (tram rit erheen is wellicht ook al leuk). Kan je die op museumplein pakken.

Kijken of er een kinderfilm in het Tuschinski draait?

Bloemenmarkt?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:42
Hier exact hetzelfde. Het lopen of de dam en met een lollige bui de duiven voeren en vanuit daar naar madam tussaud lopen, vervolgens met een boot over de grachten naar anne frank en ergens in een cafe op de kalverstraat wat drinken heeft een behoorlijke indruk achtergelaten! :Y

Al die 'grootste' dingen als je dorpjes gewend bent is al een beste indruk. Het hoeft vaak helemaal niet ingewikkeld of spannend te zijn. Juist simpele dingen als ijs eten of langs grappige winkels wandelen kan erg leuk zijn.

Het maakt niet uit *wat* je doet. Als je maar samen leuk doet kan over de dam lopen al meer indruk achterlaten dan het zoveelste museum.

[ Voor 41% gewijzigd door LED-Maniak op 19-02-2018 16:09 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:27
Het Amsterdams museum is erg leuk, op loopafstand van MT. Verder kun je in die buurt rondwandelen via Kalverstraat, negen straatjes, Dam, Rosse buurt, Waterlooplein enz.

Hattrick: Thorgal Eagles

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:42
https://www.thisisholland.com

Beleef een unieke vliegervaring die je rakelings langs vele ‘must sees’ van Nederland laat scheren. Vlieg als een vogel en laat je verrassen door de diversiteit, schoonheid en rijkdom van de Lage Landen.
En vergeet niet te ademen.

Zit naast het EYE

[ Voor 83% gewijzigd door HKLM_ op 19-02-2018 16:10 ]

Cloud ☁️

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ga als je tijd overhebt door de Kalverstraat met haar en desnoods laat je haar iets kleins uitzoeken.
Kun je altijd nog even ergens op een terras gaan zitten.

Artis en dat soort attracties zou ik meer bewaren voor een volledige dag weg. Daarbij is het maar afvragen of jouw 12-jarige dochter dat wel leuk vindt. Misschien wil je wat actievers?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:51

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

HKLM_ schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:09:
https://www.thisisholland.com

Beleef een unieke vliegervaring die je rakelings langs vele ‘must sees’ van Nederland laat scheren. Vlieg als een vogel en laat je verrassen door de diversiteit, schoonheid en rijkdom van de Lage Landen.
En vergeet niet te ademen.

Zit naast het EYE
Daar ben ik vorig weekend nog geweest. Had al een volle dag, maar dit kost nog geen uurtje. Is verder dus makkelijk te bereiken met de boot. Was zondag avond en heel rustig. Verder leuk om te beleven.

Ik wilde het net voorstellen...

[ Voor 6% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 19-02-2018 16:15 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13

Hoicks

Techno!

Waterlooplein, even met de metro, rondvaart dat zou ik doen om de tijd te doden tussen de events door. Je kunt ook even met het pontje over het IJ. Dat zijn dingen die maken wel indruk en is leuker dan van museum naar museum hollen en dan nog niks zien van Amsterdam.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Gezien je denk ik niet zo vaak in amsterdam komt, Zou ik gewoon wat door het centrum heen lopen.
winkelen in de kalverstraat/Haarlemmerstraat kan prima vanuit cs lopend.
Dat je de sfeer proeft.

Qua planning maakt die extra ruim.

Artis heb je zo minimaal 4 uur nodig als je alles wilt zien en niet te veel wilt haasten.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:08

CeesKees

I rest my Kees

Amsterdam zonder Nachtwacht en/of van Gogh?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
12 jaar? Shoppen!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-11 22:02
In Amsterdam...... -O-

Don't let perfect be the enemy of good.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:45
Wellicht het scheepvaartmuseum? Ligt iets buiten het centrum en erg leuk om te bezoeken. Er ligt ook een VOC schip waarop je mag rondlopen.

Als ze houdt van mooie, antieke wooninrichtingen kan je ook gaan naar het Museum Willet-Holthuysen. DAt is een grachtenhuis aan de herengracht, die je kunt bezoeken en is ingericht in de Louis XVI-stijl.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het programma zit al redelijk vol en ik weet niet wat de interesses van de dochter zijn.
Toch nog een suggestie
Wikipedia: A'DAM Toren
Schitterend uitzicht over Amsterdam en het IJ

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja? Tussaud ligt aan de dam, waar kalverstraat en nieuwedijk aan vast zit? Bijenkorf aan de overkant..

Na Tussauds linksaf en nog een keer linksaf en je kan shoppen :-)

• rappie_nl
  • Laatst online: 10:10

rappie_nl

Gewoon doen

Als jullie de drukte van het centrum willen ontvluchten kan je naar het Vondelpark gaan en misschien wat eten/drinken bij het blauwe Theehuis. In het Vondelpark zul je zeker groene halsband parkieten voorbij zien vliegen (een soort kleine papagaaien), zelfs nu in februari. Vind ik zelf altijd wel opmerkelijk die exotiche beesten in de stad.
De weersvoorspellingen voor het weekend zijn niet onaardig, dus het druk zijn bij de horeca gelegenheden in het park. (Waar niet in de stad overigens)

Kan ook de drukte ontvluchten door de pond naar de NDSM werf in noord te pakken. Is een (gratis) vaart van ongeveer een kwartiertje over het IJ (kom je ook nog langs die oude Russische duikboot).Volgens mij zijn er geen evenementen dat weekend op de werf, maar je kan daar altijd wat eten/drinken bij bijvoorbeeld Pllek of Noorderlicht.

Een voordelige en leuke locatie om in de binnenstad wat te eten/drinken is bij het restaurant op de 7e verdieping van de OBA (de bibliotheek). Mooi uitzicht over stad. Was voorheen La Place. Heeft nu een andere naam, maar zelfde soort concept.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 00:09

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Shoppen! Door de kalverstraat wandelen, daar bij dunkin donuts een donut halen, naar de eye bioscoop (moet je met het pondje over het water), tweakers HQ bezoeken, noem het maar op! :p

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Freee!!
  • Laatst online: 11:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kama schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:48:
Artis. Geweldige dierentuin / wetenschappelijk centrum, midden in de stad.
Op zich een goed idee, maar ik zou er wel iets meer de tijd voor nemen (ongeveer een hele dag).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Klein_Kipje
Mag ik iedereen hartelijk danken voor de suggesties, ik zal maandag een update geven.

www.weitjerock.com

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:55

Daniel36

vernieuwde formule

CeesKees schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:40:
Precies!
Ik ga binnenkort met zoon van negen.
Maar dan als enige trekpleister.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:22
Wat ook leuk kan zijn is het Museum Ons' Lieve Heer op Solder. Niet een groot museum maar zeker de moeite waard. Verder is Artis leuk, Vondelpark, Paleis op de Dam is leuk. Als je graag wilt shoppen kan ik Haarlem aanbevelen. Stukken rustiger dan Amsterdam en minder massatoerisme. Het is slechts een kwartiertje vanuit Centraal.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wachttijden bij MT zullen echt wel meevallen, ik ben in de zomer geweest een paar jaar terug en toen waren we binnen 15 min binnen. Je gaat nu in februari dus lang niet zo druk als in de zomer of het voorjaar.

Olympisch stadion zou ik alleen doen als haar interesses daar liggen, anders is er geen zak aan.

Je kunt eventueel ook nog door naar een ander dorp vanuit A'dam, bijv. Leiden is erg leuk.

's ochtends dus Anne Frank en MT, en daarna door naar Leiden oid voor de middag.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Amsterdam Dungeon? Soort van groot spookhuis...

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:35
CeesKees schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:40:
Ja hoor. Ben al vrij vaak in A'dam geweest, maar heb het Rijksmuseum nog nooit bezocht. Kan prima.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

+15 , was al aan het kijken of deze genoemd werd, maar dit is echt leuk :) (bij artis)

en ga zeker even met pondje op en neer naar NSDM en rustig bij roest ofzo een drankje en hapje doen.

Je kan ook het dak opgaan bij Nemo, geeft ook een aardig uitzicht al is dat leuker met warmer weer :P

albert cuyp markt/ waterlooplein markt?

body worlds is ook wel geinig

[ Voor 28% gewijzigd door mrsar op 20-02-2018 10:49 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-11 09:12
Rondje zeedijk misschien, hapje Kantonees (New King) doen als je eens iets anders wilt proberen dan een standaard Chinees.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 22:12
Gewoon door de grachten met een boot ^_^

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Toevallig in de krant:

10 of the best insider's tips to Amsterdam

Een Banksy/Lichtenstein tentoonstelling.... :P

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Klein_Kipje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:47:

Alvast bedankt.
Als ze enigszins als mijn dochter is hoef je niks te plannen... Gewoon PC Hooft, Kalverstraat, Bijenkorf, Magna Plaza...: Shoppen!
Vergeet vooral de LUSH flagship store niet: https://www.byaranka.nl/b...e-amsterdam-kalverstraat/ Mega populair onder alle vloggers :P

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

kazz1980 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Als ze enigszins als mijn dochter is hoef je niks te plannen... Gewoon PC Hooft, Kalverstraat, Bijenkorf, Magna Plaza...: Shoppen!
Vergeet vooral de LUSH flagship store niet: https://www.byaranka.nl/b...e-amsterdam-kalverstraat/ Mega populair onder alle vloggers :P
Ik zit net de foto's te bekijken maar weet nu nog steeds niet of het nu een kapper, kaaswinkel of bodyshop achtig iets is. Kortom het moet wel helemaal hip zijn :X

• Klein_Kipje
kazz1980 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Ik denk dat ze wel hetzelfde is als jou dochter maar dat wil ik dus eigenlijk een beetje voorkomen. We zijn tussen () vorige week al naar Gent(BE) geweest om te shoppen.

Maar ik wordt iig wel vrolijk van de moeite die jullie nemen om allerlei suggesties te geven. Nogmaals dank.

www.weitjerock.com

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 22:12
En als het je zelf makkelijk wilt maken https://www.leuketip.nl/steden/amsterdam/dagje-stad kan je je eigen stads kaart mee maken wat je wilt bezoeken.

• hmr
  • Laatst online: 05-11 18:55

hmr

Lekker lunchen bij het Buffet van Odette! :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

-36- schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:18:
[...]

Ik zit net de foto's te bekijken maar weet nu nog steeds niet of het nu een kapper, kaaswinkel of bodyshop achtig iets is. Kortom het moet wel helemaal hip zijn :X
Het is handgemaakte cosmetica. De tranen springen je in de ogen als je binnenloopt: Niet te harden al die geuren en kleuren. Verschrikkelijk!! Maar voor meisjes van 12 is het schijnbaar helemaal hét! :P haha

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Klein_Kipje
Ik ben vorige week in de lushstore in Gent geweest, 3 seconden binnen en je neusvleugels begeven het spontaan

www.weitjerock.com

• willem_liu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 08:21
Museum Ons' Lieve Heer op Solder
https://www.opsolder.nl/

Laat zien hoe creatief de gelovige welvarende man was in een duister verleden waarbij Godsdienst niet zichtbaar gepraktiseerd mocht worden.

Verwijderd

Heren, ik zat te denken aan de haven. Grote schepen vond ik vroeger erg mooi.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er is zat te doen. Rondvaart en ergens lekker gaan eten, bios pakken. Artis bezoeken. slenteren door de stad

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mrsar
  • Laatst online: 11:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vergeet inderdaad ook niet dat pathe de munt de 4dx heeft

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:38:
[...]

en ga zeker even met pondje op en neer naar NSDM en rustig bij roest ofzo een drankje en hapje doen.
Aanrader, pas ook gedaan. Vertrekt achter Centraal Station.
En is nog gratis ook :9

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-11 22:42
Ik weet niet of het een van jullie beider diepe wens is, maar ik zou madame tussauds lekker overslaan. Tourist trap nummer 1 is dat. Er zijn in Amsterdam zoveel leukere/interessantere dingen te doen dan dat.

Doe bijvoorbeeld een gratis (het is wel de bedoeling dat je de gids een fooitje geeft) wandeltour door de stad met een gids. Google op free walking tour Amsterdam voor details. Erg leuk om te doen.

Anders bezoek je een museum zoals hierboven genoemd, of wandel door het vondelpark. Voor een 12-jarige die nooit in Amsterdam is geweest is dat al leuk. Hoewel leuker als het warmer is. ;)

Had ik al gezegd dat je madame tussauds moet vermijden?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Daniel36
  • Laatst online: 13:55

Daniel36

vernieuwde formule

PdeBie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:09:
[...]

Ja hoor. Ben al vrij vaak in A'dam geweest, maar heb het Rijksmuseum nog nooit bezocht. Kan prima.
idem maar het begint te kriebelen :)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:30
Delerium schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:08:
Toevallig in de krant:

10 of the best insider's tips to Amsterdam

Een Banksy/Lichtenstein tentoonstelling.... :P
Een museum als 12 jarige.. ik kan me herinneren.. toen ik 12 was.. lagen mijn interesses niet bij een museum.

Met de brugklas naar diverse musea in Parijs geweest.. kon me totaal niet boeien toen. (en meer dan de helft van mijn klas niet) wij waren elke keer weer blij als we buiten stonden.

*sowieso

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 14:45
Ik ben onlangs zelf naar the body worlds geweest, erg interessant om eens te zien, maar wellicht niet weggelegd voor iedereen.

https://www.bodyworlds.nl/nl#/

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:22

Dhrax

Prog Lord

Weet je ook wat je dochter graag zou willen ? Kan me zo voorstellen dat het Anne Frank Huis niet op haar lijstje voorkomt. En in alle eerlijkheid, daar is ook weinig aan voor een kind. Je kunt de morele boodschap doorgeven maar of het binnenkomt en blijft hangen is een 2de. Musea is doorgaans ook niet iets waar je kinderen heel blij mee maakt.

Het mooiste aan Amsterdam vind ik altijd de rit terug naar huis :)

• Freee!!
  • Laatst online: 11:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dhrax schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:12:
[...]
Het mooiste aan Amsterdam vind ik altijd de rit terug naar huis :)
Precies! En dat doe ik normaal gesproken zo'n vijf keer per week ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
RemkoDJ schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:09:
Amsterdam Dungeon? Soort van groot spookhuis...
Ik ben er nooit geweest, maar als dit net zoiets is als de London Bridge Experience (voor wie dat kent) in Londen, dan zou ik dat doen. Lijkt me een wat luchtige en niet te tijdrovende onderbreking van het verder heel cultureel verantwoorde Anne Frank Huis en Madame Tussauds.

Tenzij de dochter van TS schrikachtig en snel bang is :P

Catch a smile out there!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-10 10:46
Glenfiddich schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:48:
[...]

Ik ben er nooit geweest, maar als dit net zoiets is als de London Bridge Experience (voor wie dat kent) in Londen, dan zou ik dat doen. Lijkt me een wat luchtige en niet te tijdrovende onderbreking van het verder heel cultureel verantwoorde Anne Frank Huis en Madame Tussauds.

Tenzij de dochter van TS schrikachtig en snel bang is :P
Ieder zijn smaak, maar de Dungeon is best wel een tourist trap en heeft niks met Amsterdam te maken. Voor een 12 jarige zal MT vast een leuke bestemming zijn, maar niet echt cultureel verantwoord.

Als je wat tijd te doden hebt is een wandeling over de grachten, wallen etc zeker een aanrader, kan ze leuke foto's maken, kost jou niet zoveel geld en je bent flexibel met je tijd. In het weekend is het alleen wel vaak druk in dat gebied.

Wat ook erg leuk is om te doen is een bootje of waterfiets huren voor een uurtje, ik weet alleen niet of die in de winter er ook liggen. Vanaf het water is het veel mooier en naast dat jij alles kunt bekijken ben je zelf een een bezienswaardigheid.

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11 19:28
Ik vond het altijd leuk als we een boottochtje maakten. Zo'n Amsterdammer met zijn babbel die je dan wat verteld. We hebben nog wel vaker zo'n boottochtje gemaakt als we in Amsterdam aankwamen, is gelijk even aarden.

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-11 11:08
Je bent in de BE tegenhanger van Nemo geweest? Wel: (ik als Belg) Technopolis komt niet aan de enkels van Nemo!

• Klein_Kipje
cadsite schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:02:
Je bent in de BE tegenhanger van Nemo geweest? Wel: (ik als Belg) Technopolis komt niet aan de enkels van Nemo!
Ah dat wist ik niet, ik heb wat op de website zitten neuzen en het leek allemaal wat hetzelfde. Goed om te weten als met dochter nr 2 op pad moet.

Bedankt voor de info

www.weitjerock.com

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:14

Bob Popcorn

Plop!

-36- schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:18:
[...]

Tegenwoordig koopt men spullen liever online, zeker als de winkel gewoon een standaard recht-toe-recht-aan winkel is. Dit is echt een prachtige zaak, een ervaring om in rond te lopen en dat trekt mensen. :) _/-\o_ Super knap gedaan van Lush. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• dion_b
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klein_Kipje schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat ze wel hetzelfde is als jou dochter maar dat wil ik dus eigenlijk een beetje voorkomen. We zijn tussen () vorige week al naar Gent(BE) geweest om te shoppen.

Maar ik wordt iig wel vrolijk van de moeite die jullie nemen om allerlei suggesties te geven. Nogmaals dank.
Ik woon in A'dam maar m'n dochter komt maar paar keer per jaar op bezoek - ze woont bij m'n ex, sinds enkele jaren in Zweden. Dus als min-of-meer buitenstaander komt ze hier.

Als Amsterdammer nouja, import, maar dat is iedereen in deze stad :z gaan m'n haren overeind staan van de standaard toeristenmeuk dat je letterlijk in iedere stad hetzelfde vindt:
- Madame Tussauds
- Amsterdam Dungeon (=Brussels/London/Paris/Berlin/Rome etc... etc...)
- Kalverstraat/Damrak/Waterlooplein/Haarlemmerstraat
- een Pathe Bioscoop (muv Tuschinski grote zaal, die is echt anders en de moeit waard, maar bijv Pathe de Munt had net zo goed in Helmond kunnen staan :') )

Dat zijn dingen voor toeristen, door toeristen waar je geen Amsterdammer gaat zien en die alleen maar bedoeld zijn om je met lichtere portemonnaie verder te laten gaan. Helaas heb je al kaartje van Tussauds, maar doe vooral niets anders van dat lijstje.

Beste tips die ik tot nu toe hier gelezen heb:
Falcon schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:03:
Ik heb zelf als jongentje van 15, vanuit een fries dorp, nog de beste herinnering toen ik samen met mijn vader op een bankje zat vlak bij het treinstation (op een bruggetje).

Toen liep er een zwerver rond te spugen naar iedereen :P

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen, de verschillende culturen en de mensenmassa maakte bij mij meer los dan de standaard toeristische plekken ;)
Dit. Maakt geen bal uit welk bankje/bruggetje je kiest, ga naar een supermarkt/winkeltje, scoor een picnic, ga zitten en kijk mensen.
rappie_nl schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 02:25:
Als jullie de drukte van het centrum willen ontvluchten kan je naar het Vondelpark gaan en misschien wat eten/drinken bij het blauwe Theehuis. In het Vondelpark zul je zeker groene halsband parkieten voorbij zien vliegen (een soort kleine papagaaien), zelfs nu in februari. Vind ik zelf altijd wel opmerkelijk die exotiche beesten in de stad.
Niet alleen in het Vondelpark, ook in het Oosterpark en door zowat heel de Bijlmer zie je ze continu vliegen. Weinig exotisch aan ondertussen, maar het zijn idd niet beesten die je in Zeeland standaard ziet.
Kan ook de drukte ontvluchten door de pond naar de NDSM werf in noord te pakken. Is een (gratis) vaart van ongeveer een kwartiertje over het IJ (kom je ook nog langs die oude Russische duikboot).Volgens mij zijn er geen evenementen dat weekend op de werf, maar je kan daar altijd wat eten/drinken bij bijvoorbeeld Pllek of Noorderlicht.
Erg goede. Die - gratis - pontrit toont je veel meer diversiteit dan de standaard (en dure) grachtentocht, en het uitzicht vanuit (vooral) Pllek is fantastisch. Bij aankomst op NDSM trouwens linksaf kijken naar groot kantoorgebouw: dat is Tweakers.net HQ :P
Een voordelige en leuke locatie om in de binnenstad wat te eten/drinken is bij het restaurant op de 7e verdieping van de OBA (de bibliotheek). Mooi uitzicht over stad. Was voorheen La Place. Heeft nu een andere naam, maar zelfde soort concept.
Zo voordelig is het niet, maar inderdaad, prima locatie en uitzicht.

* dion_b zit voor het werk vaak in kantoor ernaast, ook met kantine op die hoogte en vol zicht over de stad :Y

12 jaar vind ik een heel lastige leeftijd om in te schatten. De ene 12-jarige is nog helemaal meisje, de andere (zoals mijn dochter twee jaar terug...) is vol aan het puberen. Als ze van kunst houdt kun je kijken naar een museum. Van Gogh en Rijks zijn idioot druk en je ziet er weinig dat je niet in schoolboeken terugziet. Even verderop op de museumplein heb je het Stedelijk - die enorme badkuip. Veel minder druk en veel interessanter - moderne en eigentijdse kunst. Er is ook een kunstlab, waar kinderen aan de slag kunnen met iets kunstzinnigs. Zowel m'n dochter die nu bijna 15 is als m'n zoons van 2 en 5 vinden dat altijd fantastisch.

Qua eten zou ik vooral de "Argentijnse Steakhouse"-ongein sterk afraden. 'Authentiek' Amsterdams eten vind je bijna niet, maar je kunt bijna geen land vinden of er is een restaurant van te vinden in A'dam. Mijn favorieten zijn:
- het Syrische restaurant SHAM in de Warmoesstraat. Om binnen te komen moet je tussen de zatte vrijgezellen doorworstelen, maar zodra je door de deur bent zit je in een oase van rust met heerlijk uitzicht over de Damrak en het Centraal Station, en dat met uitermate vriendelijke personeel (allemaal Syrische vluchtelingen trouwens) die graag zowel de gerechten als hun oorsprong/betekenis uitleggen.
- nagenoeg ieder restaurant op de Zeedijk is de moeite waard, beter Chinees eten ga je in NL niet vinden. Momenteel is A-Fusion m'n favoriet - laagdrempelig, goed betaalbaar en fantastische mix van Japans, Chinees en Vietnamees.
- Ethiopisch/Eritrees eten nagenoeg een pot nat voor de buitenstaander, maar laat dat de eigenaars niet horen O-) is een ervaring op zich, met allemaal kleine gerechtjes op een grote enjera 'pannenkoek' die je met de handen eet. Je vindt op verschillende plekken verschillende restaurants. De meest sympathieke wmb, Kilimanjaro, zit op de Beukenweg in Oost, maar is vooral een takeaway en is minder geschikt voor je eerste kennismaking met die cuisine. Daarvoor kun je beter naar Taytu, aan de Blasiusstraat, net om de hoek bij Metro Wibautstraat.

Geen zin in 'vreemd' eten? A'dam staat ook bekend om uitermate veel keuze aan gastro-burger tenten. De Burgermeester heb je op verschillende plaatsen, o.a. ook tegenover de Artis op de Plantage Kerklaan. Mijn favoriet is echter Smoking' Barrels op de Beukenplein. Groot voordeel is dat je er ontsnapt aan de toeristenmeute, maar wel binnen 10 minuten met de tram (7) op de Leidseplein staat danwel met de metro (51, 53 of 54) op CS.

Als je zondag naar Ajax gaat, neem een halfuurtje extra tijd vooraf om even over de Bijlmerplein te lopen. De Bijlmer is al lang niet meer die gevaarlijke poel des verderfs dat het een paar decennia geleden was, maar het blijft een volstrekt unieke wijk met meer Afrikaans/Caraibisch karakter dan Nederlands. Dat vertaalt zich in een geweldige sfeer op straat in de zomer - maar bij gevoelstemperatuur -10 blijft daar weinig van over vrees ik. Al is het vanavond bij soortgelijke temperaturen levendig zat hier - 500m bij de Bijlmerplein vandaan ;) Wel heb je er nog de beste roti en Surinaamse broodjes van NL, dus prima plek voor een snack voor de wedstrijd.

Oslik blyat! Oslik!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:34
Op het centraal station kan je de trein pakken naar een andere stad. Kan ik aanraden! zsm dat toeristenhol uit :+

Maar de tips van @dion_b zijn goud. Vooral de etenstips. Beste roti die ik ooit gegeten heb.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:24

alienfruit

the alien you never expected

Misschien een rijsttafel? Amsterdam staat echt vol van de Indonesische restaurants.

• FreshMaker
  • Niet online
Mijn wederhelft gaat volgende maand met haar moeder ( echte Brabantse muts ) naar Amsterdam.
Ze zat daarnet mee te lezen, en ik moest de hele post maar even naar haar WA kopiëren :)

Bedankt dus ..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FreshMaker schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:37:
[...]

Mijn wederhelft gaat volgende maand met haar moeder ( echte Brabantse muts ) naar Amsterdam.
Ze zat daarnet mee te lezen, en ik moest de hele post maar even naar haar WA kopiëren :)

Bedankt dus ..
:P

Nav vanmiddag nog een tip: als Ajax speelt niet met de auto komen. Ook niet tot een van de P+R-locaties rond de stad. En vooral niet proberen bij Ikea te parkeren. De file om van parkeerterrein van Ikea af te komen kwam bijna tot aan ons huis (500m verderop), en in de Ikea zelf gingen wat voetbalsupportershooligans al toeterend bijna op de vuist met bejaarden die de weg onvoldoende snel vrij maakten. Mocht je in een gat wonen zonder OV, ga naar een P+R in de eigen buurt en daarvandaan met de trein. Zal ook druk zijn met zatte voetballui, maar tenminste geen gezeik met parkeren.

Op andere dagen: gewoon P+R Amsterdam Arena pakken. Zolang er geen voetbalwedstrijd is (of Toppers :X ) altijd plek, en je rolt gelijk de metro in. Nouja, via een lange roltrap, die veel mensen getuige de gesprekken die ik opvang erg spannend/eng vinden :')
Tip voor die mensen: nooit naar Praha gaan, en dan vooral nooit in/uitstappen op Namesti Miru - langste roltrap van de EU >:)

Oslik blyat! Oslik!

• FreshMaker
  • Niet online
@dion_b
De vrouw en ik zijn 'bekend' in Amsterdam, zij heeft er aan de modeacademie gestudeerd.
Het is mijn schoonmoeder die de muts is, durft niet in de auto voor meer dan 30 minuten, en talloze pogingen om haar mee te krijgen naar Parijs of London ( bus/trein) gaan echt nooit gebeuren :+

Wij parkeren inderdaad bij de Arena of het olympisch stadion, altijd plek ( tot NL of Ajax speelt )

Het is dat de huur/koopprijzen ons niet liggen, want ondanks geboren Rotterdammer, zou ik toch graag daar wonen ( alleen al om de diversiteit en winkels )

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FreshMaker schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:10:
@dion_b
De vrouw en ik zijn 'bekend' in Amsterdam, zij heeft er aan de modeacademie gestudeerd.
Het is mijn schoonmoeder die de muts is, durft niet in de auto voor meer dan 30 minuten, en talloze pogingen om haar mee te krijgen naar Parijs of London ( bus/trein) gaan echt nooit gebeuren :+
Zucht. Die gaat inderdaad zo'n roltrap eng vinden...
Wij parkeren inderdaad bij de Arena of het olympisch stadion, altijd plek ( tot NL of Ajax speelt )
Yep, dan
Het is dat de huur/koopprijzen ons niet liggen, want ondanks geboren Rotterdammer, zou ik toch graag daar wonen ( alleen al om de diversiteit en winkels )
Als getogen Rotterdammer zou ik al te graag terug willen - qua winkels is het gras altijd groener aan de andere kant blijkbaar, en qua diversiteit zou ik het hooguit anders, zeker niet minder, noemen. Plus de Maas en uitzicht enzo. En minder kapsones (nouja, muv die hipsters in Witte de With en rond Zwaanshals tegenwoordig :+ ).

Maar goed, nauwelijks/geen werk in mijn richting, en ik heb een pathologische hekel aan forensen. M'n moeder presteerde het jarenlang om vanuit ons huis in Ommoord elke dag naar het kantoor pal naast degene waar ik nu in A'dam Westpoort zit op en neer te rijden, maar mij niet gezien. Halfuurtje metro vind ik eigenlijk al teveel.

Enfin, /offtopic :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1