Toon posts:

supervaag netwerk porbleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke here is da deal. Ik heb een heel vaag probleem met mijn netwerk. Vanmiddag deed alles het nog en daarna heb ik wat dingen verandert en sindsdien doet me netwerk niks meer.

PC1 = Hier komt chello binnen via een Realtek kaartje, tevens zit hier een Unex kaartje in met IP adres 192.168.0.1 en Subnetmasker 255.255.255.0. Ook zit er Winroute Pro op deze PC met NAT aangezet op de chello Nic.

PC2 = Hierin zit tevens een Unex nic met IP adres 192.168.0.2 en 255.255.255.0 als subnetmasker. Verder is er geen firewall aanwezig op beide pc's behalve Winroute Pro dan.

Onderling zijn de netwerkkaartjes verbonden via UTP en loopt alles via een 5 poorts hub.

De eerste pc zit wel op internet nu maar de tweede niet meer. En das gek want alles deed het vanmiddag nog, lekker gecounterstriked enzo. Anyway de veranderingen die ik heb aangebracht zijn de volgende. In pc 1 128 mb erbij gezet. In pc 2 256 mb erbij gezet. Verder heb ik in pc 2 mijn Plextor eruit gehaald en in de 3de pc gezet die nog aangesloten moet worden.

De pc's kunnen elkaar onderling niet meer pingen maar nog wel hun IP stack (127.0.0.1) en hun eigen IP adres. Alle protocollen heb ik al nagekeken. Heeft iemand nog een idee of kan mij helpen hiermee, had ik al please gezegd ;)

• bluewarlord
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 09:58
Is je utp kabel nog wel geconnect? M.a.w. als je pingt gaan op beide netwerk kaarten de lampjes knipperen/aan?

Language exists to conceal true thought

Verwijderd

Topicstarter
Ja I forgot maar ik heb al gewisseld met de UTP kabels en het hubje ertussen uitgehaald. Tevens branden alle link/act lampjes en ze knipperen idd als ik ping....

• bluewarlord
geeft ipconfig de gewenste config aan op beide machines? Zo ja, dan is de kans groot dat je een netwerkkaart om zeep hebt geholpen :'(

Verwijderd

Topicstarter
C:\WINDOWS\Desktop>ping 192.168.0.2

Pingen naar 192.168.0.2 met 32 byte gegevens:

Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.

Pingstatistieken voor 192.168.0.2:
Packets: verzonden = 4, ontvangen = 0, kwijtgeraakt = 4 (100% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddeld = 0ms

En omgekeerd bij PC 2 maar dan met IP 192.168.0.1 en dan No Contact tis om gek van te worden....

Verwijderd

Topicstarter
In winipcfg komen beide NIC's met de juiste config naar voren :(

• bluewarlord
okee, het kan ook nog een fout zijn in de software als je een corrupte windows ip-stack/driver hebt, dit lijkt me sterk maar je kunt eens proberen of het helpt door eerst je network te deinstalleren en dan opnieuw te installeren alle dll's overschrijvend, dat is ongeveer het laatste wat ik kan bedenken .... Iemand nog ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx zal in ieder geval proberen om beide IP stacks eruit te gooien en opnieuw toe te voegen. Kijken of dat helpt. Heb net geprobeerd om onderling Netdiag te draaien maar hij gaf aan dat het aan hardware kan liggen. Omdat hij onderling geen contact kreeg. Kan het zijn dat me lampjes wel fikken maar dat een van mijn Nic's kaduuk is ?

• bluewarlord
Dat zou kunnen, dat het versturen wel lukt maar ontvangen iets problematischer is ..

Verwijderd

ip stack wegmikken is toch het EERSTE wat je doet als t niet wil?

Verwijderd

Ga naar je netwerk instellingen en klik op bindings, UNMARK deze daarna gelijk weer aanzetten klik nu twee maal op OK, nu komt de melding dat de pc opnieuw gestart moet worden... :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks maar dat lost helaas niks op, heb ook al beide IP stacks weggegooid....zucht zijn me Nic's dan toch gone ?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heb je geen vrije sloten meer, gewoon ff je NIC in een ander slot gooien wil ook nog wel es helpen namelijk..vraag me niet waarom, maar soms helpt het :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Verwijder je TCP/IP en installeer opnieuw. Misschien is hij bij herstart over zijn nek gegaan.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

probeer eens om terug te gaan naar de oude situatie, geheugen wat je erbij hebt gezet bij allebei de pc's eruit.

Kijk of het dan wel werkt, anders toch een andere nic proberen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
heb nic al op 2 verschillene sloten gehad en heb TCP/IP al 6 keer verwijdert en opnieuw toegevoegd. :( :( :( :(

Verwijderd

werkt netbeui ook niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is in ieder geval niet de boze boosdoener want er gebeurt nog steeds niks nou maar effe dat netbuei proberen.

Verwijderd

Topicstarter
das dus ook niks :(

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 01:18
heb je misschien zelfgemaakte kabels?
windows wil de snelheid nog wel eens te hoog zetten, 100FD op een 10Hd kabel bijv. en dat werkt niet. probeer eens te pingen van 192.168.0.1 naar 192.168.0.2 tijdens het opstarten van .0.2
geeft ie dan reply? waarschijnlijk is hij dan te hoog afgesteld.

Verwijderd

hee ik zit dit eens te lezen enne

heb je nu nog niet geprobeerd te pingen?

want ik denk namelijk dat niet je NICs kapot zijn maar dat je kabel een ongeluk heeft bijgewoond.
normale mensen (dwz geen docenten) die over een netwerkkabel struikelen die melden bij sysbeheer even dat ze de keet afgebroken hebben en dat je weekend vergald is. anderen pleuren over een eindje utp en stoppen dan het kabeltje losjes terug in de krimpstekker, die nog gewoon in de hub zit...

als je huisgenoten hebt met grote voeten en/of kisten dan heb je best kans dat er iemand de kabel geslootp heeft. voor je nics gaat kopen ff kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier is dus uiteindelijk de oplossing. Ik ben op zaterdag een nieuwe NIC wezen halen en heb die in mijn 2de pc gezet. Helaas dus weer geen verbinding. Werd wel een beetje gek nu want in me 1ste pc had ik een oud netwerkkaartje erbijgezet en diegene die erinzat verwijdert. Het netwerk deed nog steeds niks :( Bijna verslagen deed ik de computers uit en zag opeens dat mijn tweede pc op de hub bleef aangemeld terwijl het link lampje van de eerste pc gewoon uit was ! Snel naar een vriend van me gereden waarvan ik wist dat die een cross-over kabel tussen zijn 2 computers heeft hangen. Die thuis tussen de 2 computers gehangen opgestart en tadaa !!!! Hij doet et weer :) Hub is dus kaduuk en een NIC dus ga maandag de desbtreffende firma eens bezoeken met mijn garantiebon. het din is namelijk pas een half jaar oud. Dit is aangetekend voor het nageslacht ;) lol :)

Verwijderd

Topicstarter
O JA THANKS VOOR DE REACTIES ALLEMAAL !!!! :)

Verwijderd

Waarom denk je dat de hub en 1 netwerk kaart kapot is??? Kan de kabel tussen die pc en de hub niet kapot zijn?

Enne 5 poorts hub? Volgens mij gebruik je de uplink poort van de hub en dat werkt niet.
Pagina: 1