Goedemiddag
,
Mijn vraag is:
Is het mogelijk om een andere 1151 socket processor in dit moederbord te zetten behalve the 6 series? zoals een I7 7700k?
Ik heb zelf een MSI Z170A GAMING M5 moederbord met een I5 6600k maar ik loop tegen problemen aan in spellen zoals Battlefield 1 en Star Wars Battlefront 2 dat hij tegen ze max performance aanzit met niks erbij open. Ik zit te kijken om te upgraden maar van de ene persoon hoor ik dat je dan een heel nieuw moederbord moet kopen om naar een andere Serie te gaan en van andere weer niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64Bit
Intel Core i5-6600K 3500 1151 (overclocked naar 4.2GH)
MSI Z170A GAMING M5 Moederbord
Nvidia Msi GTX 1080 Gaming X (wel wat overgeclocked.)
D4 8GB 2400-15 Fury Black K2 KHX 2x
Asus VG248QE - Full HD Gaming Monitor 120 hz
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf al meerdere dingen geprobeerd zoals in Nvidia center aanpassingen gedaan aan prerendere frames.
Resolutie staat goed met de Hz en grootte als in de Nvidia center.
Prio aanpassen naar hoog met 4 dedicated cores naar de game.
Zou dit een oplossing voor mij kunnen zijn? Soms stottert het spel vanwege dat al me cores op 100% zitten en wil graag deze spellen toch wel kunnen spelen. Vooral omdat ik een 1080 heb, dat ik dit toch wel op aardig hoog kan spelen.
Mijn vraag is:
Is het mogelijk om een andere 1151 socket processor in dit moederbord te zetten behalve the 6 series? zoals een I7 7700k?
Ik heb zelf een MSI Z170A GAMING M5 moederbord met een I5 6600k maar ik loop tegen problemen aan in spellen zoals Battlefield 1 en Star Wars Battlefront 2 dat hij tegen ze max performance aanzit met niks erbij open. Ik zit te kijken om te upgraden maar van de ene persoon hoor ik dat je dan een heel nieuw moederbord moet kopen om naar een andere Serie te gaan en van andere weer niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64Bit
Intel Core i5-6600K 3500 1151 (overclocked naar 4.2GH)
MSI Z170A GAMING M5 Moederbord
Nvidia Msi GTX 1080 Gaming X (wel wat overgeclocked.)
D4 8GB 2400-15 Fury Black K2 KHX 2x
Asus VG248QE - Full HD Gaming Monitor 120 hz
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf al meerdere dingen geprobeerd zoals in Nvidia center aanpassingen gedaan aan prerendere frames.
Resolutie staat goed met de Hz en grootte als in de Nvidia center.
Prio aanpassen naar hoog met 4 dedicated cores naar de game.
Zou dit een oplossing voor mij kunnen zijn? Soms stottert het spel vanwege dat al me cores op 100% zitten en wil graag deze spellen toch wel kunnen spelen. Vooral omdat ik een 1080 heb, dat ik dit toch wel op aardig hoog kan spelen.