Laptop aan schoolbord via hdmi naar vga

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031697

Topicstarter
Als docent zijnde wil ik mijn laptop (HP 15-ay029nd) graag koppelen aan mijn interactieve schoolbord, zodat ik powerpoints, filmpjes etc. kan laten zien in de les. Het bord heeft echter alleen een vga kabel en mijn laptop alleen een hdmi-poort. Dit leek mij gemakkelijk op te lossen door het kopen van een adapter van Hdmi naar Vga. Helaas heeft dit nog steeds kuren.
Zodra ik mijn laptop heb gekoppeld naar het schoolbord, maakt deze een paar seconden verbinding en heb ik beeld. Vervolgens verdwijnt het beeld weer en krijg het standaard blauwe scherm die te zien is als er niets op het schoolbord is aangesloten. Daarna heb ik weer een paar seconden beeld etc. etc.
Het interactieve schoolbord in kwestie is een Promethean Activboard.

De adapter die ik gekocht heb, is een standaardadapter van zo'n onderdelenhuis. Kan het hieraan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 21:00
Ik denk dat het komt doordat jou laptop resolutie misschien niet overeen stemt met dat van het schoolbord.

Wat je kan proberen om dit op te lossen is na het verbinden op WINDOWS TOETS+P te drukken.

Hiermee kan je aangeven of je alleen beeld op je laptop, het schoolbord of beide wilt (verlengd of gedupliceerd).

Geef hier mee aan dat je alleen op het schoolbord beeld wilt hebben.

Als dit wel goed gaat, dan weet je dat het niet aan je adapter ligt.
Gaat dit fout, dan ligt het wel denk ik aan de adapter.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031697

Topicstarter
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het aan de adapter ligt.
Is er misschien een ander soort adapter die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:54
Hier op werk hebben wij issues met onze Probook 650 G2 dat de HDMI kabel te lang is en het signaal te zwak is van de laptop op accu. Hiervoor moesten we onze laptops op het netstroom aansluiten. Dit probleem is inmiddels opgelost door een powered HDMI splitter te plaatsen.
Ik weet niet of dit jouw probleem gaat oplossen met VGA.