Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-01 00:46
Mijn vraag:
Kan iemand bevestigen of deze build mogelijk is met de casing en moederbord?

Ik wil namelijk een zo compact mogelijke PC bouwen, maar ik weet niet zeker of dit mogelijk is met een mini ATX casing.

Ik heb deze vraag eerder gesteld, en beetje fout verwoord dus ik stel hem nog een keer, en deze keer met een complete lijst van componenten.

[b]Relevante software en hardware die ik erin wil hebben/b]

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 295,49€ 295,49
1Asus ROG Strix Z370-I Gaming€ 195,95€ 195,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 698,95€ 698,95
1Cougar QBX€ 46,50€ 46,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 162,85€ 162,85
1Cooler Master Real Power Pro 850W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.487,74

Wat mag het gaan kosten

Zo goedkoop mogelijk, onder 2400 euro als het kan.

Dit zijn de dingen waar ik hulp bij nodig heb

Is het mogelijk om met deze elementen een computer te bouwen, of moet ik een andere casing en/of moederbord halen?

Voorkeuren
Het moet betrouwbaar zijn, zodat ik niet elke paar maanden weer naar de leverancier/fabrikant kan gaan bellen.

Eisen

Zo compact mogelijk, als mini ATX casings en mobo's niet mogelijk zijn om al deze elementen erop te doen, kan iemand dan mij vertellen welke medium casing het beste hiervoor past, en moederbord natuurlijk als deze die ik nu heb aangegeven het niet aankan.

Alvast Bedankt voor al jullie hulp, en ik wens jullie nog een fijne dag,

Daniel

[ Voor 0% gewijzigd door MonkeyDante op 19-02-2018 10:44 . Reden: Budget grote aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
Onder de 5000 euro? Wut.

Wat ga je trouwens met die voeding doen? Sluit je ook een 2e PC erop aan? De helft van het vermogen is al zat..
SSD kan wel beter: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB
Kast is trouwens nergens te koop. Idem met de GPU.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

onder de 5k ????

Enfin ik zou een grote kast nemen dan deze budget kast voor meer ruimte en met een beter airflow en zodat je zeker weet dat je kaart erin past. De voeding is een oud beestje. (laatste prijs uit de PW is uit 2010) Pak een nieuwere voeding van 450 Watt of 550 Watt.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Frostbite schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:02:
onder de 5k ????

Enfin ik zou een grote kast nemen dan deze budget kast voor meer ruimte en met een beter airflow en zodat je zeker weet dat je kaart erin past. De voeding is een oud beestje. (laatste prijs uit de PW is uit 2010) Pak een nieuwere voeding van 450 Watt of 550 Watt.
hij wil juist een compact systeem :)
voor de rest kijk anders ook eens naar kant en klare systemen.
Blijkbaar is budget geen probleem :)
iets als deze van msi

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
heuveltje schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:09:
[...]

hij wil juist een compact systeem :)
voor de rest kijk anders ook eens naar kant en klare systemen.
Blijkbaar is budget geen probleem :)
iets als deze van msi
Ja, dat zou erg fijn zijn. Ik heb ook eventjes gekeken naar de kant en klare MSI system, maar die heeft een 6th gen CPU, en ik zou zelf graag minimaal een 7th gen cpu willen hebben in de pc.
Nat-Water schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:01:
Onder de 5000 euro? Wut.

Wat ga je trouwens met die voeding doen? Sluit je ook een 2e PC erop aan? De helft van het vermogen is al zat..
SSD kan wel beter: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB
Kast is trouwens nergens te koop. Idem met de GPU.
Ik dacht dat het beter is als je teminste een reserve deel hebt van de voeding, voor als je wat meer intensievere sessies gaat houden, of een VR set aan gaat sluiten, vandaar.

En op je volgende vraag, ik ga daar geen tweede PC op aan sluiten, wel waarschijnlijk een VR set zoals de vive, en een Ultrahaptics module.

En waarom is de andere SSD beter? is de transfers speed sneller? Ik ga daar eventjes onderzoek naar doen.
Frostbite schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:02:

onder de 5k ????

Zoals ik Nat-Water quote, ik dacht dat een grotere wattage PSU beter was voor als je wat intensievere sessies wilt gaan houden.

Zou deze build dan wel misschien mogelijk zijn? :
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 58,78€ 58,78
1Corsair CX750M€ 95,51€ 95,51
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 75,63€ 75,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.583,16

Alvast bedankt,

Daniel.

[ Voor 34% gewijzigd door MonkeyDante op 19-02-2018 10:19 . Reden: Quote toegevoegd, lijstje verandert ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Transfer speeds zijn gelijkwaardig (Samsung zal in de benchmarks hoger zitten, maar dat zal met jouw verbruik niet uitmaken). Daarentegen is de MX500 goedkoper en heeft Power loss protection.

Een 8700 en een 1070 verbruiken samen echt niet zo veel. Een 8700 onder full load zo rond de 85W, de 1070 is maximaal 184W. Dan zit je dus met 400W al ruim.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Nat-Water schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:16:
Transfer speeds zijn gelijkwaardig (Samsung zal in de benchmarks hoger zitten, maar dat zal met jouw verbruik niet uitmaken). Daarentegen is de MX500 goedkoper en heeft Power loss protection.

Een 8700 en een 1070 verbruiken samen echt niet zo veel. Een 8700 onder full load zo rond de 85W, de 1070 is maximaal 184W. Dan zit je dus met 400W al ruim.
Goed om te weten, kan zelf niet echt een precieze full load vinden van de CPU.
En als ik er een netwerk kaart in stop, en water cooling voor de CPU dan zou ik nog steeds ruim genoeg hebben met 500 watt ja?

Heb net weer gekeken naar de specs van de GPU 1070 en daar staat bij testrapport uit tweakers testlab dat die onder Energieverbruik systeem - Ingame 280 watt gebruikt, is dat het hele systeem of alleen de GPU card?

[ Voor 13% gewijzigd door MonkeyDante op 19-02-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Eitje.. Waarom een netwerkkaart? En waarom watercooling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Nat-Water schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:22:
Eitje.. Waarom een netwerkkaart? En waarom watercooling?
Als ik ooit misschien een netwerk kaart erin zou willen doen aangezien ik niet overal cable heb, of kan ik dan ook een externe converter halen die de antenne die de wifi ontvangt omzet naar USB cable?
En watercooling omdat het efficiënter is als je CPU met hoge belasting werkt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Ah, dus toekomstwerk. Nou, het moederbord ondersteunt uit zichzelf al Wifi. Verder - wat verwacht je allemaal met je CPU te gaan doen dan? En Mini-ITX met waterkoeling kan, maar het is krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Nat-Water schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:28:
Ah, dus toekomstwerk. Nou, het moederbord ondersteunt uit zichzelf al Wifi. Verder - wat verwacht je allemaal met je CPU te gaan doen dan? En Mini-ITX met waterkoeling kan, maar het is krap.
Ah, dan hoef ik dus geen netwerkkaart te halen, top! ja, kwa CPU misschien een computerspel zoals Ashes of de Singularity (Ben een fan van strategy games), en als ik dan tegen 12 AI ga spelen die allemaal moeilijkheids-graad Hard of Impossible geef, dan gaat het toch je CPU intensief gebruiken? Of maakt dat niet zo veel uit met dit model? Anders kan ik dan wel een CPU fan op doen, maar weet niet welk model erop zou kunnen en in de case zou passen.

Ik laat hier even de volgende update van de lijst zien, met een cpu fan en een HDD erbij:
#ProductPrijsSubtotaal
1WD Black (2016, SATA-600), 1TB€ 71,95€ 71,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair CX750M€ 95,51€ 95,51
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 75,63€ 75,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.705,10

De hdd kan er wel in, maar ben niet zo zeker over de CPU cooling.

[ Voor 69% gewijzigd door MonkeyDante op 19-02-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Kun je eens uitleggen wat je met je PC wil gaan doen?

Ergens heb ik namelijk het donkerbruine vermoeden dat je op het punt staat een té dure computer te kopen en dat je met een kleiner budget een - voor jouw doel - net zo goede kan krijgen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
P_Tingen schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:39:
Kun je eens uitleggen wat je met je PC wil gaan doen?

Ergens heb ik namelijk het donkerbruine vermoeden dat je op het punt staat een té dure computer te kopen en dat je met een kleiner budget een - voor jouw doel - net zo goede kan krijgen.
Ik wil namelijk af en toe intensieve games spelen in mijn vrije tijd, en dan wel op hoge tot maximum setting op een 2k scherm. Ik ga ook gebruik maken van een VR set, aangezien deze computer die ik nu gelijst heb goedkoper is dan 2K euro, dan heb ik meer dan genoeg om een VR set te maken. Ik programmeer ook graag soft- en hardware, en binnenkort komt mijn Ultrahaptics Development kit binnen, die ik dan ook wil gebruiken om een spel te maken in Unreal Engine.

Wat het budget betreft dat is mijn maximum budget die ik gespaard heb om een pc te kopen die ook een paar jaar mee gaat, en niet stuk gaat om de paar maanden, wat de grote betreft, ik ben niet een fan van over de top case's met leds en al dat spul erin, ik wil gewoon goed gebruik kunnen maken van mijn computer, en niet er alleen foto's van maken.

Ik pas de computer budget grote eventjes aan in de hooft post, zodat het niet meer voor verwarring gaat zorgen, aangezien de computer toch veel goedkoper is dan dat ik in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolyo_Lars
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-09 15:52
Als je echt zo los wil gaan als je nu een beetje laat merken. Moet je eens een keer naar Digital Storm Bold X kijken. Dit zijn pre build systems met hardline tubes. En super conpact. Dit bijvoorbeeld: https://www.digitalstorm.com/configurator.asp?id=1746712

[ Voor 17% gewijzigd door Coolyo_Lars op 19-02-2018 10:46 ]

Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Coolyo_Lars schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:44:
Als je echt zo los wil gaan als je nu een beetje laat merken. Moet je eens een keer naar Digital Storm Bold X kijken. Dit zijn pre build systems met hardline tubes. En super conpact
Ik wist niet eens dat zulke models bestonden! Zien er natuurlijk vet uit, kwa prijs ook redelijk goed, shipping duurt helaas wel lang, en ik zou zelf mijn computer in elkaar willen zetten(voelt heel fijn aan om zelf iets te doen).

Ik zou zelf deze build willen halen, omdat als ik over paar jaar een nieuw onderdeeltje haal zoals nieuwe GPU, of als ik weer ga beginnen met Sculpten en werken met Cinema4D, en dan als ik weer ga beginnen met renderen, dan zou ik wel een wat zwaardere CPU hebben, of ik haal gewoon een externe CPU blok.

[ Voor 22% gewijzigd door MonkeyDante op 19-02-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Coolyo_Lars schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:44:
Als je echt zo los wil gaan als je nu een beetje laat merken. Moet je eens een keer naar Digital Storm Bold X kijken. Dit zijn pre build systems met hardline tubes. En super conpact. Dit bijvoorbeeld: https://www.digitalstorm.com/configurator.asp?id=1746712
Beetje over-the-top, vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Nat-Water schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:52:
[...]

Beetje over-the-top, vind je ook niet?
Ja, dat vind ik zelf ook van de ene kant, maar ik wil ook wel dat deze computer paar jaar mee gaat en mogelijk is om uit te breiden kwa GPU, aangezien de tijdperk van de 4k aankomt, en ik volgend jaar of later dit jaar wil overstappen naar een 4k scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Dan nog is die prebuild niet handig. 32GB ram, een 7820X is over the top
Een blower 1070 8 GB, die erbij zit, is dan weer een rare keuze.
Voeding is ook maar mwah als ik op Johnnyguru kijk..

En dan heb ik het nog niet eens over de prijs..

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 19-02-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Nat-Water schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:59:
Dan nog is die prebuild niet handig. 32GB ram, een 7820X is over the top
Een blower 1070 8 GB, die erbij zit, is dan weer een rare keuze.
Voeding is ook maar mwah als ik op Johnnyguru kijk..
Ja, daarom denk ik dat de built die ik zelf heb opgegeven het beste is, aangezien ik misschien over een jaar andere werkomstandigheden krijg, en dan kan ik zelf nieuwe componenten halen, zonder zorgen te maken over garantie.

Ik wil zelf 16 gig DDR 4 ram gebruiken, en ik heb al genoeg aan de 8700 CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:00

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik zou wel een nvme ssd nemen is een paar tientjes meer maar ook een stuk sneller read/write dan standaard sata 600 ssds. Nou schijnt dit wel vloeken in de tweakerskerk te zijn want ik lees overal dat je geen verschil merkt. Dat zou kunnen maar het scheelt je in ieder geval kabels in je case wat weer beter is voor je airflow.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:49
Zoals hier genoemd een nvme ssd, maar wel iets groter, als je 4/5 games installeert van tegenwoordig 50gb is een 250gb ssd zo vol.
Wat misschien het probleem zal zijn met deze pc is het geluid van hdd, misschien is het een idee om hdd weg te laten en te investeren in een NAS als je nu het geld toch hebt.
Het kast kan trouwens kleiner (en duurder en moeilijker in te bouwen), bekijk ncases.com M1 kast, je moet dan wel een SFX voeding nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ja, die ncase m1 lijkt me een goede keuze. Dat was mijn 2e keuze maar ik ben uiteindelijk voor de Osmi case gegaan maar die zou ik in dit geval niet nemen want is wel heel erg klein. De N1 heeft ook nog ruimte voor 2 hdd's als ik me niet vergis maar ik zou ook een nas nemen.

[ Voor 1% gewijzigd door Dwarlorf op 19-02-2018 12:56 . Reden: Woordje vergeten. ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
XAEROCOOL schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:23:
Zoals hier genoemd een nvme ssd, maar wel iets groter, als je 4/5 games installeert van tegenwoordig 50gb is een 250gb ssd zo vol.
Wat misschien het probleem zal zijn met deze pc is het geluid van hdd, misschien is het een idee om hdd weg te laten en te investeren in een NAS als je nu het geld toch hebt.
Het kast kan trouwens kleiner (en duurder en moeilijker in te bouwen), bekijk ncases.com M1 kast, je moet dan wel een SFX voeding nemen.
Dwarlorf schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:53:
Ja, die ncase m1 lijkt me een goede keuze. Dat was mijn 2e keuze maar ik ben uiteindelijk voor de Osmi case gegaan maar die zou ik in dit geval niet nemen want is wel heel erg klein. De N1 heeft ook nog ruimte voor 2 hdd's als ik me niet vergis maar ik zou ook een nas nemen.
Ja, vandaar dat ik de 1 TB HDD erbij haal, zoals bij de latere lijst gelijst. En kwa SSD zit ik dit zelf te overwegen om in plaats van een SSD een M2. SSD te halen, maar op de SSD zelf ga ik geen spelletjes op zetten, alleen belangrijke programma's en Windows 10 zelf. Een NAS is inderdaad geen slecht idee, ik ga even onderzoek doen op de verschillende NAS case's, en kijken waar ik die kan plaatsen.

Extra vraag, hoe kan ik deze topic als beantwoord zetten, aangezien iedereen mij hier geholpen heeft met het samenstellen van een goede build, en alle informatie erbij natuurlijk, en ik niet een persoon een Beste antwoord kan geven aangezien iedereen een bijdrage heeft gedaan...

[ Voor 9% gewijzigd door MonkeyDante op 19-02-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:03

LankHoar

Langharig tuig

MonkeyDante schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:15:
[...]

[...]

Ja, vandaar dat ik de 1 TB HDD erbij haal, zoals bij de latere lijst gelijst. En kwa SSD zit ik dit zelf te overwegen om in plaats van een SSD een M2. SSD te halen, maar op de SSD zelf ga ik geen spelletjes op zetten, alleen belangrijke programma's en Windows 10 zelf. Een NAS is inderdaad geen slecht idee, ik ga even onderzoek doen op de verschillende NAS case's, en kijken waar ik die kan plaatsen.
Een M2 SSD is zonde van je geld wanneer je alleen gaat gamen. Dat verschil ga je niet of amper merken. Dan zou ik dat geld liever in een grotere SATA SSD (512 GB of gezien je budget zelfs een 1024 GB) stoppen en daar wel gewoon je games op installeren, want de laadtijden van je games gaan dan enorm naar beneden.

@Dwarlorf @XAEROCOOL na het typen van deze reactie zie ik dat jullie juist anders suggereren :) Zo zie je maar weer dat vele mensen verschillende setups gebruiken. Mij zou het extra geld voor dergelijke opslag de minieme snelheidswinst niet waard zijn. Extra kabels vind ik ook geen reden, gezien je met proper cable management helemaal geen last hebt van die 2 extra kabels. Bij de gekozen kast kun je de SSD gewoon achter je moederbord plakken en heb je dus geen verminderde airflow.
Extra vraag, hoe kan ik deze topic als beantwoord zetten, aangezien iedereen mij hier geholpen heeft met het samenstellen van een goede build, en alle informatie erbij natuurlijk, en ik niet een persoon een Beste antwoord kan geven aangezien iedereen een bijdrage heeft gedaan...
Dat is niet mogelijk, en is ook niet per se nodig :)

Dan nog even over de videokaart; TS geeft aan gebruik te willen maken van een VR bril. Is de 1070 wel de beste keuze voor deze toepassing? Ik zit aan de Fury te denken.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

@LankHoar Voor zover ik het kan beoordelen heeft ts meer toekomstplannen dan alleen gamen en geld lijkt me in dit geval nou ook niet het grootste struikelblok. Een nvme ssd is ongeveer 3 tientjes extra voor respectievelijk 5x en 3x (theoretische) snelheidswinst en je bent meteen 'future proof'. Maar goed, wellicht ben ik wbt airflow bevooroordeeld door mijn osmi case die propvol met kabels zit maar ik zou altijd zo min mogelijk kabels willen hebben en het mobo heeft nou eenmaal ruimte voor een nvme ssd dus daar zou ik lekker gebruik van maken.

Voor wat betreft de keuze van de videokaart is het misschien wel beter om voor een snellere te gaan ivm VR maar ik ben daar verder niet zo van op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
LankHoar schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:09:
[...]

Een M2 SSD is zonde van je geld wanneer je alleen gaat gamen. Dat verschil ga je niet of amper merken. Dan zou ik dat geld liever in een grotere SATA SSD (512 GB of gezien je budget zelfs een 1024 GB) stoppen en daar wel gewoon je games op installeren, want de laadtijden van je games gaan dan enorm naar beneden.

@Dwarlorf @XAEROCOOL na het typen van deze reactie zie ik dat jullie juist anders suggereren :) Zo zie je maar weer dat vele mensen verschillende setups gebruiken. Mij zou het extra geld voor dergelijke opslag de minieme snelheidswinst niet waard zijn. Extra kabels vind ik ook geen reden, gezien je met proper cable management helemaal geen last hebt van die 2 extra kabels. Bij de gekozen kast kun je de SSD gewoon achter je moederbord plakken en heb je dus geen verminderde airflow.

[...]

Dat is niet mogelijk, en is ook niet per se nodig :)

Dan nog even over de videokaart; TS geeft aan gebruik te willen maken van een VR bril. Is de 1070 wel de beste keuze voor deze toepassing? Ik zit aan de Fury te denken.
Ja kwa opslag ruimte ben ik dankzij Dwarflord en Xaerocool achtergekomen dat ik ook een NAS erbij kan halen, aangezien ik soms zit te renderen in Cinema4D en Maya, en de uitkomende bestanden sla ik dan op.
Zelf zit ik over te wegen om dan een M2.SSD te halen van 250 gig voor de systeem zelf en een paar programma's zoals Visual Studio 2017, Cinema4D, IntelliJ etc. en dan doe ik de spelletjes die ik in mijn vrije tijd wil spelen op een SSD plaatsen die ik dan of in mijn computer stop of op de NAS, aangezien ik dan meer schijven erin kan doen, wat weer een fijne investering zou zijn voor later.

En kwa VR ready kaart denk ik dat de 1070 gaming X 8G wel goed genoeg zou zijn, anders dan kan ik in plaats van die de GTX 1080 Xtreme Gaming Water cooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Gamen via een SSD in je NAS lijkt me een absolute no-go, vooral in combinatie met VR.

En @Dwarlorf je hebt waarschijnlijk gelijk indien het slechts 3 tientjes extra is. Het is alweer even geleden dat ik keek naar SSD's, en toen was het prijsverschil nog veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:49
Dus een M2 SSD van 250GB + SSD ???GB (500GB of 1TB)? + NAS
Ik zou de ssd trouwens gewoon in je pc zetten en niet in NAS.
Ik ben niet zo bekend met de programmas die je wil gebruiken, je zegt dat je uitkomende bestanden wel op je NAS wil opslaan, ik weet niet hoe groot deze bestanden zullen zijn, maar ik kan me voorstellen dat ze in eerste instantie wel als temporary files op de ssd geplaatst zullen worden (dit wil je trouwens ook, want je wilt niet steeds je langzame harde schijven in NAS gebruiken tijdens het uitvoeren van deze programmas). Dus dan kan 250GB nog steeds krap zijn. Dit moet je natuurlijk een beetje zelf inschatten, zoals ik zei ik ben niet zo bekend met de programmas.

Met de kennis die ik heb zou ik toch een iets groter ssd voorstellen, hoeft niet per se M2 te zijn. Je kan bv op dit moment een gewone ssd kopen van 500gb of 1 TB en de M2 in gedachte houden voor toekomstige upgrade als je er niet heel erg blij mee bent.

Ik had ongeveer 1,5 jaar geleden een 250GB ssd in mijn pc, maar ik kwam altijd in de problemen met schijf ruimte zodat ik telkens weer bestanden moest verplaatsen. Toen heb ik de 250gb ssd in mijn ouders laptop gegooid en zelf een 1TB aangeschaft, tot nu toe gebruik ik ongeveer 500GB ervan. Maar dit is mijn gebruik, dus probeer zelf een beetje uit te rekenen hoeveel ruimte je nodig hebt en koop in ieder geval iets dat groter is, kjk dan naar prijzen van gewone ssd en m2 en besluit of je dat extra wil betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Kan dat uberhaupt? Gamen vanaf een nas?

Ik heb voor de zekerheid nog ff de prijzen gechecked van de diverse ssd's.
De 960 evo van 250gb is 115€, de crucial is 78€. Echter de 500gb evo is 205€ en de 500GB crucial is 133€, dat is toch wel een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

MonkeyDante schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:25:
[...]

ook een externe converter halen die de antenne die de wifi ontvangt omzet naar USB cable?
En watercooling omdat het efficiënter is als je CPU met hoge belasting werkt, toch?
Geen idee wat je met efficiënter bedoeld ?
Waterkoeling kan hoogstens iets stiller zijn, maar zelfs dat is niet noodzakelijk.

Een cpu met waterkoeling kan probleemloos op 100% draaien, en een (standaard) luchtkoeler kan dat ook.
Dwarlorf schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:56:
Uit ervaring, het kan. Tijdje gedaan toen mijn HD gecrashed was,
Echter de resultaten waren nogal wisselend.
Ik merkte bij spellen die 1 keer alles inladen eigenlijk geen problemen
Bij bepaalde spellen die contine kleine bestanden/segmenten inladen had ik soms echt lag daardoor
(diablo 3 was de grootste boosdoener)

Ik kan ergens niet vinden waarom neit gewoon de standaard combi ssd/hd erin ?

[ Voor 36% gewijzigd door heuveltje op 19-02-2018 15:22 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
XAEROCOOL schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:47:
Dus een M2 SSD van 250GB + SSD ???GB (500GB of 1TB)? + NAS
Ik zou de ssd trouwens gewoon in je pc zetten en niet in NAS.
Ik ben niet zo bekend met de programmas die je wil gebruiken, je zegt dat je uitkomende bestanden wel op je NAS wil opslaan, ik weet niet hoe groot deze bestanden zullen zijn, maar ik kan me voorstellen dat ze in eerste instantie wel als temporary files op de ssd geplaatst zullen worden (dit wil je trouwens ook, want je wilt niet steeds je langzame harde schijven in NAS gebruiken tijdens het uitvoeren van deze programmas). Dus dan kan 250GB nog steeds krap zijn. Dit moet je natuurlijk een beetje zelf inschatten, zoals ik zei ik ben niet zo bekend met de programmas.

Met de kennis die ik heb zou ik toch een iets groter ssd voorstellen, hoeft niet per se M2 te zijn. Je kan bv op dit moment een gewone ssd kopen van 500gb of 1 TB en de M2 in gedachte houden voor toekomstige upgrade als je er niet heel erg blij mee bent.

Ik had ongeveer 1,5 jaar geleden een 250GB ssd in mijn pc, maar ik kwam altijd in de problemen met schijf ruimte zodat ik telkens weer bestanden moest verplaatsen. Toen heb ik de 250gb ssd in mijn ouders laptop gegooid en zelf een 1TB aangeschaft, tot nu toe gebruik ik ongeveer 500GB ervan. Maar dit is mijn gebruik, dus probeer zelf een beetje uit te rekenen hoeveel ruimte je nodig hebt en koop in ieder geval iets dat groter is, kjk dan naar prijzen van gewone ssd en m2 en besluit of je dat extra wil betalen.
Ja, ik zit zelf te denken om een M2 te halen voor het systeem en programma's, en dan een 1 Tera SSD die in de computer gaat, en dan nog een of twee SSD's en een grote HDD op de NAS.
Dwarlorf schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:56:

Ik heb voor de zekerheid nog ff de prijzen gechecked van de diverse ssd's.
De 960 evo van 250gb is 115€, de crucial is 78€. Echter de 500gb evo is 205€ en de 500GB crucial is 133€, dat is toch wel een groot verschil.
Ik denk dat het verschil in prijs tussen Samsung Evo's en Crucial SSD's komt omdat de Evo misschien een nieuwe serie is, of omdat het samsung is OF omdat samsung je tien jaar garantie geeft op een SSD, ik weet niet hoelang Crucial geeft, dus ik kan zeker zijn dat het daardoor komt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 296,04€ 296,04
1Corsair CX750M€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 233,83€ 233,83
1Samsung 960 EVO 250GB€ 115,80€ 115,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.906,14

Dit is dan de build die ik nu in gedachten krijg, stop er wel nu een beetje meer geld in voor wat betere kwaliteit. Ik denk zelf dat ik de HDD vervang met een SSD, aangezien HDD een lawaai makende schijf is, en waarschijnlijk heeft die ook nog een externe koeling nodig, terwijl de SSD dat niet nodig heeft. En de M2 schijf ga ik gebruiken voor alle nodige programma's.

Ik ben zelf nog aan het kijken naar verschillende modellen NAS, ik denk zelf aan de DS416 model aangezien die 4 slots heeft voor drives, en een redelijke processor.

[ Voor 43% gewijzigd door MonkeyDante op 19-02-2018 16:04 . Reden: Lijst toegevoegd, NAS link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MonkeyDante schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:54:
[...]

Ja, ik zit zelf te denken om een M2 te halen voor het systeem en programma's, en dan een 1 Tera SSD die in de computer gaat, en dan nog een of twee SSD's en een grote HDD op de NAS.
[...]

Ik denk dat het verschil in prijs tussen Samsung Evo's en Crucial SSD's komt omdat de Evo misschien een nieuwe serie is, of omdat het samsung is OF omdat samsung je tien jaar garantie geeft op een SSD, ik weet niet hoelang Crucial geeft, dus ik kan zeker zijn dat het daardoor komt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 296,04€ 296,04
1Corsair CX750M€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 233,83€ 233,83
1Samsung 960 EVO 250GB€ 115,80€ 115,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.906,14

Dit is dan de build die ik nu in gedachten krijg, stop er wel nu een beetje meer geld in voor wat betere kwaliteit. Ik denk zelf dat ik de HDD vervang met een SSD, aangezien HDD een lawaai makende schijf is, en waarschijnlijk heeft die ook nog een externe koeling nodig, terwijl de SSD dat niet nodig heeft. En de M2 schijf ga ik gebruiken voor alle nodige programma's.

Ik ben zelf nog aan het kijken naar verschillende modellen NAS, ik denk zelf aan de DS416 model aangezien die 4 slots heeft voor drives, en een redelijke processor.
Ik zou die EVO achterwege laten (2x zo duur per GB) en het verschil in prijs tegen een betere GPU aangooien. Veel beter voor dit systeem. VR en een 1070, lijkt me gewoon niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
@LankHoar Is de compatibiliteit tussen een GTX 1070 en een VR set dan niet goed? Ik dacht dat als er staat VR ready op de website van NVidia dat het wel een kaart is die goed met een VR set om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

MonkeyDante schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:15:
@LankHoar Is de compatibiliteit tussen een GTX 1070 en een VR set dan niet goed? Ik dacht dat als er staat VR ready op de website van NVidia dat het wel een kaart is die goed met een VR set om kan gaan.
Gevoelsmatig maakte ik deze suggestie, omdat ik dacht iets over de 1070 en VR gelezen te hebben in negatieve zin, maar ik neem mijn woorden terug. Ik keek net nog even en de 1070 zou wel degelijk geschikt moeten zijn voor VR. Zie bijvoorbeeld dit relatief recente artikel: https://www.vrheads.com/which-graphics-card-do-you-need-vr

Toch zou ik die EVO niet kopen, het prijsverschil is nog behoorlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 19-02-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:23
Voeding is zwaar overkill en matig, ga voor bijvoorbeeld een pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Goedenmorgen allemaal,

Ik heb een snel en klein vraagje.
In de lijst hieronder zijn alle onderdelen die ik wil gaan gebruiken om mijn mini computer te bouwen.

De vraag die ik heb is: passen al deze elementen in de case?
Ik heb zelf onderzoek gedaan en de CPU fan zou moeten passen, en de GPU ook, alleen ik wil eventjes de mening/ kennis van iemand krijgen die wat meer weet over de case, aangezien ik nog niet zeker ben of alles wel goed erin past.

Lijstje met elementen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 289,-€ 289,-
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 1.059,-€ 1.059,-
1WD Black (2016, SATA-600), 1TB€ 71,-€ 71,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 64,90€ 64,90
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 77,79€ 77,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.060,48

Alvast bedankt en nog een fijne dag,

Daniel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja het past en nee, ik raad het niet aan; iets met airflow en dergelijke.

Maar kon dit niet verder/beter in is met dit lijstje een computer mogelijk te bouwen? ? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
MAX3400 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:32:
Ja het past en nee, ik raad het niet aan; iets met airflow en dergelijke.

Maar kon dit niet verder/beter in is met dit lijstje een computer mogelijk te bouwen? ? ;)
Ja, ik wilde dit als definitieve vraag stellen waarop gewoon een ja of nee gegeven kan worden, aangezien ik al veel aanpassingen en het een discussie werd in de andere topic die ik starten. Daar was het meer alle onderdelen aanpassen, vragen of bepaalde dingen niet efficiënter en/of beter konden, en hier wilde ik mijn definitieve lijst zetten waar iemand die al z'n case heeft gewoon kon zeggen ja het kan of nee het kan niet.

Kwa cases heb ik zelf nog niet een andere kunnen vinden van ongeveer deze afmeting met goede airflow... dat vraag ik wel in mijn andere topic naar.

Alvast bedankt en ik wens u nog een fijne dag,

Daniel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:42

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Waarom ga je voor een WD Black van 1TB? niet echt een logische keuze, ga lekker voor een 2/3TB WD blue, en waarom zou je zoń duur moederbordje willen?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
ParaDroid2 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 07:43:
Voeding is zwaar overkill en matig, ga voor bijvoorbeeld een pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold.
Ja, daar heb ik over nagedacht en ik heb voor de Seasonic focus gekozen, maar dan wel 650 Watt.

Ik heb een andere topic gemaakt waar ik gewoon vroeg of het mogelijk is om die te bouwen met als antwoord ja het kan, maar die persoon heeft ook gezegd dat ik een case met betere airflow kan zoeken, wat mij op de vraag brengt, is er een beter alternatief voor de case die niet al te veel groter is, en wat betere airflow heeft?
Ik ga zelf nog even zoeken daarna, maar paar shout-outs met paar mogelijke cases zou echt een grote help zijn.

Alvast bedankt en ik wens jullie nog een fijne dag,

Daniel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
NLBUURMAN schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:40:
Waarom ga je voor een WD Black van 1TB? niet echt een logische keuze, ga lekker voor een 2/3TB WD blue, en waarom zou je zoń duur moederbordje willen?
De 1TB heeft een hogere RPM, en ik heb nog niet een 2TB nodig, plus ik heb gehoord van mensen dat de WD Black best stil is, ik weet niet of de WD hetzelfde op dat vlak is. Ik heb wel overwogen om een externe HDD te halen waar ik alle andere dingen op ga plaatsen, die ik dan gewoon kan meenemen en kan verbinden met al mijn ander apparatuur als het nodig is.

En het moederbordje is een Mini ITX, eentje die in die case past, heb niet echt al te diep gezocht naar een MOBO die goedkoper is en net zo goed als degene die ik nu in mijn lijstje heb, ik heb voornamelijk gekeken of die een socket heeft voor de 8700 processor, en voor de GPU...

EDIT: na even onderzoek doen op de WD Blue blijkt dat die betere reviews heeft, wat mij verbaast aangezien deze een hogere RPM heeft. Dan doe ik wel de blue erin met 2 TB, en neem ik wel een externe SSD.

[ Voor 10% gewijzigd door MonkeyDante op 06-03-2018 10:48 . Reden: Onderzoek gedaan naar de WD Blue. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Een HDD hoor je altijd. Maar de WD black is voor jou niet nodig, een WD blue volstaat ook. En ja, er zijn goedkopere moederbordjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51
Als je het in die kast wilt doen, neem dan een voeding uit de Corsair SF serie (met een bracket naar atx, zo monteren dat de vrije ruimte aan de bovenkant van de voeding zit) om de videokaart wat ademruimte te geven, en kies een SSD die in het M.2 slot past.

pricewatch: Corsair SF450
pricewatch: Silverstone SST-PP08B
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB

[ Voor 9% gewijzigd door Jesse op 06-03-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Jesse schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:02:
Als je het in die kast wilt doen, neem dan een voeding uit de Corsair SF serie (met een bracket naar atx, zo monteren dat de vrije ruimte aan de bovenkant van de voeding zit) om de videokaart wat ademruimte te geven, en kies een SSD die in het M.2 slot past.

pricewatch: Corsair SF450
pricewatch: Silverstone SST-PP08B
pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB
Dankje, hierbij is mijn vraag beantwoord!

En ja, ik vervangde de HDD model, SSD naar een M.2, en ik ga er nog een paar 120mm fans in doen, en een 140 mm fan voor extra ventilatie.

Hier is mijn huidige en definitieve lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 289,-€ 289,-
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 1.059,-€ 1.059,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 60,94€ 60,94
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 64,90€ 64,90
1Scythe Kaze Flex 120mm PWM 300-1200rpm€ 9,50€ 9,50
1Silverstone 140mm Fan AP141 UV Air Penetrator, 140mm€ 16,50€ 16,50
1Corsair SF600€ 109,95€ 109,95
1Samsung 850 EVO M.2 250GB€ 76,57€ 76,57
1Silverstone SST-PP08B€ 8,78€ 8,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.103,93

Hierbij is ook mijn hele discussie en vraag beantwoord, en kan ik nu alles gaan bestellen en lekker in elkaar zetten!

Hierbij wil ik jullie nogmaals bedanken voor het helpen , en ik wens jullie nog een hele fijne dag,

Daniel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
@MonkeyDante bij die kast zit al een 140 en 120mm fan, dus ik zou om te beginnen geen fans bijbestellen. Persoonlijk zou ik de boel gewoon in elkaar zetten en dan eens kijken hoe het gaat. (Waar zou je die extra fans uberhaupt willen plaatsen?)

[ Voor 26% gewijzigd door Jesse op 06-03-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Jesse schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:26:
@MonkeyDante bij die kast zit al een 140 en 120mm fan, dus ik zou niet direkt fans bij bestellen. Persoonlijk zou ik de boel gewoon in elkaar zetten en dan eens kijken hoe het gaat. (Waar zou je die extra fans uberhaupt willen plaatsen?)
Misschien boven er eentje plaatsen en onder nog een als het mogelijk is, anders dan hou ik ze in reserve voor als ik ze een keer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
MonkeyDante schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:28:
[...]
Misschien boven er eentje plaatsen en onder nog een als het mogelijk is, anders dan hou ik ze in reserve voor als ik ze een keer nodig heb.
Ik zou overigens sneller geheugen kiezen (iig DDR4-2666) en snap niet zo goed waarom je zo veel aan het mobo uitgeeft. Ik zou voor dat geld liever een grotere SSD nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-07 11:45
Kleine toevoeging wat je misschien mee moet nemen in de aanschaf van de kast: productreview: Fractal Design Define Nano S Zwart Window review door Timx2.

Deze tweaker geeft wel heel precies aan dat de case eigenlijk niet gemaakt is voor dergelijke specificaties (high-end i7 met een 1080ti). Misschien iets meer onderzoek hier naar doen?

[ Voor 3% gewijzigd door kanvua op 06-03-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
kanvua schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:31:
Kleine toevoeging wat je misschien mee moet nemen in de aanschaf van de kast: productreview: Fractal Design Define Nano S Zwart Window review door Timx2.

Deze tweaker geeft wel heel precies aan dat de case eigenlijk niet gemaakt is voor dergelijke specificaties (high-end i7 met een 1080ti). Misschien iets meer onderzoek hier naar doen?
Tja. Helaas zo summier dat het niet heel behulpzaam is. En je kan deze er weer tegenover zetten:
productreview: Fractal Design Define Nano S Zwart review door Verwijderd
De ventilatoren zijn stil en genereren een goede airflow.
productreview: Fractal Design Define Nano S Zwart review door Burnmatic

Persoonlijk denk ik dat het met een SFX voeding waardoor de videokaart wat ruimte krijgt prima moet gaan. Het lijkt me dat de twee standaard casefans echt een prima airflow moeten kunnen realiseren.

Zie eventueel ook https://pcpartpicker.com/...esign-case-fdcadefnanosbk voor meningen en builds.
https://pcpartpicker.com/b/7cgwrH#cx2756075
gpu doesnt hit more then 73c while gaming for about 3hrs between PUBG and Kingdom come deliverance. i was actually pleasently suprised. the case has great airflow even in the tight spots
https://pcpartpicker.com/b/hH4qqs#cx2589273
I just used the fans that the case came with. I could add another 140mm fan on top but I'm not having any temperature problems so it's not needed.

[ Voor 14% gewijzigd door Jesse op 06-03-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyDante
Jesse schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:29:
[...]

Ik zou overigens sneller geheugen kiezen (iig DDR4-2666) en snap niet zo goed waarom je zo veel aan het mobo uitgeeft. Ik zou voor dat geld liever een grotere SSD nemen.
Ja, ik denk zelf dat ik een 32 gig zou nemen dat ook sneller is, en voor SSD ga ik een M.2 halen, met daarbij externe schijf, aangezien ik er waarschijnlijk bestanden op ga zetten die ik ook op andere apparaten kan gebruiken.
kanvua schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:31:

Ja, ik zie zelf dat de GTX kaarten niet echt perfect is, maar dat wil ik gaan proberen te compenseren met extra vents. Anders zoek ik wel een wat grotere case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:24

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:23
De SF450 is een betere keuze, dat is namelijk een betere en stillere voeding gek genoeg dan de 600 watt versie.
Pagina: 1