Dag tweakers,
Graag zou ik jullie via dit topic om advies / bevestiging / verbetering willen vragen van de componenten lijst die ik heb samengesteld met een vriend. Werkt alles naar behoren samen en kan dit leveren wat ik zoek.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben 'Grafisch vormgever' van beroep en hobby fotograaf. Daarnaast wil ik weer graag het gamen met vrienden gaan oppakken en ben daarom opzoek naar een krachtige build.
Huidige setup:
Macbook Pro 15' – late 2013.
27' Thunderbolt display.
Adobe Creative Cloud.
Canon 5D IV (bestanden zijn een beetje te heftig aan het worden voor Photoshop).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gamen – Hoge FPS + High quality settings is wat ik zoek.
Game titles – Overwatch, World of Warcraft, Fortnite, Heroes of the Storm.
Design – Adobe CC packages moeten goed draaien in combinatie met foto / video bewerking (hoge kwaliteit).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nadat ik zelf al bezig ben geweest aan een lijstje komt mijn bedrag al veel hoger uit dan initieel gedacht. Momenteel zit ik richting de 2k voor de build. Er moet nog een scherm bij, max 2.6k + thunderbolt mag verkocht worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming, socket 1151 moederbord
Intel® Core i7-8700, 3,2 GHZ (4,6 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor (of de K versie)
Corsair Hydro Series H100i v2, Waterkoeling
HyperX 16 GB DDR4-2666 Kit, Werkgeheugen
GIGABYTE GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G, Grafische kaart
Corsair SPEC-04 Tempered Glass, Tower-behuizing
Corsair CX650M, 650 Watt voeding
Samsung 960 EVO, 500 GB SSD
Alternatief voor moederbord / processor & koeler / geheugen =
Dit package op Alternate.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bovenstaande lijstje is denk ik een goede opsomming van wat ik denk nodig te hebben op basis van mijn research en inzicht.
Ga je overklokken?
Hier heb ik niet echt verstand van, is ook niet direct een must.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik van jullie tweakers de volgende twee dingen:
1. Denken jullie dat bovenstaande build aan mijn verwachtingen kan voldoen, werkt alles correct met elkaar samen en is dit future proof genoeg (3-4 jaar).
2. Hebben jullie nog advies voor een goed scherm dat ik zou kunnen aanschaffen dat geschikt is voor design + gaming. Ik weet dat ik al redelijk naar een unicorn zoek maar elk advies / tips hierover zijn welkom. Want mijn Thunderbolt is niet zo geschikt voor te maken maar de kleuren etc. zijn voor design wel optimaal.
Zijn er IPS schermen die jullie aanraden?
Side note: ik wil er wil nog een Macbook pro op kunnen aansluiten.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie
Groet,
Ian
Graag zou ik jullie via dit topic om advies / bevestiging / verbetering willen vragen van de componenten lijst die ik heb samengesteld met een vriend. Werkt alles naar behoren samen en kan dit leveren wat ik zoek.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben 'Grafisch vormgever' van beroep en hobby fotograaf. Daarnaast wil ik weer graag het gamen met vrienden gaan oppakken en ben daarom opzoek naar een krachtige build.
Huidige setup:
Macbook Pro 15' – late 2013.
27' Thunderbolt display.
Adobe Creative Cloud.
Canon 5D IV (bestanden zijn een beetje te heftig aan het worden voor Photoshop).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gamen – Hoge FPS + High quality settings is wat ik zoek.
Game titles – Overwatch, World of Warcraft, Fortnite, Heroes of the Storm.
Design – Adobe CC packages moeten goed draaien in combinatie met foto / video bewerking (hoge kwaliteit).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nadat ik zelf al bezig ben geweest aan een lijstje komt mijn bedrag al veel hoger uit dan initieel gedacht. Momenteel zit ik richting de 2k voor de build. Er moet nog een scherm bij, max 2.6k + thunderbolt mag verkocht worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming, socket 1151 moederbord
Intel® Core i7-8700, 3,2 GHZ (4,6 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor (of de K versie)
Corsair Hydro Series H100i v2, Waterkoeling
HyperX 16 GB DDR4-2666 Kit, Werkgeheugen
GIGABYTE GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G, Grafische kaart
Corsair SPEC-04 Tempered Glass, Tower-behuizing
Corsair CX650M, 650 Watt voeding
Samsung 960 EVO, 500 GB SSD
Alternatief voor moederbord / processor & koeler / geheugen =
Dit package op Alternate.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bovenstaande lijstje is denk ik een goede opsomming van wat ik denk nodig te hebben op basis van mijn research en inzicht.
Ga je overklokken?
Hier heb ik niet echt verstand van, is ook niet direct een must.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik van jullie tweakers de volgende twee dingen:
1. Denken jullie dat bovenstaande build aan mijn verwachtingen kan voldoen, werkt alles correct met elkaar samen en is dit future proof genoeg (3-4 jaar).
2. Hebben jullie nog advies voor een goed scherm dat ik zou kunnen aanschaffen dat geschikt is voor design + gaming. Ik weet dat ik al redelijk naar een unicorn zoek maar elk advies / tips hierover zijn welkom. Want mijn Thunderbolt is niet zo geschikt voor te maken maar de kleuren etc. zijn voor design wel optimaal.
Zijn er IPS schermen die jullie aanraden?
Side note: ik wil er wil nog een Macbook pro op kunnen aansluiten.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie
Groet,
Ian