Toon posts:

Windows 7 ultimate administrator account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen,

Ik wou laptop van vriendin even wat op punt stellen maar stuit op probleem dat er maar 1 account op staat met administrator rechten en toch kan ik niet als administrator werken. Windows 7 ultimate is OS.
Als ik machtigingen bekijk staan er nog een andere gebruikers account op maar dus lijkt het actieve account. Wie weet raad?

Met vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:40:
Goede morgen,

Ik wou laptop van vriendin even wat op punt stellen maar stuit op probleem dat er maar 1 account op staat met administrator rechten en toch kan ik niet als administrator werken.
Wat bedoel je met als Administrator werken? Dat je sommige programma's als administrator moet uitvoeren is normaal, ookal ben je wel local admin op de PC. Als hij vraagt om credentials als je dit doet, dan ben je geen admin maar standaardgebruiker.
Als ik machtigingen bekijk staan er nog een andere gebruikers account op maar dus lijkt het actieve account.
Welke? Administrator toevallig? Die heeft altijd alle rechten, maar dat account is verborgen en uitgeschakeld. Google kan wel vertellen hoe je daar in komt :)

(wel weer netjes uitschakelen als je klaar bent, natuurlijk)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Het is inderdaad niet heel duidelijk. Krijg je bijvoorbeeld wel een UAC-Prompt maar heb je hier alleen de keuze NEE i.p.v. JA en NEE?

* Meg heeft helaas geen glazenbol.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:40:
Goede morgen,

Ik wou laptop van vriendin even wat op punt stellen maar stuit op probleem dat er maar 1 account op staat met administrator rechten en toch kan ik niet als administrator werken.
En waar loop je nu exact tegenaan? Welke foutmeldingen krijg je, en wat heb je gedaan om dit op te lossen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan software niet update,antivirus enzo. Ook prullenbak niet legen. Omdat ik zou moeten machtigingen krijgen van de account met zelfde naam als waarmee ik aangelogd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Meg schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:02:
Het is inderdaad niet heel duidelijk. Krijg je bijvoorbeeld wel een UAC-Prompt maar heb je hier alleen de keuze NEE i.p.v. JA en NEE?
Je geeft zo veel informatie dat we gewoon heel goed kunnen helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Meg op 19-02-2018 20:19 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:40:
Ik kan software niet update,antivirus enzo. Ook prullenbak niet legen. Omdat ik zou moeten machtigingen krijgen van de account met zelfde naam als waarmee ik aangelogd ben.
Wat is nu de exacte foutmelding die je krijgt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1