Ik heb een Ford (2016) hier zit een uitgebreide boxen+sub kicker pakket op.
Helaas hoor je deze subwoofer alleen je voelt bijna niks, ik vind een subwoofer moet je ook voelen.
De cone van de subwoofer wat Ford heeft gebruikt is van papier. (ja erg sneu van Ford)
Nu wil ik deze subwoofer gaan vervangen door een eigen gebouwde subwoofer (gesloten box).
Ik heb mijn oog weer laten vallen op het merk Rockford Fosgate.
Dit merk heb ik 10 jaar geleden ook gebruikt in mijn auto.
Na alle subwoofers van Rockford Fosgate te hebben vergeleken ben ik op deze uitgekomen:
prijs, grootte en liters.
Rockford Fosgate P3D2 12" 2Ohm 600RMS/1200Watt (subbox 28.8 Liter) ±330,- euro
Op de site van RF staat als pakket deze mono-versterker gebruiken:
ROCKFORD FOSGATE P500X1BD 300 Watts RMS x 1 @ 2-Ohm 410 Watts x 1 @ 2-Ohm
Als ik deze waardes bekijk van de versterker dan is dat 50% van het vermogen wat de subwoofer aan kan...
Als ik kijk naar de 1000 Watt versterker van RF:
ROCKFORD FOSGATE P1000X1BD 500 Watts RMS x 1 @ 2-Ohm 874 Watts x 1 @ 2-Ohms
Deze 1000Watt versterker komt meer in de buurt van de subwoofer specificaties, maar deze versterker zit nog wel onder de veilige zone van de Subwoofer.
Of zie ik dit verkeerd?
Ik heb vandaag veel gelezen over RF sommigen zeggen dat de Subwoofers troep zijn, versterkers zijn wel goed. Anderen zeggen weer Subwoofers zijn niet de besten maar ze zijn wel prima en weer anderen vinden het de besten.
Heeft iemand nog andere suggesties voor subwoofer met versterker?
De ramen hoeven er natuurlijk niet uit...
Helaas hoor je deze subwoofer alleen je voelt bijna niks, ik vind een subwoofer moet je ook voelen.
De cone van de subwoofer wat Ford heeft gebruikt is van papier. (ja erg sneu van Ford)
Nu wil ik deze subwoofer gaan vervangen door een eigen gebouwde subwoofer (gesloten box).
Ik heb mijn oog weer laten vallen op het merk Rockford Fosgate.
Dit merk heb ik 10 jaar geleden ook gebruikt in mijn auto.
Na alle subwoofers van Rockford Fosgate te hebben vergeleken ben ik op deze uitgekomen:
prijs, grootte en liters.
Rockford Fosgate P3D2 12" 2Ohm 600RMS/1200Watt (subbox 28.8 Liter) ±330,- euro
Op de site van RF staat als pakket deze mono-versterker gebruiken:
ROCKFORD FOSGATE P500X1BD 300 Watts RMS x 1 @ 2-Ohm 410 Watts x 1 @ 2-Ohm
Als ik deze waardes bekijk van de versterker dan is dat 50% van het vermogen wat de subwoofer aan kan...
Als ik kijk naar de 1000 Watt versterker van RF:
ROCKFORD FOSGATE P1000X1BD 500 Watts RMS x 1 @ 2-Ohm 874 Watts x 1 @ 2-Ohms
Deze 1000Watt versterker komt meer in de buurt van de subwoofer specificaties, maar deze versterker zit nog wel onder de veilige zone van de Subwoofer.
Of zie ik dit verkeerd?
Ik heb vandaag veel gelezen over RF sommigen zeggen dat de Subwoofers troep zijn, versterkers zijn wel goed. Anderen zeggen weer Subwoofers zijn niet de besten maar ze zijn wel prima en weer anderen vinden het de besten.

Heeft iemand nog andere suggesties voor subwoofer met versterker?
De ramen hoeven er natuurlijk niet uit...