Ben ik voldoende beschermd met VPN?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 09:47
Ik gebruik PIA.

Als ik bijvoorbeeld iets download via p2p, is het volgende dan anoniem genoeg:

Ik download iets terwijl ik PIA actief heb, en na het downloaden sleep ik hetgeen ik gedownload heb naar een (onbeschermde) NAS. Dit terwijl de 'download computer' beschermd is met PIA en de NAS niet.

Of mogen er voor goed VPN gebruik geen lekken zitten? Bijvoorbeeld, dat andere apparaten op mijn netwerk staan aangesloten die geen VPN hebben, en de computer waarmee ik download wel, alsnog mijn identiteit kan lekken?

Met andere woorden, als ik op mijn computer een VPN Service gebruik, maar ik sleep vervolgens rond met bestanden naar andere computers of bijv. een NAS zonder bescherming, 'lekt' mijn identiteit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als je die bestanden gewoon niet deelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je niet helemaal begrijpt welke protocollen welke kant op gaan en waarom, dan is het best lastig om te zeggen of jouw aanpak wel/niet veilig genoeg is.

Sowieso, maar dat is een mening; blijkbaar gebruik je bronnen om iets van te downloaden die openbaar genoeg zijn om een VPN te rechtvaardigen. Maar ja, afhankelijk van het programma waarmee je download, stuur je ook informatie van jouw PC terug naar de bron en heb je kans dat je dus bij de bron alsnog data achterlaat die herleidbaar is naar "jouw naam", "jouw OS specifieke zaken" of "jouw CPU" om het zo maar eens plastisch te zeggen.

En wat er op jouw NAS staat, hoeft ook niet per definitie veilig te zijn. Voorbeeld; je wil een bepaalde film afspelen maar wil er wel ondertitels bij. Dan leg je tijdens het afspelen dus ook connectie met het internet, zonder PIA, en gaat er dus informatie van die (illegale) film naar het internet om de ondertitel erbij te zoeken. De logs van die ondertitel-site, laten dus zien dat jouw IP-adres op tijd A gezocht heeft op "Illegale.Film.1080p.x264-DRONES" bijvoorbeeld.

How about jouw OS'en? Bijna elk OS stuurt by design info terug naar de maker voor verbeteringen, bugfixes, errors etc. Dus als bijvoorbeeld VLC een crash heeft bij het afspelen, is er een kans (nadruk!!!) dat zowel VLC een bug-report terugstuurt naar videolan.org met informatie over de crash en het gebruikte bestand maar ook dat bijvoorbeeld Windows een crash-report terugstuurt naar Microsoft dat VLC 3.0 op Windows 10 Home x64 een bepaalde DLL (codec??) misbruikte en daardoor vastliep.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 09:47
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:14:
Niet als je die bestanden gewoon niet deelt.
Je bedoelt vanaf de NAS bijvoorbeeld? Delen waarvandaan?

Ik doel er vooral op als ik vanaf mijn beschermde computer bestanden sleep naar een onbeschermde, telt dat dan al als 'delen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Nee, anders zou je VPN's mogen betalen met Paysafecards, maar dat is afgelopen jaar onmogelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
brambello schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:10:
Ik gebruik PIA.

Als ik bijvoorbeeld iets download via p2p, is het volgende dan anoniem genoeg:

Ik download iets terwijl ik PIA actief heb, en na het downloaden sleep ik hetgeen ik gedownload heb naar een (onbeschermde) NAS. Dit terwijl de 'download computer' beschermd is met PIA en de NAS niet.

Of mogen er voor goed VPN gebruik geen lekken zitten? Bijvoorbeeld, dat andere apparaten op mijn netwerk staan aangesloten die geen VPN hebben, en de computer waarmee ik download wel, alsnog mijn identiteit kan lekken?

Met andere woorden, als ik op mijn computer een VPN Service gebruik, maar ik sleep vervolgens rond met bestanden naar andere computers of bijv. een NAS zonder bescherming, 'lekt' mijn identiteit dan?
1. Zoek "buy local bitcoins"
2. download TOR
3. email account aanmaken
4. zoek een vpn provider en pay met bitcoin
5. create VM

dit is gewoon een simple setup, ik kan je een zeer uitgebreide geven maar als het enkel om TOR zou deze wel voldoende moeten zijn.
Pagina: 1