Ik heb een vrij groot aantal fotobestanden (bijna 80000) die ik in mappen/directories naar datum heb opgeslagen. Ik wil een complete backup hebben van mijn Lightroom zodat ik eventueel bij een crash van mijn huidige harde schijf zonder problemen door kan werken met de backup. Dus zowel de catalogus (die ik regelmatig back-up), als de files met behoud van de directory structuur en de XMP bestanden. Ik heb het geprobeerd met de back-up opdracht in LIghtroom, maar dan dumpt LR alle fotobestanden zonder enige structuur op een grote hoop; als ik het doe vanuit de verkenner dan herkent LR de bestanden niet meer en moet ik per directory dat opnieuw opgeven. IK weet dat er een opdracht is om bij een nieuwe harde schijf de zaak over te zetten, maar dat werkte hier ook niet goed: hij was weer de directory structuur kwijt en de refrentie naar de nieuwe schijf die ik daarna aan een andere PC koppelde herkende hij ook niet. Er moet toch een manier zijn om dit wel te kunnen doen; zoveel mensen moeten dit toch tegenkomen? Wie kan mij de goede tip geven?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik: LR6 Classic, W10, Acronis voor lokale backup
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb; zie hiervoor mijn pogingen
...
...
Relevante software en hardware die ik gebruik: LR6 Classic, W10, Acronis voor lokale backup
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb; zie hiervoor mijn pogingen
...