ISC² security certificering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 255% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik ben al 10 jaar CISSP, en al 8 jaar ISSAP (in good standing)

Dat was nog in de tijd dat je 250 meerkeuzevragen moest maken (CISSP) waar je 6 uur de tijd voor had. Deze vragen maakte je met potlood op papier. 1 keer als vrijwilliger rondgelopen bij een examen, en die 6 uur hadden sommigen toen echt nodig. Tegenwoordig maak je de vragen op de computer.

ISSAP waren slechts 125 vragen rondom een aantal cases die je eerst goed moest doornemen. Daar kreeg je 3 uur de tijd voor. Ook dit waren meerkeuzevragen met potlood en papier. Geen idee of ze deze ondertussen ook op de computer doen.

CCSP staat nog op mijn wishlist :)

offtopic:
AltGr + 2 lukte wel als kwadraat teken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 19-02-2018 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Equator schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:07:
Ik ben al 10 jaar CISSP, en al 8 jaar ISSAP (in good standing)

Dat was nog in de tijd dat je 250 meerkeuzevragen moest maken (CISSP) waar je 6 uur de tijd voor had. Deze vragen maakte je met potlood op papier. 1 keer als vrijwilliger rondgelopen bij een examen, en die 6 uur hadden sommigen toen echt nodig. Tegenwoordig maak je de vragen op de computer.

ISSAP waren slechts 125 vragen rondom een aantal cases die je eerst goed moest doornemen. Daar kreeg je 3 uur de tijd voor. Ook dit waren meerkeuzevragen met potlood en papier. Geen idee of ze deze ondertussen ook op de computer doen.

CCSP staat nog op mijn wishlist :)

offtopic:
AltGr + 2 lukte wel als kwadraat teken :)
Het was toen ook nog een open-boek examen volgens mij :)
Ik heb een stukje toegevoegd over het CAT examen.

Offtopic:
Bedankt voor het aanpassen van de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nee, een open boek examen was het absoluut niet. En dat is het ook nooit geweest ook voor zover ik weet. Het enige boek wat je mee mocht brengen was een woordenboek met de vertaling van woorden (geen samengestelde zinnen).

Nadeel van een dergelijk examen, ik heb ook echt 6 weken moeten wachten op de mail waarin stond dat ik geslaagd was.

Het moment dat je leest:
Dear Equator:

Congratulations! It gives me great pleasure to be the first to address you with the Information Systems Security Architecture Professional (ISSAP®) designation!
Was wel een vreugde dansje waard :)

offtopic:
Dit was dan de mail van mijn ISSAP certificering, die van CISSP was vergelijkbaar

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 20-02-2018 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

The Ultimate Guide to CCSP
CCSP Exam Outline

Nadeel van de CCSP certificering: Wederom 90 CPE punten (waarschijnlijk gecombineerd met andere certificeringen) maar ook weer een AMF van $100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef_1202
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07-2022
In April heb ik het CAT examen behaald en sinds een korte week ben ik officieel CISSP.

Hebben jullie nog tips voor de CPE credits te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Steef_1202 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:04:
In April heb ik het CAT examen behaald en sinds een korte week ben ik officieel CISSP.

Hebben jullie nog tips voor de CPE credits te behalen?
Als eerste: Gefeliciteerd :)

Schrijf je in bij BrightTalk (https://www.brighttalk.co...alk-portal&utm_medium=web) en kijk naar hun presentaties. Elk uur dat je iets volgt kan je als CPE opvoeren.

Volg vendor presentations waar het maar over security gaat.
Ga naar evenementen (InfoSec of specifieke leverancierssessies). 3 uurtjes heb je zo bij elkaar.

Volg security gerelateerde trainingen. Dan heb je zo je uren bij elkaar.

Lees een goed boek. Hoewel ik de tijd die je daarvoor gebruikt bij lange na niet in verhouding vind staan met de CPE's die je ervoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Interessant topic. Wat raden jullie aan om te gaan richting CISSP certificering: zelfstudie of een training / opleiding? Wat is realistisch wat betreft studie belasting voor iemand die al op dit gebied werkzaam is?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Bor schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:41:
Interessant topic. Wat raden jullie aan om te gaan richting CISSP certificering: zelfstudie of een training / opleiding? Wat is realistisch wat betreft studie belasting voor iemand die al op dit gebied werkzaam is?
Betaalt je baas de opleiding? Mijn collega heeft recentelijk ook CISSP gedaan en dat was meer een combinatie van cursus/zelfstudie. 1x per week een dag op locatie en voor de rest zelfstudie thuis. Als je baas betaalt zou ik wel een training adviseren.

Qua belasting is het voornamelijk theoretisch, maar gaat best wel diep (securitymodellen zoals Bell-Lapadula, Clark-Wilson etc.). Ken verder je achtergrond niet dus dan is het wat lastig om iets te roepen over benodigde kennis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lDDQD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-08 21:49
Bor schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:41:
Als de kosten vergoed worden zou ik een bootcamp i.c.m. zelfstudie adviseren. Zo heb ik het ook gedaan en binnen 2 maanden het examen gehaald. Is ook wel afhankelijk van je eigen tijd en werkervaring.

De bootcamp is vooral goed om op hoog niveau te ontdekken welke concepten je (niet) begrijpt. Daarna kan je a.d.h.v. zelfstudie eventuele gaps dichten.

Wat betreft zelfstudie heb ik de volgende materialen gebruikt:

- CISSP Official Study guide van Sybex (link)
- Cybrary videos (gratis) (link)
- Sunflower PDF (gratis) - vooral handig vlak voor het examen (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:48
Is er toevallig iemand die onlangs geslaagd is voor het CISSP (of ander ISC2) examen en inmiddels het endorsement proces heeft doorlopen? Ik ben erg benieuwd naar hoelang het duurt voordat ISC2 je endorsement gaat behandelen en hoelang het dan nog duurt voordat je CISSP mag voeren (of niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Laatst online: 16:04
recentelijk heb ik 't endorsement doorlopen, dat duurde wel een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
consolefreak schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:02:
recentelijk heb ik 't endorsement doorlopen, dat duurde wel een aantal weken.
Max 6 weken als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Laatst online: 16:04
Dat was in elk geval nog een keer verlengd met twee weken door de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
consolefreak schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:06:
Dat was in elk geval nog een keer verlengd met twee weken door de drukte.
Ik vind 8 weken wel belachelijk lang.

Ik heb mijn fee 2 weken geleden betaald en over 2 weken is mijn “deadline” verstreken. Ik ben benieuwd hoe ze daar mee om gaan. Mijn CPE submits staan al maanden op “pending”. Ook op e-mail reageren ze niet. Zit eraan te denken om het lekker te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Hmm, op het ISC2 forum hebben ze het inderdaad over 8 weken...

Ik heb het CCSP examen in maart gepland. Als je CISSP bent, vervalt de eis van 5 jaar ervaring. Hopen dat mijn endorsement dan rond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:28

hellknight

Medieval Nerd

Mijn ervaring (gebaseerd op SSCP en CISSP, SSCP met endorsement via ISC2 zelf, CISSP reguliere endorsement traject) is dat je alles instuurt, men het dan vervolgens 6-8 weken ergens op een (digitale) stapel laat liggen, een mail stuurt dat het iets langer kan duren, en dan vervolgens 2 dagen ofzo later bericht krijgen dat het succesvol afgerond is, en dat je officieel gecertificeerd bent.
Contact opnemen met wie dan ook om zaken te verifieren is nooit gebeurt.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
Afgelopen weekend de bevestiging van (ISC)2 gekregen dat ik CISSP ben. Vanaf het moment dat de endorsement in is gestuurd, heeft dat 6 weken en 4 dagen geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

@Squ1zZy mischien goed om de aanpassing van de Annual Maintenance Fees in de TS te verwerken: per 1-07-2019 betaal je $125,- per jaar, ongeacht het aantal ISC2 certificeringen dat je hebt. Je kan tot 30-6-2019 nog openstaande AMF's van je huidige 3-jaar cyclus vooruit betalen tegen oude tarief indien gewenst (verstandig als je slechts 1 certificering hebt). Zie: ISC2 AMF Overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Ik ben ooit dit topic begonnen omdat ik wel tevreden was over ISC2, maar dat is ondertussen wel veranderd.

Ze reageren niet meer op e-mail, het forum is een beta status in productie en het hele CPE systeem is onoverzichtelijk geworden. Mijn CPE credits die ik heb ingeleverd wacht nu al 2 maanden op een reactie en na het versturen van 4 e-mails waarop niet wordt gereageerd ben ik er klaar mee. Ik laat mijn 3 certificeringen vervallen en wil niets meer met ISC2 te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:00
Squ1zZy schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:40:
Ik ben ooit dit topic begonnen omdat ik wel tevreden was over ISC2, maar dat is ondertussen wel veranderd.

Ze reageren niet meer op e-mail, het forum is een beta status in productie en het hele CPE systeem is onoverzichtelijk geworden. Mijn CPE credits die ik heb ingeleverd wacht nu al 2 maanden op een reactie en na het versturen van 4 e-mails waarop niet wordt gereageerd ben ik er klaar mee. Ik laat mijn 3 certificeringen vervallen en wil niets meer met ISC2 te maken hebben.
Ben je de enige die er problemen mee heeft, of zijn er nog collega's kenissen die er ook mee kampen?

CISSP stond op mijn lijstje voor volgend jaar, maar als die organisatie algemeen niet deftig meer is, dan zoek ik wel iets anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Ik herken die problemen zelf niet in ieder geval. Ik gebruik hun forum sowieso niet (why would I?), CPE's staan snel bijgeschreven en contact was tot nu toe snel.

[ Voor 53% gewijzigd door Hmmbob op 18-03-2019 10:02 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hmmbob schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:01:
Ik herken die problemen zelf niet in ieder geval. Ik gebruik hun forum sowieso niet (why would I?), CPE's staan snel bijgeschreven en contact was tot nu toe snel.
Hier dezelfde situatie, geen enkel probleem maar het forum gebruik ik inderdaad ook niet, rest loopt prima goed mail contact geen problemen met mijn CPE's toevoegen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Same here - forum kijk ik een enkele keer naar, maar doe ik weinig mee.
Mailcontact heb ik zelden, maar de keren dat ik contact had ging het prima, en CPE's voeg ik zelf toe, en gaat gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Probleem ligt het hem bij contact. Als je weet waar je de CPE punten op moet boeken is er niets aan de hand. Als er iets niet goed gaat, je hebt vragen en je moet contact zoeken is het een drama. Zowel via mail als op het forum.

Dit is echt iets sinds ze het forum etc hebben omgegooid een paar maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 92% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Ha, leuke kick.

Nieuws van afgelopen week was natuurlijk dat "CISSP == Masters degree", aldus sommige media/websites. ISC2 legt zelf genuanceerder uit wat er nu écht bedoeld is.wordt:

https://blog.isc2.org/isc...ters-degree-standard.html

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 97% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hi allen,

Ik ben bezig met de voorbereidingen om CISSP te gaan doen. Op dit moment gebruik ik:

- 10 daagse Cursus (Fox-IT) in Januari 21
- All in one exam guide (8th edition). Draak van een boek
- CISSP CBK 5th edition
- 11th Hour CISSP 3rd edition

Ik heb dit topic doorgespit en er is al veel geschreven over welke materialen voor voorbereiding etc. Het examen is in 2017 adaptief geworden dus ik vraag me af wat jullie op dit moment de beste boeken/video's vinden om je voor te bereiden op dit type het examen ? Any tips zegmaar?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Wilde schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:44:
Hi allen,

Ik ben bezig met de voorbereidingen om CISSP te gaan doen. Op dit moment gebruik ik:

- 10 daagse Cursus (Fox-IT) in Januari 21
- All in one exam guide (8th edition). Draak van een boek
- CISSP CBK 5th edition
- 11th Hour CISSP 3rd edition

Ik heb dit topic doorgespit en er is al veel geschreven over welke materialen voor voorbereiding etc. Het examen is in 2017 adaptief geworden dus ik vraag me af wat jullie op dit moment de beste boeken/video's vinden om je voor te bereiden op dit type het examen ? Any tips zegmaar?
Ik heb zelf bij Fox de CISSP bootcamp gedaan. Probeer de CISSP "Mindset" daar op te pakken.

Tijdens het leren heb ik het Sybex boek gebruikt, op het moment dat ik de CBK niet duidelijk vond. Verder is de Sunflower PDF een aanrader (https://www.sunflower-cissp.com/) en ik heb op Cybrary de Kelly Henderhan (?) video's nog gekeken.

Ik heb ca. 50 uur aan zelfstudie er nog in zetten, naast de training. Uiteindelijk vond ik het examen eigenlijk prima te doen. Maak je niet druk om het adaptieve gedeelte. Dat kan ook in je voordeel werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Dank je! Ik heb ook gedacht aan die Cybrari video's, maar da's niet voor niks. Hebben die video's echt toegevoegde waarde gehad voor je?

Die sunflower PDF was ik nog niet tegengekomen en daar ben ik echt heel blij mee, thanks!

[ Voor 25% gewijzigd door Wilde op 06-11-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Hmmm, ik heb niet betaald destijds bij Cybrary... Wellicht gebruik gemaakt van een actie, denk ik dan. Zou er niet meteen heel veel geld voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<verwijderd>

[ Voor 96% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
In de periode Januari-April de 10-daagse CISSP training bij FOX-IT gevolgt en inmiddels aan het studeren voor het examen. Eind Juni staat deze geplanned.

Per 1 Mei is het examen gerefreshed naar CISSP2021. Ik heb voor 1 Mei het examen geboekt, examendatum eind Juni. Neem aan dat je dan het 2021 examen krijgt, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wilde schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:25:
In de periode Januari-April de 10-daagse CISSP training bij FOX-IT gevolgt en inmiddels aan het studeren voor het examen. Eind Juni staat deze geplanned.

Per 1 Mei is het examen gerefreshed naar CISSP2021. Ik heb voor 1 Mei het examen geboekt, examendatum eind Juni. Neem aan dat je dan het 2021 examen krijgt, weet iemand dat?
Ze geven zelf al aan in deze blog post dat er kwa stof niks veranderd maar dat ze een Refresh guide hebben gemaakt, hierin kan je precies per domein zien wat de nieuwe "zwaarte" is en welke topics je moet kennen voor je examen.

Voor de rest was dit in Oktober 2020 al aangekondigd dus de kans is groot dat de nieuwe zwaarte gewoon per 1 Mei ingaat ook als je het examen voor die tijd hebt geboekt.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ja ik ben het met je eens. Het is in zoverre natuurlijk ook geen verassing, maar ik ben er nieuw ingerold en verbaas me over het feit dat er tijdens de training niks over gemeld is. Maar extra inlezen op de nieuwe onderwerpen ;)

Pagina: 1