<verwijderd>
[ Voor 255% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 16:58 ]
[ Voor 255% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 16:58 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 19-02-2018 07:10 ]
Het was toen ook nog een open-boek examen volgens mijEquator schreef op maandag 19 februari 2018 @ 07:07:
Ik ben al 10 jaar CISSP, en al 8 jaar ISSAP (in good standing)
Dat was nog in de tijd dat je 250 meerkeuzevragen moest maken (CISSP) waar je 6 uur de tijd voor had. Deze vragen maakte je met potlood op papier. 1 keer als vrijwilliger rondgelopen bij een examen, en die 6 uur hadden sommigen toen echt nodig. Tegenwoordig maak je de vragen op de computer.
ISSAP waren slechts 125 vragen rondom een aantal cases die je eerst goed moest doornemen. Daar kreeg je 3 uur de tijd voor. Ook dit waren meerkeuzevragen met potlood en papier. Geen idee of ze deze ondertussen ook op de computer doen.
CCSP staat nog op mijn wishlist
offtopic:
AltGr + 2 lukte wel als kwadraat teken
Was wel een vreugde dansje waardDear Equator:
Congratulations! It gives me great pleasure to be the first to address you with the Information Systems Security Architecture Professional (ISSAP®) designation!
[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 20-02-2018 07:05 ]
Als eerste: GefeliciteerdSteef_1202 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:04:
In April heb ik het CAT examen behaald en sinds een korte week ben ik officieel CISSP.
Hebben jullie nog tips voor de CPE credits te behalen?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Betaalt je baas de opleiding? Mijn collega heeft recentelijk ook CISSP gedaan en dat was meer een combinatie van cursus/zelfstudie. 1x per week een dag op locatie en voor de rest zelfstudie thuis. Als je baas betaalt zou ik wel een training adviseren.Bor schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:41:
Interessant topic. Wat raden jullie aan om te gaan richting CISSP certificering: zelfstudie of een training / opleiding? Wat is realistisch wat betreft studie belasting voor iemand die al op dit gebied werkzaam is?
Als de kosten vergoed worden zou ik een bootcamp i.c.m. zelfstudie adviseren. Zo heb ik het ook gedaan en binnen 2 maanden het examen gehaald. Is ook wel afhankelijk van je eigen tijd en werkervaring.Bor schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:41:
Interessant topic. Wat raden jullie aan om te gaan richting CISSP certificering: zelfstudie of een training / opleiding? Wat is realistisch wat betreft studie belasting voor iemand die al op dit gebied werkzaam is?
Max 6 weken als het goed isconsolefreak schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:02:
recentelijk heb ik 't endorsement doorlopen, dat duurde wel een aantal weken.
Ik vind 8 weken wel belachelijk lang.consolefreak schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:06:
Dat was in elk geval nog een keer verlengd met twee weken door de drukte.
Your lack of planning is not my emergency
Ben je de enige die er problemen mee heeft, of zijn er nog collega's kenissen die er ook mee kampen?Squ1zZy schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:40:
Ik ben ooit dit topic begonnen omdat ik wel tevreden was over ISC2, maar dat is ondertussen wel veranderd.
Ze reageren niet meer op e-mail, het forum is een beta status in productie en het hele CPE systeem is onoverzichtelijk geworden. Mijn CPE credits die ik heb ingeleverd wacht nu al 2 maanden op een reactie en na het versturen van 4 e-mails waarop niet wordt gereageerd ben ik er klaar mee. Ik laat mijn 3 certificeringen vervallen en wil niets meer met ISC2 te maken hebben.
[ Voor 53% gewijzigd door Hmmbob op 18-03-2019 10:02 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Hier dezelfde situatie, geen enkel probleem maar het forum gebruik ik inderdaad ook niet, rest loopt prima goed mail contact geen problemen met mijn CPE's toevoegen.Hmmbob schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:01:
Ik herken die problemen zelf niet in ieder geval. Ik gebruik hun forum sowieso niet (why would I?), CPE's staan snel bijgeschreven en contact was tot nu toe snel.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
[ Voor 92% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:15 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
[ Voor 97% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:15 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ik heb zelf bij Fox de CISSP bootcamp gedaan. Probeer de CISSP "Mindset" daar op te pakken.Wilde schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:44:
Hi allen,
Ik ben bezig met de voorbereidingen om CISSP te gaan doen. Op dit moment gebruik ik:
- 10 daagse Cursus (Fox-IT) in Januari 21
- All in one exam guide (8th edition). Draak van een boek
- CISSP CBK 5th edition
- 11th Hour CISSP 3rd edition
Ik heb dit topic doorgespit en er is al veel geschreven over welke materialen voor voorbereiding etc. Het examen is in 2017 adaptief geworden dus ik vraag me af wat jullie op dit moment de beste boeken/video's vinden om je voor te bereiden op dit type het examen ? Any tips zegmaar?
[ Voor 25% gewijzigd door Wilde op 06-11-2020 13:45 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 16:59 ]
Ze geven zelf al aan in deze blog post dat er kwa stof niks veranderd maar dat ze een Refresh guide hebben gemaakt, hierin kan je precies per domein zien wat de nieuwe "zwaarte" is en welke topics je moet kennen voor je examen.Wilde schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:25:
In de periode Januari-April de 10-daagse CISSP training bij FOX-IT gevolgt en inmiddels aan het studeren voor het examen. Eind Juni staat deze geplanned.
Per 1 Mei is het examen gerefreshed naar CISSP2021. Ik heb voor 1 Mei het examen geboekt, examendatum eind Juni. Neem aan dat je dan het 2021 examen krijgt, weet iemand dat?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq