Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router geeft via LAN max 95mbit

Pagina: 1
Acties:

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:27
Hoi Tweakers,

Dit weekend ben ik bezig geweest met het aanleggen van een thuisnetwerk(je).

Er is alleen 1 probleem. Mijn eigen router, de Linksys EA6350 geeft via de LAN poorten max 90/95mbit aan snelheid. Via WiFi haal ik wel 250mbit.

Rechtstreekse aansluiting op de modem, Draytek Vigor 2132, van T-mobile geeft wel 750mbit met een rechtstreekse aansluiting.

De kabel van de modem naar de router is cat6 en van de router naar mijn apparatuur cat5e.

Is het een instellingen probleem op mijn router of is er meer aan de hand?

Verwijderd

Check de Linkspeed op je PC?
Andere kabel proberen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2018 16:43 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is je kabel nog 100% in orde? Ik had laatst ook een cat6 kabel die alleen 100mbit deed. Die was dus gewoon stuk.

• THEMAN!!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 02:46
zoals @Verwijderd het zei, check even je netwerkkaart of deze uberhaupt een 1gbit/s kaart is (kon ik niet lezen uit je bericht).

Als deze toch 1Gbit/s kaartje is, check dan even de settings van je netwerkkaart.

Als beide is gecheckt en toch het probleem niet is opgelost, check het even met een andere kabel.

Laatste optie: check te settings in de router (weet zelf dat linksys'jes niet veel opties bieden qua config in de GUI).

• Wulfric92
Bedankt voor de snelle reacties. Ik test het met 2 laptops en deze hebben beide een 1gbit/s netwerkkaart. Nu heb ik de laptop weer rechtstreeks en krijg ik wel de 750mbit.

Alleen op de LAN poorten van de router niet

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

toch maar even ander kabel proberen dan. zijn het zelfgemaakte kabels die je gebruikt ?

Iperf

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
Vertel eens wat meer over de kabels:
- kant-en-klaar gekocht, of zelf de stekkers er aan geknepen?
- waar is de kabel gekocht?
- Staat er toevallig iets van 'CCA' op de kabel?

• Wulfric92
Zijn gemaakte cat 6 zijn kabels. Gekocht bij de Praxis. Maar de kabel die door het plafond is getrokken werkt wel rechtstreeks in de laptop met een 1gbit verbinding.

De router zendt ook snel WiFi uit, alleen met de kabel op de router gaat het terug naar 100mbit.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je alles 1 op 1 verbonden of heb je rekening gehoudem met de aderparen. maw hiermee Wikipedia: TIA/EIA-568

Iperf

• Wulfric92
Ik heb het scherm t568b voor alle aansluitingen gebruikt maar ik begin nu toch de kabels te vermoeden die ik door het plafond heb getrokken. Router heeft nu helemaal geen verbinding meer...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vaak zitten de draadje niet diep genoeg in de stekker. of is de stekker niet hard genoeg aan geknepen waarderr de draadjes niet goed doorboord zijn, of draaid er met het insteken toch stiekem een ader om. Of de connctor raakt een beetje beschadig waardoor de contactveer niet tegem het koper aankomt
ff met een felle lamp kijken

Iperf

• Wulfric92
Ja dat ga ik doen. Maar dat wordt een klus voor volgend weekend. Het werkt alleen nog niet op de volledige snelheid. To be continued!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
1000Base-T ( 1000Mbit ) heeft alle 8 aders nodig van je kabel, en dan ook nog eens in de juiste aderparen 1-2 3-6 4-5 7-8.
100Base-TX (100Mbit) gebruikt maar 4 aders ( 2 aderparen ), is ook wel wat toleranter m.b.t. verkeerde aderparen. (zoals de veel gemaakte fout, 1-2 3-4 5-6 7-8)

Als iets niet klopt aan aderpaar 4-5 7-8, kabel van te lage kwaliteit is (CCA) of de aderparen in verkeerde volgorde zitten zal de netwerkkaart en/of switchpoort de verbinding op 100Base-TX zetten.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wulfric92 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:10:
Ik heb het scherm t568b voor alle aansluitingen gebruikt maar ik begin nu toch de kabels te vermoeden die ik door het plafond heb getrokken. Router heeft nu helemaal geen verbinding meer...
Probeer eens direct met een patchkabel een voor een de andere kabels te elimineren ;).
Pagina: 1