Na 8 jaar plezier te hebben gehad van mijn Sony Vaio (i5 en ATI Radeon HD 5000 serie) begin ik meer en meer last te krijgen van drivers die niet meer worden ondersteund in W10. Daarnaast zit er een kleine kabelbreuk in de monitor waardoor het beeld soms uitvalt.
Laptop gebruik ik voor "het langere type werk", surfen, vakantievideo's editen, soms gamen vanuit de steam sale (niet te nieuwe spellen). Gebruik is enkel in huis dus geen hoge eisen aan gewicht en accuduur
Minimale eisen:
- i5
- GTX 1050
- 14"
- 256gb SSD of 128gb SSD hybride icm HDD
- stevige behuizing ivm duurzaamheid. Acer Nitro 5 en Lenovo Legion Y520 vallen hierdoor af
- beperkte fan noise.
- prettig toetsenbord en daarbij geen last van extreme hitte van CPU/GPU
Budget is rond de 850 euro
Na het lezen van de nodige reviews op tweakers en andere sites kom ik op de volgende shortlist met volgorde van voorkeur. Zoals je ziet heb ik een gedeelde nr 1 positie omdat m.i. de specs en minimale eisen overeenkomen. Uiteraard benieuwd naar jullie meningen en ervaringen :)!
1a) HP Pavilion Power 15-cb093nd
+ Oudere model was Best Buy multimedia laptop aug '17
? Nieuwe release van jan '18
1b) Asus VivoBook Pro 15 N580VD-FY189T
+ blijft goed koel
1c) Acer Aspire A715-71G-52FG
+ Best Buy Multimedia laptop feb '18
+ vingerafdruk scanner
2) Asus FX503VD DM073T
? Sinds feb '18 beschikbaar en weinig van bekend
Ben benieuwd naar jullie feedback en reacties.
ps: Ivm stevige griep helaas de BTW aanbieding gemist bij de MM. Mocht iemand nog een tip hebben van een specifieke sale(periode) dan is dan uiteraard van harte welkom
Laptop gebruik ik voor "het langere type werk", surfen, vakantievideo's editen, soms gamen vanuit de steam sale (niet te nieuwe spellen). Gebruik is enkel in huis dus geen hoge eisen aan gewicht en accuduur
Minimale eisen:
- i5
- GTX 1050
- 14"
- 256gb SSD of 128gb SSD hybride icm HDD
- stevige behuizing ivm duurzaamheid. Acer Nitro 5 en Lenovo Legion Y520 vallen hierdoor af
- beperkte fan noise.
- prettig toetsenbord en daarbij geen last van extreme hitte van CPU/GPU
Budget is rond de 850 euro
Na het lezen van de nodige reviews op tweakers en andere sites kom ik op de volgende shortlist met volgorde van voorkeur. Zoals je ziet heb ik een gedeelde nr 1 positie omdat m.i. de specs en minimale eisen overeenkomen. Uiteraard benieuwd naar jullie meningen en ervaringen :)!
1a) HP Pavilion Power 15-cb093nd
+ Oudere model was Best Buy multimedia laptop aug '17
? Nieuwe release van jan '18
1b) Asus VivoBook Pro 15 N580VD-FY189T
+ blijft goed koel
1c) Acer Aspire A715-71G-52FG
+ Best Buy Multimedia laptop feb '18
+ vingerafdruk scanner
2) Asus FX503VD DM073T
? Sinds feb '18 beschikbaar en weinig van bekend
Ben benieuwd naar jullie feedback en reacties.
ps: Ivm stevige griep helaas de BTW aanbieding gemist bij de MM. Mocht iemand nog een tip hebben van een specifieke sale(periode) dan is dan uiteraard van harte welkom
[ Voor 16% gewijzigd door ERASER007 op 20-02-2018 16:12 ]