huis gekocht - twijfel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 941985

Topicstarter
Hoi,

Mijn vriendin en ik hebben sinds twee jaar een huis gekocht nadat we eigenlijk een jaar hebben gezocht.
Er was echter niets dat ons aansprak (of te oud, te klein, te duur,...). We zochten vooral naar half open bebouwing met tuin.
Na een jaar zijn we op een huis gevallen (eigenlijk een gewoon rijhuis met tuintje) dat op zich volledig in orde is.
Buiten wat nieuwe badkamermeubeltjes en stuk keuken vernieuwen is alles prima in orde ... Leuke ruime living met zicht op onze tuin, geen inkijk ... Geen last van buren ...
Kortom, je zou zeggen dat dit ideaal is?

Nu is het zo dat onze huis gelegen is aan een wat drukkere baan.
Er is voortdurend doorgaan verkeer, wat overigens wel rustiger is vanaf 20u, ) maar vooral met ochtend en avondspits passeert er veel verkeer.
Wat betreft het lawaai ... binnen in de living hoor je daar niets van (moet ik eerlijk bekennen) en ook in onze tuin hoor je er eigenlijk niets van ...
Enkel als je een raam aan de straatkant open zet hoor je het verkeer.
We hebben sinds kort (5 maanden) een zoontje.
Sinds kort stoor ik mij hieraan omdat ik eigenlijk op termijn iets zoek dat half open is, grotere tuin, rustige woonwijk.

Nu wilt mijn vriendin (uiteraard) nog niet weten van een eventuele verhuis (begrijpelijk).
Maar ik maak mij hier nu al druk over ...
Maak ik mij hier nu te druk over?
Is verhuizen na een aantal jaar "not done"?
Zijn er nog mensen die deze ervaring delen?
Ik heb ook wel het besef dat een mens niet alles direct kan hebben...
Maar ergens heb ik dan het idee dat we hadden moeten wachten en langer op zoek gaan naar iets dat beter was.
Ik weet dat dit een luxe probleem is... maar ik voel me op dit moment heel alleen hierin omdat men vriendin dit niet snapt (niet wilt snappen)... Zij wilt uiteraard totaal nog niet horen van een eventuele verhuis... En het is ook zo dat ik uiteraard niet men valiezen aan het pakken ben om te verhuizen... Maar moest zij het gewoon begrijpen en snappen en eventueel openstaan om hierover te praten... Zij denkt dat ik nooit ergens gelukkig zal zijn... Dit valt mij zwaar en ik weet totaal niet meer wat ik moet doen. IK ben niet gelukkig op dit moment...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je er alleen maar last van hebt als je een raam open zet, dan is dat eenvoudig te omzeilen toch? Bijvoorbeeld door het plaatsen van geluidsdempende ventilatieroosters. Dan heb je toch frisse lucht, maar geen geluid. Het klinkt alsof je verder behoorlijk tevreden bent en niet zo makkelijk een vervangend huis zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-06 20:57
Ik ben bang dat ik je vriendin gelijk geef, nu al weer verhuizen terwijl het enige nadeel is een drukke weg waar je eigenlijk geen last van hebt tenzij je een raam open zet.

Het is wat ze zegt als jullie al zoveel moeite hadden om een huis te vinden naar je zin dan is de kans heel groot dat je altijd wel iets vindt dat niet deugt aan het huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geef aan bij je vriendin dat je niet gelukkig bent en dat je gaat kijken voor een alternatief. Neem haar wensen mee in jouw overwegingen en zie het als je eigen "project". Pas wanneer je het perfecte hebt gevonden, betrek je haar in verdere overwegingen waarbij zij evenveel beslissingsbevoegdheid heeft. Als ze dan nog steeds zegt dat het te vroeg is, dan is het te vroeg.

Het maakt niet uit of je binnen een paar maanden of een paar jaar verhuist. Alleen zal het duurder zijn om vroeg te verhuizen.
Bedenk je wel dat het gras elders meestal groener is. Wat ik begrijp is alleen het verkeer, tijdens de spits een probleem. En dan nog eigenlijk alleen als het raam open staat. Lijkt me niet echt problematisch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je probleem is eigenlijk een relatieprobleem met je partner als ik het zo lees. Is je vriendin wel gelukkig?

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-06 14:39

Wish

ingwell

Gumball schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:55:
Je probleem is eigenlijk een relatieprobleem met je partner als ik het zo lees. Is je vriendin wel gelukkig?
[/hkplaatje]

Pfff - hou eens op met die psychologie van de koude grond.

@TS - Snel verhuizen kan altijd, alleen zul je extra kosten maken (overdrachtsbelasting en dergelijke) . De vraag is of jullie dat er voor over hebben. En of jullie dat *beiden* willen.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 18-02-2018 17:23 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Op zich niet vreemd dat je met 1 kleine gaat kijken naar een huis wat meer past bij een gezin met kind.
Maar ik begrijp je vriendin ook wel natuurlijk want nu gaat het nog goed.

Jij ziet voornamelijk problemen over enkele jaren als jullie kind buiten wil spelen en je vind je tuin niet groot genoeg en de straat is ook minder handig. Tenminste dat is hoe ik je post lees.

Jullie hebben ook al een tijd lang lopen zoeken.

Neem dat dan mee naar je vriendin, het is nu wel goed maar als de kleine straks 3 jaar is wil die buiten kunnen spelen en later met vriendjes op straat en dat is nu niet veilig. En omdat een echt geschikt huis vinden lang duurt wil ik dat probleem voor zijn. Dus niet ik wil nu verhuizen maar meer als de kleine groter is wil ik wel groter wonen omdat ik denk dat dit beter is voor ons kind. En omdat ik dan niet wil haasten wil ik nu rustig kijken zodat we iets kunnen vinden wat we net zo leuk vinden als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 14:41

Smurf

Detri

Zat je met de aankoop van de huidige woning ruim binnen budget of toch tegen het maximaal haalbare aan? Want ongeveer hetzelfde huis als wat je nu hebt in een rustiger straat gaat natuurlijk altijd duurder zijn.

Maar met een beetje funda afstruinen is niks mis natuurlijk. Wij zijn zelf nog geen half jaar terug verhuisd, maar ik kijk er ook nog regelmatig, ook al is het alleen maar om te kijken of we niet teveel betaald hebben vergeleken met andere huizen uit de buurt :P

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 941985 Twijfel niet zoveel en maak je er niet druk om. Je vorige topic bestond ook al uit twijfel. straks ga je verhuizen en twijfel je weer over iets anders. Ondertussen kun je rustig de komende tijd kijken wat je mogelijkheden zijn andere woning/omgeving. Breng je twijfel niet over op je partner en jullie zoontje.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik merk zelf ook dat veel mensen het not done vinden. Heb na 3 jaar mijn nieuwbouwhuis verkocht en woon nu 2 jaar in mijn huidige woning. Vrouw en ik staan er zeker voor open om ergens in de komende 2 - 3 jaar te verhuizen, maar is geen must.

Nou komt dat bij ons ook omdat we het opknappen en naar eigen smaak maken leuk vinden en dat we tot op heden hier financieel leuke stappen mee hebben kunnen maken.

Bottom-line: op je eigen gevoel afgaan. Je omgeving je keuze niet laten beinvloeden.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:14
Als je niet gelukkig bent omdat je huis aan een drukke weg ligt waar je eigenlijk nooit last van hebt, dan is het huis niet het probleem.

En kijk dan eens naar wat er allemaal komt kijken bij een verhuizing.
- makelaar
- notaris
- hypotheekadviseur
- verhuizers
- tijdelijk dubbele lasten
- andere school/opvang voor kinderen
- "kleine" aanpassingen in je nieuwe huis. Zoals behang of nieuw laminaat.

Je bent zo >€20.000 verder. Om nog maar te zwijgen over hoeveel tijd je kwijt bent. En ik denk dat je vriendin een goed punt heeft, dat dat het niet waard is voor een huis dat maar een klein beetje beter is.
En dan woon je 2 jaar in je nieuwe huis. En dan heb je last van de vogels in de boom van de buurman. En zit je weer op funda.

Ik hou zelf aan: Een koophuis blijf je minstens 10 jaar in wonen. Anders kun je beter huren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31

BCC

@RocketKoen Dat zijn persoonlijke afwegingen. Ik heb mijn vorige huis na 4 jaar met extreem veel verlies weggedaan (onder in de crisis), en ik ben nu een heel stuk gelukkiger in mijn nieuwe huis. Kapitaal vernietiging? Vast, maar ik ben liever gelukkig!

[ Voor 6% gewijzigd door BCC op 18-02-2018 12:23 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:44
Volgens mij maakt jou zoon van 5 maanden, meer lawaai :P

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wish schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:59:
[...]

[afbeelding]

Pfff - hou eens op met die psychologie van de koude grond.

@TS - Snel verhuizen kan altijd, alleen zul je extra kosten maken (overdrachtsbelasting en dergelijke) . De vraag is of jullie dat er voor over hebben. En of jullie dat *beiden* willen.
Tja, waarom openen mensen dan dit soort zeurtopics op een techsite? Uberhaupt dit soort topics op een forum? Persoon A vindt de situatie niet prima, persoon B wel, en tig personen C achter hun computer gaan dan de briljante oplossing vinden?

Uiteindelijk moeten persoon A en B dit fixen, want daar ligt dus blijkbaar een probleem. Wat wil TS van de rest horen dan? Of hij wel of geen gelijk heeft? En dan, laat ie de reacties zien aan z'n vrouw als bewijsmateriaal?

Totaal nutteloze exercitie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
iCore schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:22:
Volgens mij maakt jou zoon van 5 maanden, meer lawaai :P
Maar die kun je niet op funda zetten ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Laatst online: 00:44
RocketKoen schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:23:
[...]

>:)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
RocketKoen schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:18:

Je bent zo >€20.000 verder. Om nog maar te zwijgen over hoeveel tijd je kwijt bent.

Ik hou zelf aan: Een koophuis blijf je minstens 10 jaar in wonen. Anders kun je beter huren.
En waar baseer je die 10 jaar op? Stel dat ik de door jou zelf genoemde €20.000 aan houd als kosten om te verhuizen naar een ander koophuis. Als je na 5 jaar zou verhuizen, dan heb je het over €333 per maand wat het je heeft gekost. Daar kan je niet tegenaan huren ;)
Jeroenneman schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Tja, waarom openen mensen dan dit soort zeurtopics op een techsite? Uberhaupt dit soort topics op een forum? Persoon A vindt de situatie niet prima, persoon B wel, en tig personen C achter hun computer gaan dan de briljante oplossing vinden?

Uiteindelijk moeten persoon A en B dit fixen, want daar ligt dus blijkbaar een probleem. Wat wil TS van de rest horen dan? Of hij wel of geen gelijk heeft? En dan, laat ie de reacties zien aan z'n vrouw als bewijsmateriaal?

Totaal nutteloze exercitie.
Oh wat zijn we toch weer heerlijk ondersteunend. Jouw post is wel het voorbeeld waarom Tweakers niet altijd het juiste platform is om gevoelskwesties te bespreken, want je wordt hier soms echt doodgegooid met logica :z

Hij wil gewoon horen wat andere mensen zouden doen, zodat 'ie een beetje een idee kan krijgen wat verstandig zou zijn. Natuurlijk moet 'ie het uiteindelijk zelf doen. Maar vraag jij nooit aan iemand anders 'wat zou jij doen in mijn geval?' :?

[ Voor 49% gewijzigd door Hahn op 18-02-2018 12:28 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 915187

inkie1 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:47:
Ik ben bang dat ik je vriendin gelijk geef, nu al weer verhuizen terwijl het enige nadeel is een drukke weg waar je eigenlijk geen last van hebt tenzij je een raam open zet.
Dit is helemaal geen kwestie waarin je gelijk kunt hebben. Dit is een gevoelskwestie en kennelijk is TS zijn goede gevoel over het huis kwijtgeraakt. Aan hem om te bepalen of dit aan het huis ligt of aan iets anders.

Als blijkt dat het huis het probleem is, en ja daar twijfel ik ook aan, dan zou ik geen seconde twijfelen en een ander huis kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24
Anoniem: 941985 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:41:
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat een onzin ;)
Wij gaan nu verhuizen binnen het jaar wegens onvrede over de omgeving. Uiteindelijk moet je je thuis op je gemak voelen en als dat niet zo is, moet je een ander huis zoeken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 22:58
Het lijkt me wel een must om dit met je vriendin te bespreken eigenlijk. En bespreken betekent natuurlijk niet gelijk morgen verhuizen. Zoals ik je post leest is vooral je probleem dat je je niet serieus genomen voelt. Dus kaart het aan en ga samen op zoek naar een oplossing.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hahn schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:25:
[...]

En waar baseer je die 10 jaar op? Stel dat ik de door jou zelf genoemde €20.000 aan houd als kosten om te verhuizen naar een ander koophuis. Als je na 5 jaar zou verhuizen, dan heb je het over €333 per maand wat het je heeft gekost. Daar kan je niet tegenaan huren ;)
Kopen heeft nog een paar nadelen. Kijk naar iedereen die tussen 2008 en 2016 zijn huis wilde verkopen. Dat is een risico. En daar moet dan een financieel voordeel tegenover staan. En bij minder dan 10 jaar vind ik dat de meerprijs van huren prima opweegt tegen de zekerheid die je daarvoor krijgt.

Je kan natuurlijk enorm profiteren van een stijgende huizenmarkt. Maar dan had je ook je geld in vastgoed kunnen stoppen zonder er te gaan wonen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
RocketKoen schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:39:
[...]

Kopen heeft nog een paar nadelen. Kijk naar iedereen die tussen 2008 en 2016 zijn huis wilde verkopen.
Wat valt er te zien als je naar die mensen kijkt? Ik kan wel gaan gokken dat je het hebt over de instortende huizenmarkt destijds, maar dan weet ik nog steeds niet precies wat je bedoelt ;)
Dat is een risico. En daar moet dan een financieel voordeel tegenover staan.
Om even flauw te doen: moet dat? Is je fijn voelen in je eigen huis niet meer waard dan geld, zeker zolang je het makkelijk kunt betalen?
En bij minder dan 10 jaar vind ik dat de meerprijs van huren prima opweegt tegen de zekerheid die je daarvoor krijgt.
Dat mag je vinden, maar ik was benieuwd waarom 10 jaar :) Waarom geen 5? of 15? Is het een berekening of gewoon een gevoelskwestie van '10 jaar vind ik wel een mooie lengte'? Mag allemaal, just curious.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Hoi,

Er is voortdurend doorgaan verkeer, wat overigens wel rustiger is vanaf 20u, ) maar vooral met ochtend en avondspits passeert er veel verkeer.
Wat betreft het lawaai ... binnen in de living hoor je daar niets van (moet ik eerlijk bekennen) en ook in onze tuin hoor je er eigenlijk niets van ...
Sinds kort stoor ik mij hieraan omdat ik eigenlijk op termijn iets zoek dat half open is, grotere tuin, rustige woonwijk.

Nu wilt mijn vriendin (uiteraard) nog niet weten van een eventuele verhuis (begrijpelijk).
Maar ergens heb ik dan het idee dat we hadden moeten wachten en langer op zoek gaan naar iets dat beter was.
Ik weet dat dit een luxe probleem is... maar ik voel me op dit moment heel alleen hierin omdat men vriendin dit niet snapt (niet wilt snappen)... Zij wilt uiteraard totaal nog niet horen van een eventuele verhuis... En het is ook zo dat ik uiteraard niet men valiezen aan het pakken ben om te verhuizen... Maar moest zij het gewoon begrijpen en snappen en eventueel openstaan om hierover te praten... Zij denkt dat ik nooit ergens gelukkig zal zijn... Dit valt mij zwaar en ik weet totaal niet meer wat ik moet doen. IK ben niet gelukkig op dit moment...
“Hadden we maar”, “als ik toen anders had gekozen”.. gedachtes waar je niks mee op schiet en je wil nu die fout recht zetten geef je aan. Als reden geef je een (voor jou idee) groot nadeel maar zwakt het gelijk sterk af dat het eigenlijk niet zo’n groots iets is.

Ik kan je vriendin dan ook prima begrijpen als je het zo brengt. Waarom verhuizen als het eigenlijk niet zo’n probleem is.

Zet alle voor en nadelen eens voor jezelf op een rijtje. Naar mijn idee moeten er een flinke voordelen zijn wil je de nadelen (stress, zoektocht, verhuizing, schuld, en dat allemaal met een baby van 5 maanden) het nog een beetje waard maken. Iets wat naar mijn idee totaal niet wordt benoemd in je OP..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Als ik het onderwerp lees, krijg ik het idee dat TS wel wil verhuizen, maar voorlopig nog niet.

Als dat het geval is: waarom nu al je vriendin hiermee lastig vallen? Kijk eens rustig om je heen, bedenk eens wat werkelijk de bezwaren zijn tegen je huidige huis en of je dit in een ander huis niet zal hebben? Want persoonlijke problemen (iets wat knelt in de relatie, irritatie op je werk, om een paar simpele voorbeelden te noemen) verhuizen gewoon met je mee!

Hoe lang je ergens woont is geen maatstaf om wel of niet te verhuizen.

En natuurlijk snapt je vriendin dit niet: lang gezocht, eindelijk een huisje gevonden. Leuke kleine op de wereld gezet, misschien dat zij al denkt aan een projectje 2.0 qua kinderen en dan kom jij ineens met het verhaal dat je wil verhuizen omdat je niet happy bent? Ze zal zich rotgeschrokken zijn: ligt dit aan haar, aan jullie relatie, aan het kind/de kinderwens? Allemaal (waarschijnlijk onterechte, maar logische) vragen die ze zal hebben!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hahn schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:56:
[...]
Wat valt er te zien als je naar die mensen kijkt? Ik kan wel gaan gokken dat je het hebt over de instortende huizenmarkt destijds, maar dan weet ik nog steeds niet precies wat je bedoelt ;)

[...]
Om even flauw te doen: moet dat? Is je fijn voelen in je eigen huis niet meer waard dan geld, zeker zolang je het makkelijk kunt betalen?

[...]
Dat mag je vinden, maar ik was benieuwd waarom 10 jaar :) Waarom geen 5? of 15? Is het een berekening of gewoon een gevoelskwestie van '10 jaar vind ik wel een mooie lengte'? Mag allemaal, just curious.
Ik had het vooral over huizen die onderwater kwamen te staan. Mensen die dan moeten verhuizen (relatie stuk) en met dikke schulden blijven zitten.
Of toen ik vorig jaar zelf aan het kijken was, Telkens 3-4 bedden per slaapkamer (1-2 slaapkamer appartementjes). Die mensen hadden al 5 jaar eerder willen verhuizen, maar konden het niet.

Die 10 jaar is geen exact science. Dat is mijn persoonlijke afweging over hoeveel financieel voordeel je moet hebben voordat het tegen de voordelen van huren opweegt.
Financieel kan het allemaal veel eerder. Met bijvoorbeeld een execution only hypotheek en een doe-het-zelf makelaar. Maar dat is niet voor iedereen.

Verder denk ik niet dat je gelukkig wordt van een iets ander huis. Als je al ongelukkig wordt van zoiets kleins, dan vind je in het nieuwe huis gewoon iets anders om ongelukkig van te worden.
Maja, de psycholoog is misschien net zo duur als een ander huis ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 18-02-2018 13:23 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 11:26

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Je situatie is anders. Dus je wensen wat je wil ook. Geen raar iets. Niemand kan advies geven op je relatie en gevoel bij dit huis.

Financieel gezien is het natuurlijk niet de beste keuze om zo snel weer te verhuizen. Maar als je het aankan en jullie leven er zwaar op vooruit gaat. Waarom niet. Maar dat is toch echt aan jou en je gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermaster
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:43
Hahn schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:25:
[...]

Dan moet je wel alleen de kosten nemen die het verschil zijn tussen huren en kopen, dan kom je niet op de 20.000. Daarnaast moet je ter vergelijking de waardestijging in meenemen.

Wat ik niet snap is dat jullie een huis hebben gekocht waarvan je vindt dat het niet goed is met een kind. Jan mij niet voorstellen dat het kind zo uit de lucht us komen vallen en niet eerder ter spraken is gekomen.

Creëer gewoon een situatie wat wel veilig is en kijk rustig rond binnen de wensen en kaders die jullie hebben. Ik snap ook best dat je niet na twee haar weer wilt verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zit er overwaarde op je huis? Zo ja, mooi meegenomen, zo nee, kan je het verlies dragen? Pak het en zoek naar een ander huis. Dit kunnen wij niet voor je beslissen. Je moet wel gelukkig zijn in je woning, als je dat na 2 jaar niet bent zal het ook niet beter worden.

Ik heb ook na twee jaar mijn eerste koophuis verkocht en nooit spijt van gehad. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Maand voordat de crisis begon een huis gekocht.
Ik wou eigenlijk gelijk terug naar mn ouwe dorp, maar de vrouw niet.
Uiteindelijk na 7 jaar zeuren woon ik nu weer 2 jaar in mn vertrouwde dorp ( met dezelfde vrouw )
Betekent niet dat het bij jouw ook 7 jaar zeuren word, ik had de domme pech dat toen de crisis uitbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Die weg was voorheen toch ook druk of is dit sinds kort? Je hebt nergens last van behalve als je het raam open zet. Misschien handig op te lossen door isolatie?

Verder hebben jullie een zoontje. Bij kopen van het huis was hier dan niet aan gedacht?

Als ik zo lees. Iets anders word denk ik lastig. Misschien volgende koop last van de buren?

[ Voor 17% gewijzigd door RobbyTown op 18-02-2018 16:10 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat heeft het eigenlijk voor nut dat we hier posten ? TS post sowieso niets in zijn eigen aangemaakte topics

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
GloriX schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:17:
Zit er overwaarde op je huis? Zo ja, mooi meegenomen, zo nee, kan je het verlies dragen? Pak het en zoek naar een ander huis. Dit kunnen wij niet voor je beslissen. Je moet wel gelukkig zijn in je woning, als je dat na 2 jaar niet bent zal het ook niet beter worden.

Ik heb ook na twee jaar mijn eerste koophuis verkocht en nooit spijt van gehad. Succes!
Als hij door het huis ongelukkig is, dan moet hij verhuizen, geen twijfel over mogelijk. Maar de eerste vraag is of hij door het huis ongelukkig is, of dat er wat anders is. Als hij straks in een leuk rustig straatje woont, is het probleem dan de voetballende kinderen?
En hij moet zijn vriendin ook mee weten te krijgen, en ik kan me voorstellen dat die niet overtuigd is door het argument dat als je een raam open hebt staan, aan de straat kant, tijdens de spits, je wel wat verkeer hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 15:58
*Nu is het zo dat onze huis gelegen is aan een wat drukkere baan.
Sinds kort stoor ik mij hieraan omdat ik eigenlijk op termijn iets zoek dat half open is, grotere tuin, rustige woonwijk.*

Je twijfelt om te verhuizen omdat je wat lawaai hoort als je een raam aan de straatkant open zet? zo ja, sorry maar je vriendin heeft 100% gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:26
Zoals gemeld; neem tripple glas en een suskast (ventilatierooster met extra geluidsdemping).
Ben je in eerste instantie van het geluid van de weg af.
Kan je rustig verder zoeken naar een woning die aan de wensen van jou en je vriendin voldoen.

Wat wel belangrijk is; ga eens goed na waarom je nou precies weg wilt. Uit je post kan ik niet goed opmaken of het een “echte” reden is (drukke weg) of een onderbuikgevoel (lijkt het wel een beetje op).
Je meldt dat je sinds kort niet meer lekker zit in je huis. Is je kindje de reden of iets anders? Als je goed weet waarom je niet meer gelukkig bent in je huis kan je dat ook beter aan je vriendin uitleggen die dan veel beter mee zal bewegen.

Hoe dan ook ga in goed overleg met je vriendin rustig verder kijken op de woningmarkt. Duur van wonen kan idd geld kosten als je snel verhuisd maar als je daardoor gelukkiger wordt is dat ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:59
Tenzij je een onbeperkte hoeveelheid geld hebt ga je altijd een compromis moeten sluiten. Straks heb je je huis met grotere tuin aan een rustige weg en dan blijkt dat het wel érg rustig is en dat je zoontje geen vriendjes heeft om mee te spelen. Of dat alles toch wel erg ver weg is. Of dat de buren teveel lawaai maken. Dan kun je weer verhuizen. Als die weg het ergste is dan heb je het volgens mij niet slecht getroffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Tsja. Moeilijk.

Verhuizen kost altijd (veel) geld, overwaarde of niet. Je nieuwe huis zal ook weer in waarde gestegen zijn dus overwaarde zal verdampen, zeker als je naar een 'beter' huis op een 'betere' plek gaat.

Los van de financiële kwestie: wij kunnen niet beoordelen hoe reëel de irritatie over die weg is. Kijk, ik heb zes jaar aan een vierbaans uitvalsweg van Rotterdam gewoond, waar het echt 24/7 druk was. En dan bedoel ik echt alles: persoonsverkeer, vrachtwagens, ambulances, brandweer, alles. En ik sliep ook nog aan de voorkant. Soms stond er om 02:00 's nachts op vrijdag- of zaterdagavond nog een heuse file.

Ook daar kun je aan wennen. Ik wilde verhuizen vanwege die weg, maar niet tegen elke prijs. Als ik jouw post lees dan denk ik dat het wel meevalt, het is vooral in de spits. Ben je dan niet gewoon te gevoelig voor geluid? Heb je niet heel hoge eisen? Zuivere rust heb je vrijwel nergens; en realiseer je ook, hoe minder geluid er in de omgeving is, hoe irritanter de geluiden zullen zijn die je wél hoort.

Wat ik verder meen te bemerken is een zeker doemdenken: die weg beheerst alles voor jou, je bent echt niet gelukkig in je eigen huis, althans zo voelt het. Maar dat is zeker niet objectief, want jouw vrouw/vriendin vindt het niet zo erg (of in elk geval zeker nog niet erg genoeg om acuut te willen verhuizen). Kun je dan niet beter wat doen om meer te ontspannen? Mindfulness? Sporten? Hobbies?

[ Voor 16% gewijzigd door nare man op 18-02-2018 18:43 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is meestal gewoon te duur. Als je de huidige woning goed kan verkopen en je hebt iets fantastisch op het oog dan misschien wel maar vergeet niet je woont in Nederland. Alle huizen zijn te duur, te klein, te dicht bij de buren en zelfs bij een vrijstaande woning kunnen ze nog gaan zeuren. Na een verhuizing zijn de meesten er wel even klaar mee, Zeker als je alles hebt moeten opknappen maar dat is na een paar jaar wel weer vergeten en dan gaan ze verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Dat was mn enige eis, niet doorlopende drukke straat en geen verkeersdrempel, dus in een woonerf terecht gevonden. Een echte verademing, geen drukke chaos. Zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:28
Kan je (op Funda) een huis vinden dat tegemoet komt aan zowel de wensen van jouw als aan de punten die jouw vriendin het minste vind.

Als je 'haar droomhuis' kunt vinden voor een prijs die je echt kunt veroorloven dan kan je de discussie met haar aangaan.
Als je in de randstad woont waar alles toch boven de vraagprijs gaat binnen een week dan ben je kansloos omdat het dan een 'beslis nu' situatie wordt en je wilt juist je vriendin tijd geven om aan een ander huis te wennen waar zij ook een stap vooruit in ziet zonder haar onder druk te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

Ik zou een paar jaar wachten tot je kind wat groter is. Geeft minder stress voor iedereen en je kan bv. de kinderkamer normaal inrichten zonder alle "baby" benodigdheden.

Denk ondertussen al is goed na wat je wil :)

Een kleine verbouwing aan je huidige huis (rolluik, ander raam) kan je ondertussen wat gerust stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 17:37
bouwfraude schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:05:
[...] maar vergeet niet je woont in Nederland. Alle huizen zijn te duur, te klein, te dicht bij de buren
Ik heb het gevoel, gezien het taalgebruik, dat TS in Belgie woont. Overigens heb ik geen idee hoe de huizenmarkt daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-06 22:11
Ts is denk ik een Belg te zien aan woorden als Open bebouwing, verhuis en baan.

In Belgie is er dacht ik geen overdrachtsbelasting en is het al lang usance dat de hypotheek niet de volledige waarde is.
Ik denk dat geluid dan wel ooit afneemt. Ooit waren alle belgische wegen van beton of hard asfalt, vaak versleten, nu zie je steeds meer renovatie. Steeds meer zie je dat er snelheidsbeperkingen komen, snelheidsbeperkende maatregelen en controles. Nederland ligt al vol chicanes en drempels, dat gaat in Belgie ook wel steeds meer komen. Het klimaat in de samenleving is daar rijp voor en men ziet de voordelen steeds meer uit Nederland.
Goede tuinhekjes neerzetten. Ramen eventueel geluidswerend glas (ongelijke diktes plaat). Gewoon op te vragen bij d eglashandel dat kost maar een paar euro per m2 meer. Het is vooral arbeid en het maat maken.
Goede suskasten nemen, of een goed ventilatieaysteem. Isoleren met dik steenwol scheelt veel geluid. In belgie zie je vrij dominant veel die hardschuimplaten, maar minerale wol dempt beter.

Maar als je verhuisd kan het ook later. In NL gaan er veel bij 4 met t begin van de basisschool. In Vlaanderen is dat geloof ik al een jaar eerder. Maar een verhuizing binnen een dorp/stad kan ook, hoef je niet scholen en dingen te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

Hoi,

Mijn vriendin en ik hebben sinds twee jaar een huis gekocht nadat we eigenlijk een jaar hebben gezocht.
Er was echter niets dat ons aansprak (of te oud, te klein, te duur,...). We zochten vooral naar half open bebouwing met tuin.
Na een jaar zijn we op een huis gevallen (eigenlijk een gewoon rijhuis met tuintje) dat op zich volledig in orde is.
Buiten wat nieuwe badkamermeubeltjes en stuk keuken vernieuwen is alles prima in orde ... Leuke ruime living met zicht op onze tuin, geen inkijk ... Geen last van buren ...
Kortom, je zou zeggen dat dit ideaal is?

verhuizen kost bedstro. Ik snap heel goed dat ze na 5 maanden nog niet wilt denken over verhuizen. Dat kan je een kersverse moeder echt niet aandoen. En dat zegt dan iemand die in ca. 5 jaar twee keer verhuist is.
Het gras is ook altijd groener aan de overkant. En je wint iets een je verliest iets bij elke verhuizing.

Ik denk eerder dat jij haar moet begrijpen en even geduld moet hebben. Neem even de tijd om uit te zoeken wat je nou echt wilt van een volgende woning. en wees dan wel reëel en maak een lijstje op papier. pluspunten en minpunten.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
ik ben verhuist van een koopwoning binnen 2 jaar en zit nu weer rond te kijken, 3 jaar in mijn huidige woning.

Zolang je je huis niet met verlies verkoopt en je de kosten-koper al hebt "afgelost" lijkt het me niet zo gek toch. Je hebt er geen geld aan overgehouden, maar je hebt er ook niet meer aan betaalt dan je netto-hypotheek, wat je maar gewoon als huur + leergeld moet zien.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

RocketKoen schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:23:
[...]

Marktplaats al geprobeerd?

Persoonlijk zou ik ervoor zorgen, dat er kleine aanpassingen gedaan worden zodat je het weer (voorlopig) ziet zitten met de kleine. Verhuizen kan namelijk altijd nog.

Hadden jullie toen het huis gekocht werd geen rekening gehouden met mogelijke kinderen?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Pagina: 1