Op zaterdag 14 juli 2001 10:07 schreef ErectionJackson het volgende:
Hij geeft toch aan dat ie als ie op 441000 KHz afspeelt, het wel werkt. Dan hoeft ie toch niet moeilijk te doen? Want de kwaliteit wordt er niet beter op door het eerst op 48000 KHz af te spelen

Oke, hier hebben we een groot misverstand volgens mij

.
Afgezien van de spelfouten, heeft Duuvel problemen met filmpjes en mp3's die op 48Khz zijn opgenomen. Daarmee bedoelen we dus de Demo mp3's en de trailers die hij van internet download.

Zijn sb16 gaat daarvan over z'n nek, omdat die gewoon niet 48Khz kan weergeven, en maar een beetje gaat aanpruttelen. Het probleem zit dus in z'n kaart. (zover waren we

)
Op vrijdag 13 juli 2001 18:03 schreef Duuvel het volgende:
Bij mp3's en divX films van 44800hz heb ik heel klote geluid, Hoe kan dit??
Ik heb een soundblaster 16 PnP & Mpeg Layer-3 audio decoder versie 1.5 (Build 50)
Is er een manier waarop ik van die 48000hz --> 41000hz kan maken dan?
Dat maak ik iig uit bovenstaande op.

Hij vraagt dus om een manier om die 48Khz dingen softwarematig naar 44.1Khz om te zetten, zodat z'n Sb16
niet over z'n nek gaat.

Dat kan dus (in principe) softwarematig wel, het is alleen wat werk.
(virualdub, geluid los opslaan oid, in cooledit sampling van 48Khz >> 44.1 Khz en dan met virtualdub eronder plakken.
oftewel: Als je met veel films dit probleem hebt (en dus veel films met 48 KHZ hebt) koop een nieuwe, want dit is werkverschaffing.

Sorry dat ik zo bot uit de hoek kwam trouwens, maar ik had hier even wat probleempjes waardoor ik opgefokt was

Ok.