Beste mede Tweakers,
Ik ben opzoek naar een compacte budget game pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op dit moment woon ik vrij klein waardoor ik niet de ruimte heb om een bureau neer te zetten met een computer er op. Ik wil daarom de pc aan mijn tv hangen (heb een 49" Samsung S7000 4k TV). Naast de pc maak ik gebruik van mijn Playstation 4 pro voor de nieuwste triple A-games. Op de pc wil ik spellen spelen die niet op een console gespeeld kunnen worden denk aan indie games, World of Warcraft, League of Legends, e.t.c. Doordat het systeem bij de TV staat het liefst geen full tower behuizing maar meer kubus vormig
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit zelf met een prijs in mijn hoofd van tussen de 400-600 euro. Ga hem zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De eerder genoemde 4k TV (Samsung S7000) en een Philips Fidelio e5 systeem. Andere randapparatuur hoeft niet meegenomen te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten, bij voorkeur een SSD in het systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
totaal niet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het systeem moet compact zijn, liefst kubus vormig,
geen tower model behuizing zijn, hoe lager hoe beter (liever wat meer in de breedte en diepte). Het geluidsniveau is fijn als het niet te luid is maar de pc komt bij de tv te staan wat een afstand is van 2 meter.
Ga je overklokken?
Tenzij er eenvoudig een grote winst te halen is niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben er zelf al een tijdje uit, valt mij op de bijvoorbeeld de prijs van werkgeheugen flink omhoog gegaan is. Heb het onderstaande systeem samen gesteld en zou graag van jullie de check willen hebben :
1. krijg ik hiermee de beste prijs/kwaliteit verhouding? Of zijn er voordeligere keuzes die ik kan maken?
2. Is deze behuizing geschikt of hebben jullie een beter voorstel? Ben opzoek naar een behuizing die niet zo erg de hoogte in gaat.
Edit: Heb ook het volgende AMD alternatief gevonden, alleen de 500GB SSD omgeruild voor 250GB om onder de 600 euro te blijven. Videokaart en CPU zijn dan wel wat geupgrade. Deze is gebasseerd op BBG van januari deze had ik eerst gemist
Bij voorbaat dank!!
Mello
Ik ben opzoek naar een compacte budget game pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op dit moment woon ik vrij klein waardoor ik niet de ruimte heb om een bureau neer te zetten met een computer er op. Ik wil daarom de pc aan mijn tv hangen (heb een 49" Samsung S7000 4k TV). Naast de pc maak ik gebruik van mijn Playstation 4 pro voor de nieuwste triple A-games. Op de pc wil ik spellen spelen die niet op een console gespeeld kunnen worden denk aan indie games, World of Warcraft, League of Legends, e.t.c. Doordat het systeem bij de TV staat het liefst geen full tower behuizing maar meer kubus vormig
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit zelf met een prijs in mijn hoofd van tussen de 400-600 euro. Ga hem zelf in elkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De eerder genoemde 4k TV (Samsung S7000) en een Philips Fidelio e5 systeem. Andere randapparatuur hoeft niet meegenomen te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten, bij voorkeur een SSD in het systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
totaal niet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het systeem moet compact zijn, liefst kubus vormig,
geen tower model behuizing zijn, hoe lager hoe beter (liever wat meer in de breedte en diepte). Het geluidsniveau is fijn als het niet te luid is maar de pc komt bij de tv te staan wat een afstand is van 2 meter.
Ga je overklokken?
Tenzij er eenvoudig een grote winst te halen is niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben er zelf al een tijdje uit, valt mij op de bijvoorbeeld de prijs van werkgeheugen flink omhoog gegaan is. Heb het onderstaande systeem samen gesteld en zou graag van jullie de check willen hebben :
1. krijg ik hiermee de beste prijs/kwaliteit verhouding? Of zijn er voordeligere keuzes die ik kan maken?
2. Is deze behuizing geschikt of hebben jullie een beter voorstel? Ben opzoek naar een behuizing die niet zo erg de hoogte in gaat.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 50,51 | € 50,51 |
| 1 | MSI B250M PRO-VD | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G | € 137,90 | € 137,90 |
| 1 | Thermaltake Core V21 | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | be quiet! System Power 8 400W | € 40,28 | € 40,28 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 136,15 | € 136,15 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 561,29 | |
Edit: Heb ook het volgende AMD alternatief gevonden, alleen de 500GB SSD omgeruild voor 250GB om onder de 600 euro te blijven. Videokaart en CPU zijn dan wel wat geupgrade. Deze is gebasseerd op BBG van januari deze had ik eerst gemist
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | ASRock A320M-DGS | € 49,45 | € 49,45 |
| 1 | MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC | € 169,95 | € 169,95 |
| 1 | Thermaltake Core V21 | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Corsair CX450 | € 44,65 | € 44,65 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,- | € 88,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 597,04 | |
Bij voorbaat dank!!
Mello
[ Voor 24% gewijzigd door Gupzilla op 18-02-2018 11:22 ]