Auto radio vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.532 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 837861

Topicstarter
Ik heb een Peugeot expert met een standaard radio aangesloten op de boord computer.
Nu wil ik mijn eigen radio inbouwen een caliber rdn573 bt.
Hoe pak ik dit aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Begin maar eens met op internet te zoeken.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat heb ik al gedaan maar daar kan ik niets vinden
van wat ik kan doen alleen hoe ik hem er uit kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Oude los, kabels los, oude eruit, nieuwe erin kabels erop, vastzetten en klaar? Klinkt logisch toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en de boordcomputer dan en de stuurbediening?
Is het mogelijk om de oude te laten zitten en daar de andere op aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:31

BLACKfm

o_O

Handig te vermelden welke uitvoering en bouwjaar je van die Peugeot hebt.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1.6 uit 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Anoniem: 837861 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:44:
Dat hangt er vanaf of je radio dit ondersteund en of je de correcte kabels daarvoor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:31
Anoniem: 837861 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:44:
Staat zoiets niet in de handleiding van de radio?
Features Steering wheel RC button connector, Rear view camera connector, incl. remote control, Bluetooth handsfree set
heb je al opgezocht hoe die werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
er staat av system en ook power amplifier maar dit zegt mij niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:31

BLACKfm

o_O

Als het zo'n soort radio is zie ik niet in waarom dat niet gewoon vervangen kan worden.

Mogelijk dat je de stuurwielbediening met een extra adapterkabel kunt behouden, maar de nieuwe radio moet dat dan wel ondersteunen

Ik zie op de afbeelding op de 2e pagina (PDF) niks over stuurwielbediening. De AV is voor externe video (bijvoorbeeld een achteruitrijcamara of een playstation/digitenne kastje) of audio (zoals AUX) en de Power Amplifier is een versterker.

Edit: Als je handig bent kun je mogelijk wel de afstandsbediening zo ombouwen dat de stuurwielbediening de knoppen op die afstandsbediening gebruiken, maar lijkt mij wat veel werk :P.

Edit2: Misschien kun je er beter een 2-din systeem in stoppen, dan heb je wat meer keus. Als de setup er nu zo uit ziet zoals op die foto hierboven dan kun je dat vakje er onder ook wel opofferen. Kost je wel een 12V aansluiting, maar heb het idee dat die ook bij de asbak zit (of wat dat ook is rechts van de pook).

[ Voor 28% gewijzigd door BLACKfm op 17-02-2018 23:22 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 23:47
Sorry maar je bent echt een jojo als je zulke korte antwoorden geeft.. In het boekje wat je vaak krijgt bij de autoradio staat precies in wat je moet doen, dit is bij (bijna) elke auto hetzelfde qua aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je BlazeMuis maar niet iedereen is zo slim als jij.
Maar BLACKFm dank voor je uitleg ik ga verder kijken of ik de stuurbediening kan behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je überhaupt al de oude verwijdert, en met de stekkers vergeleken of dergelijk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee nog niet wil allereerst weten of het mogelijk is en wat er met mijn boordcomputer gebeurt als ik de oude er uithaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 23:47
Anoniem: 837861 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 23:21:
Dank je BlazeMuis maar niet iedereen is zo slim als jij.
Maar BLACKFm dank voor je uitleg ik ga verder kijken of ik de stuurbediening kan behouden
Heeft niks met slim maken te zijn.. Lees het boekje eerst even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft niks met slim maken te zijn.. Lees het boekje eerst even.Dus dan snap je alles ook als je er geen verstand van hebt???? BlazeMuis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47
Anoniem: 837861 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 00:09:
Heeft niks met slim maken te zijn.. Lees het boekje eerst even.Dus dan snap je alles ook als je er geen verstand van hebt???? BlazeMuis
Dus de mensen die er wel verstand van hebben zijn geboren met dat verstand?
Sorry, maar op Tweakers wordt wel enig eigen inzet van je verwacht. Wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd? Wat lukt er niet? Je hebt alle spullen al, dus waarom probeer je het niet even? Dit forum heet niet voor niets Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat mij hoofdzakelijk om wat gebeurt er met de boordcomputer als ik de radio loskoppel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:21

Yucon

*broem*

Anoniem: 837861 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:03:
Het gaat mij hoofdzakelijk om wat gebeurt er met de boordcomputer als ik de radio loskoppel
Zou je dit niet beter op een peugeot forum kunnen vragen?

Ook al omdat de kans dat iemand anders hier dat met zo'n auto gedaan heeft niet groot is. Als het nu bijvoorbeeld een 207 was lag het nog anders.

[ Voor 22% gewijzigd door Yucon op 18-02-2018 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yucon schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:10:
[...]

Zou je dit niet beter op een peugeot forum kunnen vragen?

Ook al omdat de kans dat iemand anders hier dat met zo'n auto gedaan heeft niet groot is. Als het nu bijvoorbeeld een 207 was lag het nog anders.
En dan gelijk in TT vermelden om welke auto het gaat. 90 van de 100 laten dit links liggen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ten eerste: ik ben het volledig eens met een aantal andere reageeders dat je totaal geen eigen inzet toont en dat het hier op het forum zo niet werkt. Als je hulp wilt prima, maar we verwachten gewoon dat je eerst zelf zoekt en dan pas vraagt. Doe je dat niet, wek je gewoon een stuk irritatie op en dat werkt in niemands voordeel. :)

Twen tweede ben ik wel benieuwd waarom je de radio zou willen vervangen. Wat verwacht je van de Caliber? Beter geluid? Meer opties? Wel of geen BT?
De standaardunits in een Peugeot komen iirc van Clarion af, en das geen slecht spul. Als het geluid nu niet lekker is, verwacht ik meer van het vervangen van de speakers danwel een stuk isolatie in de deuren dan van een andere headunit. Gaat het om een evt carkit, dan zou ik ook zeker kijken naar een losse Parrot oid. Die kun je gewoon met een tussenstekker aansluiten ipv te klooien en tot de conclusie te komen of iets wel of niet werkt.
Ga er van uit dat je zonder speciale kabels (ga maar zoeken of ze er uberhaupt zijn) je stuurwielbediening op de Caliber kunt vergeten, en dat je boordcomputer ook over de flos gaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:20
Helemaal met @The Eagle eens, maar om je op weg te helpen deze aanvulling:
Je kunt, zonder risico op schade aan de auto of je boordcomputer, de huidige radio verwijderen. Maak de stekkers van de huidige radio los. Maak daar een foto van en vergelijk met je nieuwe radio.
Post deze resultaten hier. Dan zijn er vast mensen die je wel iets verder kunnen en willen helpen.
Als je dan ook nog een foto maakt van de pagina uit de gebruiksaanwijzing met de pinout van de connectors van je nieuwe radio, en wat je gevonden hebt van de aansluitingen van je auto, dan gaat het zeker wel lukken.

[ Voor 24% gewijzigd door blissard op 18-02-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik zou eerst kijken wat je mist. Sommige dingen zijn via een "wisselaar" op te lossen, zoals BT, USB/SD support etc. Zie ook http://navinc.nl/search/p...d=37&model=1442&category=

Kies zelf even je model uit in de site, ik heb maar wat geselecteerd.

Op deze wijze behoudt je de stuurbediening.

Als je echt een andere radio wil: download de inbouwhandleiding van de officiele CD wisselaar. Waarom? Die geeft precies aan hoe je de autoradio eruit krijgt. De radio kun je mogelijk via marktplaats nog prima verpatsen.

Daarna heb je een frame+cover nodig om een standaard radio in te bouwen. Kies altijd een 3e partij, want het automerk zelf heeft het ofwel niet of voor een astronomisch bedrag.

Vaak zijn de frames in 2 maten: 1 U hoog, of 2 U hoog. Voor de radio welke jij op het oog hebt, is de 1U noodzakelijk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel146
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 13:56
Verloopstekker kopen met stuurwielinterface. Kost ongeveer 60 euro.
Verkrijgbaar bij winparts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@The Eagle ik denk vanwege navigatie van de Caliber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Caliber is nou niet echt een merk van jewelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
Sakesushi schreef op zondag 18 februari 2018 @ 19:08:
Caliber is nou niet echt een merk van jewelste.
Nee niet van Jewelste, maar van caliber! ;) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic lijkt nergens op en leidt nergens toe in deze vorm. Op Tweakers verwachten we eigen inzet en deze is in dit topic ver te zoeken. Daarnaast helpen de one-liner posts van de topic-starter ook niet bepaald mee. Dan komen er weinig serieuze reactie en kunnen we dit topic beter sluiten. Voor eventuele toekomstige topics verwijs ik je naar Het algemeen beleid #topicplaatsen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.