Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 988675

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst onderdelen voor mijn nieuwe pc besteld. ik heb gewacht met de video kaart omdat die niet meer beschikbaar was. ik heb de pc gebouwd zonder video kaart en werkte veder prima. nu heb ik vandaag mijn videokaart binnen gekregen, heb hem gelijk in mijn nieuwe pc gezet. aangesloten op mijn 2 monitoren (HDMI en DVI) zonder enig resultaat. ik heb toen mijn computer uitgezet en heb toen mijn HDMI weer aangesloten op mijn moederbord. ik heb de drivers geïnstalleerd en het opnieuw geprobeerd zonder succes. ik heb van allerlei dingen geprobeerd moederbord updaten, oudere versies van de gpu geïnstalleerd (Niets Hielp). Ik las dat iemand 3 dagen geleden het zelfde probleem had. ik heb zijn oplossing geprobeerd maar die werkt niet bij mij.
ik zie verder wel dat de gpu is aangesloten. zou iemand mij kunnen helpen?

Specs:
-Intel Core i5 8400
-Asus GeForce GTX 1070 DUAL-GTX1070-O8G
-Asus PRIME Z370-P
-NZXT Source S340 Elite
-Corsair RMx Series RM550x
-Kingston HyperX Fury 8 GB DIMM DDR4-2666 2 x 4 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-05 13:46
Al eens in de instellingen in de bios gekeken? Zoals voorkeur voor GPU (intern/extern)? GPU in een ander slot geprobeerd?

Als je de mogelijkheid hebt, probeer de GPU eens uit in een ander systeem bij bijvoorbeeld een vriend. Werkt hij daar ook niet, zou ik hem gewoon terugsturen onder garantie of wellicht nog DOA.

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 07:21
Even voor alle zekerheid:
- Je grafische kaart vereist extra voeding. Zijn de voedingsconnectors (6 of 8 pin) correct aangesloten?
- Je moet je monitor(en) aansluiten op de grafische kaart, niet het moderbord. Dat is het geval?

Anders zoals hierboven gezegd idd eens in het BIOS kijken. Mogelijk staat daar ergens een voorkeur voor de ingebouwde GPU i.p.v. je PCI-e grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik heb al in de bios gekeken en voorkeur naar PCIE gezet. Voeding is ook goed aangesloten.

Ik heb het probleem gevonden. Als ik de drivers verwijder pc afsluit. DVI in de videokaart stop werkt hij en start Windows op (wel op een lage resolutie) nu volgt het volgende probleem. Zodra ik de driver wil instaleren gaat het beeld na een tijdje op zwart. ik wacht een tijdje druk dan op Enter (omdat ik denk dat de driver klaar is) en pc start opnieuw op. Ik zie het bios laad scherm maar als Windows opstart gaat hij weer zwart. Ik heb hem weer afgesloten DVI weer in het moederbord gedaan, driver eraf gehaald en opnieuw opgestart met de DVI in de video kaart. Windows start normaal op (zonder driver). Ik probeerde een andere driver zonder enig succes. Weer het zelfde halferwegen viel hij weer weg.

Ik heb zo het idee dat het iets met de driver te maken heeft.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Klinkt als een doa.. garantie? Eventueel eerst testen in een andere pc?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net getest op andere pc. Op de andere pc werkte hij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 988675 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:18:
Net getest op andere pc. Op de andere pc werkte hij ook niet.
Terugsturen dus en vragen om een vervangend exemplaar.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1