Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Installateur gezocht die een bestaand netwerk kan aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.395 views

• Tocoleaf
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-12-2020
Beste allemaal,

De zonnepanelen zijn van het dak van mijn schoonouders gewaaid, althans twee stuks.

Door jullie geweldige tips hier https://gathering.tweaker...message/54180587#54180587 ben ik inmiddels bezig met de originele installateur om te kijken of we hun aansprakelijk kunnen stellen.
Maar daar gaat wat tijd overheen

Ondertussen liggen er op het dak van mijn schoonouders zonnepanelen die alleen opnieuw aangesloten moeten worden en het dan weer doen.

De installateur van mijn schoonouders wilt daar 150,- onderzoekskosten plus 47,5 pppu voor hebben. En toen vroeg ik me af of dat niet iets goedkoper kan? En/of waar ik zo iemand zou kunnen vinden?
(martkplaats voor zonne-installateurs oid?)

Beetje een longshot, maar wie weet. Nogmaals _/-\o_ _/-\o_ voor de reacties.

• rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07
Zou ik niet doen, dat gaat geklier opleveren met de verzekering. Mocht er dan nog iets mis gaan gaat de installateur natuurlijk zeggen dat het de fout van de derde partij is en niet de stormschade, die door de installateur wel/niet had kunnen worden voorkomen.

Het is straks vele malen makkelijker met de verzekering als er maar 2 partijen mee te maken hebben, want anders wordt het vingerwijzen naar elkaar.

Verwijderd

het word toch allemaal vergoed door de verzekeraar als het goed is
stap 1 neem contact op met verzekering en overleg welke installateur hier naar gaat kijken
stap 2 overleg of de factuur rechtstreeks naar de verzekeraar kan
stap 3 maak afspraak om boel te fixen
klaar op naar de zon

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48

Barrycade

Through the...

In het originele topic wordt al vermeld dat de schoonouders niet dekking hebben in hun opstalverzekering.

Qua installateurs; er zijn er tegenwoordig best veel (ik heb mijn panelen alweer 5 jaar liggen) maar de beste kans maak je door een locale op te zoeken zodat hij dit klusje aan de randen van de dag kan doen zonder voorrij geld.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Tocoleaf schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:08:
Beste allemaal,

De zonnepanelen zijn van het dak van mijn schoonouders gewaaid, althans twee stuks.

Door jullie geweldige tips hier https://gathering.tweaker...message/54180587#54180587 ben ik inmiddels bezig met de originele installateur om te kijken of we hun aansprakelijk kunnen stellen.
Maar daar gaat wat tijd overheen

Ondertussen liggen er op het dak van mijn schoonouders zonnepanelen die alleen opnieuw aangesloten moeten worden en het dan weer doen.

De installateur van mijn schoonouders wilt daar 150,- onderzoekskosten plus 47,5 pppu voor hebben. En toen vroeg ik me af of dat niet iets goedkoper kan? En/of waar ik zo iemand zou kunnen vinden?
(martkplaats voor zonne-installateurs oid?)

Beetje een longshot, maar wie weet. Nogmaals _/-\o_ _/-\o_ voor de reacties.
Zelf doen?
Kwestie van vanavond (wat veiliger bij afgebroken kabels) als het schemer/donker is kijken welke panelen nog in orde zijn, stekkers van de afgewaaide panelen er uit klikken en de overige weer een string in serie maken aan de omvormer. Vanwege de missende panelen moet je misschien wat schuiven of een stukje kabel met 2 mc4 stekkers hebben.
Het is geen rocket science hoor! Als je met lego gespeeld hebt kan je dit ook. >:)

Welke regio zitten je ouders, misschien wel handiger als je een tweaker zoekt. ;)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Ik hoor ook steeds vaker dat mensen de panelen zelf plaatsen. Het schijnt zelfs erg simpel te zijn. Geen aanrader als je liever niet op hoogte werkt natuurlijk. Je kunt altijd wel via via iemand vinden die voor een zacht prijsje even komt kijken of je de bekabeling naar de omvormer goed hebt aangelegd/aangesloten.

Dat zou ik bijvoorbeeld op het zadeldak van mijn schuur ook wel durven. Op het huis liever niet. :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:25

Theo

moederbord

Er zijn personen op Marktplaats te vinden die goedkoop zonnepanelen leggen. Een paar jaar geleden was ik 350 euro kwijt voor iemand die 15 panelen naast elkaar en bijbehorende onderconstructie op mijn schuine dak heeft geplaatst. (panelen en onderconstructie had ik liggen) Persoon was een dag bezig en betaling was contant zonder factuur.

Het plaatsen van panelen stelt niks voor. De enige reden dat ik het uit handen gaf was risicoafdekking; als je van het dak valt ben je dood of blijvend invalide. Voor 350 euro bespaarde het mij een dag werk/dag vrij nemen, plus ik had de garantie dat ik niet van m'n dak viel.

7400 Wp op het dak

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:26
Theo schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:41:
Er zijn personen op Marktplaats te vinden die goedkoop zonnepanelen leggen. Een paar jaar geleden was ik 350 euro kwijt voor iemand die 15 panelen naast elkaar en bijbehorende onderconstructie op mijn schuine dak heeft geplaatst. (panelen en onderconstructie had ik liggen) Persoon was een dag bezig en betaling was contant zonder factuur.

Het plaatsen van panelen stelt niks voor. De enige reden dat ik het uit handen gaf was risicoafdekking; als je van het dak valt ben je dood of blijvend invalide. Voor 350 euro bespaarde het mij een dag werk/dag vrij nemen, plus ik had de garantie dat ik niet van m'n dak viel.
Als particuliere opdrachtgever val je onder de regeling Dienstverlening aan Huis van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) als je een werkster, klusser, oppas of tuinman inhuurt. Tenminste, als je dit hooguit drie dagen per week doet en zelf voor gereedschap en materialen zorgt. Met een grootse verbouwing val je dus niet onder de regeling, bij klein (onderhouds)werk wel. Volgens die regels ben je als opdrachtgever verantwoordelijk voor een veilige werkomgeving. Dus als de klusjesman van je keukentrap valt omdat die wankel is, draai je voor de schade op vanwege het verzaken van je zorgplicht.

Behalve in de SZW-regels staat dit ook in artikel 658 van burgerlijk wetboek 7, zegt arbeidsrechtadvocaat Kim van der Veer van Schaap Advocaten Notarissen. Heeft de klusser geen zorgpolis, dan is ook de doktersrekening voor jou. Maar, stel: de klusjesman glijdt uit op het dak en heeft zichzelf tegen jouw instructies in niet gezekerd, terwijl jij goede spullen had geregeld. Dan treft jou geen blaam. Volgens de SZW-regeling moet je trouwens wél zes weken 70 procent loon doorbetalen, als de klusser naar aanleiding van het ongeval tijdelijk niet kan werken.
;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:48
Modbreak:Dit is meer iets voor V&A
Ik sluit daarom het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.