Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game-PC Advies

Pagina: 1
Acties:

• Menboy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe game pc en Ik kwam uiteindelijk nadat ik de msi infinite en trident3 had bekeken op de medion grazer p66007 uit, ik dacht dat hij vrij goedkoop was voor de specs, maar weet nou eenmaal echt niet of je die dan goed is voor gamen aangezien hij vrij nieuw is en ik daardoor geen reviews erover kon vinden. ik had de trident afgekeurd omdat ik hem toch wat lage specs vond hebben door zijn grootte (hij is vrij klein) tegenover de prijs. de msi infinite vond ik acceptabel maar toen ik de medion erazer tegenkwam leek die kwa specs toch een stuk beter, dus ik vraag advies over welke ik het beste kan kiezen en of er nog andere op de markt zijn die ik kan bekijken. Ben nu ook aan het kijken voor een pc laten bouwen maar ik denk dat ik veel advies daarvoor nodig heb. Ik probeer me wat te verdiepen in losse onderdelen maar weet bou niet echt wat goede combinaties zijn. Ook heb ik nog een paar vragen hierover namelijk:
Kost het meer voor wat je krijgt?
Brengt het meer risico’s mee, sneller kapot etc.?
Wat voor soort i5 is goed en welke graphic card kin je daarmee combineren?
Welke componenten zijn het waard meer te betalen en welke niet?
Ik heb zelf nog geen lijstje samengesteld omdat ik niet echt weet wat te combineren, hier zou ik ook graag wat hulp bij hebben.
Nog een vraagje welke site kan ik het best gebruiken om een pc te laten bouwen, kwa up to date dingen te selecteren en prijs?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een game-pc waarop je redelijke games kan spelen, en ook wat schoolwerk op kan doen.
Ik speel veel Minecraft en schrap mechanic, maar ook car mechanic simulator. Niet echt zware games maar zou ze wel allemaal op max settings willen spelen. Ik koop later miss nog wat zwaardere games, Subnautica/Beam.ng drive (geen idee of dat veel zwaarder is) die ik ook hoed wil kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs is eigenlijk €1000, mag er wel iets overheen maar niet te veel.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Logitech headset (H340 USB COMPUTER HEADSET) vrij goedkoop headsetje, en een logitech g203 prodigy muis die ik graag mee zou willen nemen. Ik heb geen monitor maar zat te denken aaan een msi optix g24c.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk wel een core i5 en een Nvidia gtx 1060 als het kan maar een 1050ti is ook goed.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Grootte maakt niet veel uit, als het maar een goede pc is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb nou niet zo graag een erg luidruchtige pc dus een stille zou fijn zijn. een kleine ssd 128gb als het kan. en een 1000gb hdd. 8 gb RAM.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
De bedoeling is eigenlijk gewoon de beste pc voor games die je kan krijgen binnen mijn budget. (>€1050) ik ben zelf niet zo'n expert erin dus ik plaats maar een topic voor wat advies :)

[ Voor 87% gewijzigd door Menboy op 18-02-2018 11:58 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat heb je al zelf aan onderzoek gedaan ?
oa Deze sectie staat vol met configuraties. Beantwoord ook aub de vragen die gesteld zijn tijdens openen van dit topic. Niet wissen, maar invullen 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Menboy
Hackus, is het beter zo? :) Begin ook pas net op deze site dus ik weet nog niet zo veel :?

[ Voor 53% gewijzigd door Menboy op 17-02-2018 21:14 ]

• Menboy
Heb zelf al naar bijv. een medion p66007 gekeken of een msi infinite ofzoiets loop er eigenlijk op vast wat nou het beste is.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat verwacht je van het systeem ?
Heb je zelf een monitor en welke ?
Welke games speel je, ga je spelen ?
Ik ben geen voorstander van kant en klaar. Je kunt ook oa bij Azerty een systeem laten bouwen (evt. op advies van GoT).

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1