Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
Hi,

Ik krijg vrij regelmatig in mijn mailbox (waarvan het adres niet openbaar bekend is, wat bij mijn Google account wel zo is) last van spam.

Het gaat veelal om buitenlandse personen die een service aanbieden voor het maken van een webapplicatie of webdesign, aangezien ik met dit adres vrij voorzichtig ben met delen vraag ik me af hoe ze er toch aan komen.
Afbeeldingslocatie: https://oowoo.club/5aj6mh85.png

Wat kan ik hier aan doen; want elke keer een filter maken is ook niet heel handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Meg op 17-02-2018 20:19 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Meg schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:15:
Ik krijg vrij regelmatig in mijn mailbox (waarvan het adres niet bekend is, wat bij mijn Google account) wel het geval is spam.
Deze zin loopt voor geen meter. Wat bedoel je nou te zeggen :?

En wat voor mailbox/provider hebben we het over?

Heb je de verschillende headers al eens vergeleken om te zien of je hierin overeenkomsten kunt ontdekken zodat je misschien de spammende server kunt blokkeren?

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 17-02-2018 20:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Nu je dat zo zegt inderdaad en het gaat om een email adres met eigen domein.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dit slaat nog steeds als een tang op een varken Ah, ok. Je hebt hem geëdit. :)
en het gaat om een email adres met eigen domein.
Wat voor mailserver draai je?

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 17-02-2018 20:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Hoe kan ik daar achterkomen? Website zelf is van iemand anders namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Meg schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:21:
Hoe kan ik daar achterkomen? Website zelf is van iemand anders namelijk.
Specificaties? Welke provider? En moet je dan sowieso niet bij de provider van het spamfilter zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:22:
[...]

Specificaties? Welke provider? En moet je dan sowieso niet bij de provider van het spamfilter zijn? :?
Als het een domein is als Tweakers.net ook? Maar het domein is Nieuwerkerk.nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 12:52
Doorgaans valt er wel een spam filter in te stellen op de administratiepagina van het domein. Mogelijk kun je daar de instellingen iets scherper zetten. Vaak valt daar wel iets te vinden zoals spamassassin, waarbij je mogelijk de threshold wat omlaag kunt schroeven zodat er mogelijk wat meer spam geblokkeerd wordt. Als je daar geen toegang tot hebt, dan kun je het beste even de eigenaar van het domein vragen.

[ Voor 13% gewijzigd door Id3ntityX op 17-02-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Meg schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:23:
[...]

Als het een domein is als Tweakers.net ook? Maar het domein is Nieuwerkerk.nu.
Ik vroeg je provider, niet de site zelf 8)7 Maar het is een server van flikweert-it.nl, blijkbaar een kleintje / zzp-er. Bieden zij een web(mail)-portal? Anders denk ik dat je hem even moet bellen.

Ik moet wel vreselijk info uit je zuigen, hoor. Dat helpt niet echt. Je hebt bijvoorbeeld deze vraag niet beantwoord:
Room42 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:17:
[...] Heb je de verschillende headers al eens vergeleken om te zien of je hierin overeenkomsten kunt ontdekken zodat je misschien de spammende server kunt blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
@TommyboyNL niets daar. :-)

@Room42 die vraag had ik gemist, sorry! :-(
Ik zoek nu even uit hoe dat precies moet.

Edit: Daar komt dit uit: https://mxtoolbox.com/Pub...12-4a3c-ba71-722fe5ea07d0
Zal als ik weer zo een mail krijg het opnieuw doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Meg op 17-02-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat een spinnenweb, zeg! Die mailserver is dus van 'ndna.nl' en dat is weer een domein van een reclamebureau (Vivars Internet).

@Meg Heeft de provider dus geen webportal? Dan is je hoop op een server-side oplossing enkel nog het contact met de provider.

Welke mailclient gebruik je, trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Wat een spinnenweb, zeg! Die mailserver is dus van 'ndna.nl' en dat is weer een domein van een reclamebureau (Vivars Internet).
En hoe weet je dat? :P
@Meg Heeft de provider dus geen webportal? Dan is je hoop op een server-side oplossing enkel nog het contact met de provider.
Hoe bedoel je?
Welke mailclient gebruik je, trouwens?
Outlook 2016 vermoed ik dan of bedoel je wat anders?
@Room42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
De mail komt uiteindelijk aan bij 'server02.ndna.nl', dus ndna.nl. Via SIDN zie ik dat de houder van dat domein Vivars Internet is. Dit overigens, terwijl het IP-adres van '(mail.)nieuwerkerk.nu' weer linkt aan srv1.flikweert-it.nl, dus flikweert-it.nl, wat, net als ndna.nl, een behoorlijk lege site is.
[...]

Hoe bedoel je?
Heb je een website van de provider waar je instellingen omtrent het domein en de site nieuwerkerk.nu kunt beheren?
[...]

Outlook 2016 vermoed ik dan of bedoel je wat anders?
@Room42
Ja, dat bedoel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou, eigenlijk is dat voor de meeste websites informatie die je op kunt vragen: https://www.sidn.nl/whois?q=ndna.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
@Room42 dat gaat allemaal via flikweert-it.nl; en die persoon heeft vakantie.

Ik kan wel in de Roundcube maar daar kan ik ook niets helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een blacklist is geen spamfilter, en voor spam inderdaad ondoenlijk. Zeker als je op adres ipv domein blokkeert.

Als je serverside geen fatsoenlijk spamfilter hebt (wat je dus zelf moet checken, in de webmail etc) dan kan het ook clientside nog. Al heb ik dat eerlijk gezegd de afgelopen 10-15 jaar niet meer gezien - je verwacht in deze tijd een fatsoenlijke serverside oplossing. Anyway, (Google=spamfilter outlook] geeft wat opties. Probeer wat trials voor je er een koopt. Een alternatief is een eigen mailserver inrichten maar eerlijk gezegd lijkt me dat twee bruggen te ver als je niet eerst veel tijd wilt steken in leren van hoe e.e.a. werkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
@F_J_K ik ga eens rondkijken op Google, bedankt.

Maar een eigen mailserver inrichten is denk ik inderdaad iets te lastig. :+

edit:
Er is zoveel, zo lastig.

Ik ben nu Spamfighter aan het installeren, de pro versie kost me wel 25€ maar dat zou ik er voor over hebben als het bevalt.

[ Voor 39% gewijzigd door Meg op 18-02-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Al eens gekeken naar Solarwinds MSP?
https://www.spamexperts.com/

Doet zowel inkomend als uitgaand anti-spam en anti-malware. Voor uitgaande mail heeft het óók voordelen, je mail via hun smarthosts versturen betekend minder kans om in de spamboxen van anderen terecht te komen. (Je spamscore gaat omlaag.)

Overigens verder geen banden met het bedrijf anders dan dat we het sinds kort bedrijfsmatig gebruiken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Waarom niet naar Google apps for domains? Of Office365 migreren ipv zo'n vage hosting met allerlei subdomeinen in je mail flow?

Je betaald per user en niet per domein en iets van 4 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
@unezra ga ik zeker ook eens naar kijken als spamfighter niet bevalt, heb proefversie van 10 dagen.
@Vorkie het is niet vaag hoor, ik ken de eigenaar van de website zelf ook persoonlijk.

Het is wel jammer dat mails van o.a. Google ook werden gemarkeerd als spam.

@Vorkie hoe zou ik Office 365 kunnen migreren en wat zijn de voordelen?

[ Voor 29% gewijzigd door Meg op 18-02-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Spamfighter bevalt goed, behalve dat het ook Google emails als spam aanzet, kan ik dit voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Meg schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:39:
Spamfighter bevalt goed, behalve dat het ook Google emails als spam aanzet, kan ik dit voorkomen?
Jij bent niet echt van het 'even zelf op F1 drukken', hè? :D D'r is toch wel support beschikbaar (of anders eerst zelf even Googlen)? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:40:
[...]

Jij bent niet echt van het 'even zelf op F1 drukken', hè? :D D'r is toch wel support beschikbaar (of anders eerst zelf even Googlen)? ;)
Haha nee. :P

Maar mijn vraag over migreren met Office 365 is weer niks over te vinden; over Office 365 is toch weinig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Off365 is hier vrij off-topic, behalve als je overstapt op hun mailserver incl spamfilter ;)
edit:
Oh wacht dat was een reactie op de eerdere reactie. Oeps 8)7

Ik neem aan dat ergens wel een whitelist is voor domeinen en wellicht servers. Waar precies, dan zou ook ik moeten verwijzen naar handleidingen etc. Kan ik me niet meer herinneren.

Edit: domein whitelisten is gewoon onderdeel van de tutorial? Ik neem aan dat je die gewoon hebt doorlopen en de handleiding hebt gecheckt voor je vraagt. Dus mocht je wat anders bedoelen, geef ajb concreter aan wat dan..

[ Voor 35% gewijzigd door F_J_K op 19-02-2018 20:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Als ik meer informatie erover heb wil ik best overstappen en die tutorial heb ik niet gedaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah zo. Oeps, ik dacht dat je naar een los eigen topic verwees :$

Als je Google Apps of Off365 overweegt, dan is dat een te grote vraag om hier te beantwoorden. Check de betreffende websites en de diverse reviews op iets als [google=Google Apps vs Office365]. Ook is er een groot topic over OFF365 maar dat is een brug te ver om meer te doen dan doorheen te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:47:
Ah zo. Oeps, ik dacht dat je naar een los eigen topic verwees :$
Ik vergeef je! :+
Als je Google Apps of Off365 overweegt, dan is dat een te grote vraag om hier te beantwoorden. Check de betreffende websites en de diverse reviews op iets als [google=Google Apps vs Office365]. Ook is er een groot topic over OFF365 maar dat is een brug te ver om meer te doen dan doorheen te bladeren.
Ga ik doen, bedankt!

offtopic:
Er is een Guugle BBCode?

Aangezien ik Ofifce ben gewend, zou ik dan voor Google gaan. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Meg op 19-02-2018 21:32 ]

Pagina: 1