Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

opstart probleem sinds het toevoegen van een subsleutel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe pc gekocht, echter deed de dvd-speler het niet, na wat googelen kwam ik via Microsoft op wat oplossingen, nadat de voorgaande stappen niks opleverden heb ik dit gedaan:

Methode 6: Maak een subsleutel in het register
Ga als volgt te werk om de subsleutel te maken:

Druk op de Windows-logotoets+R om het vak Uitvoeren te openen.
Typ regedit in het vak Uitvoeren en druk vervolgens op Enter. Als u naar een beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of selecteert u Toestaan.
Zoek in het navigatiedeelvenster de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atapi
Klik met de rechtermuisknop op atapi, wijs Nieuw aan en klik op Sleutel.
Typ Controller0 en druk op Enter.
Klik met de rechtermuisknop op Controller0, wijs Nieuw aan en selecteer DWORD (32-bits)-waarde.
Typ EnumDevice1 en druk op Enter.
Klik met de rechtermuisknop op EnumDevice1 en selecteer Wijzigen....
Typ 1 in het vak Waardegegevens en selecteer OK.
Sluit de Register-editor af.
Start de computer opnieuw op.

echter nadat ik dat heb gedaan en de pc opnieuw wou opstarten gebeurde er het volgende:
- hij gaat wel aan, althans alle lampjes en de ventilatoren gaan gewoon aan, maar verder dan dat komt ie niet, normaal maakt een een soort piep geluid, maar nu niet meer en het scherm, de muis en toetsenbord enzovoort pakt ie ook niet meer.

dus met andere woorden ik kan niks software gerelateerd doen

heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je computer niet eens POST, is er meer aan de hand dan een verneukte windows installatie. Wat zit er allemaal in je computer?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:29
Idd, als ie niet meer POST is er een hardwareprobleem.

Ik lees nieuwe computer, maar met een DVD speler ? ik neem aan dat je een 2de hands hebt gekocht ?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ben niet zo bekend met hulpforums maar heb er zelf een samengesteld

dit zit er in:

MSI X299 Gaming Pro Carbon
Intel® Core™ i7-7820X 3,6GHz
Crucial Ballistix 24GB DDR4-2400
NVIDIA GTX 1080 8GB
275GB SSD Crucial MX300
3000GB HDD Sata

Verwijderd

Topicstarter
en het is een gloednieuwe

Verwijderd

Dus de eerste 5 stappen werkte niet?

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Als je DVD niet direct werkt na installatie, zou ik eerst de DVD loskoppelen.

PSN: plexforce (ps4)

Verwijderd

Topicstarter
stap 1,2,4,5 heb ik gedaan loste niks op en
stap 3 kon niet want ik had geen dvd/cd rom stations staan bij apparaatbeheer

en heb de pc al opgestart met de dvd-speler losgekoppeld maar dat veranderde niks helaas

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2018 20:07 ]

Verwijderd

Dvd afgekoppeld laten en een cmos clear proberen.

Verwijderd

Wordt de dvd -drive wel in de bios gezien?

(en dvd-drive afkoppelen is een goed idee om te proberen of Windows uberhaupt wel wil werken)

Verwijderd

Topicstarter
heb via de reset knop op het moederbord(die de bios zou clearen aldus google) met de dvd afgekoppeld een reset gedaan, maar helaas geen succes

de cmosbatterij en cmos jumper zie ik niet zitten en zullen we achter een ander onderdeel zitten.

de dvd-drive werd volgens mij wel gezien in de bios(maar daar kom ik nu toch niet meer bij)

• TommyboyNL
  • Niet online
Zitten alle stroomkabels goed aangesloten op je moederbord, en dan met name de CPU voeding?

Verwijderd

Topicstarter
dat lijkt me wel hij deed het namelijk voordat ik die bovengenoemde stap had doorlopen nog gewoon en er is niks anders aan dan toen ie het wel deed (alle lampjes etc doen het gewoon)

Verwijderd

Hebben wij het eigenlijk over een interne dvd writer of over een externe via usb?
Koppel eens alles af behalve moederbord cpu, ram en videokaart.
Start de machine dan op.
Als het over een interne dvd writer gaat heb je dan bij installatie de stroom van de pc afgehaald?
Loop toch maar even alle kabels na.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

Heb je toevallig iets van "driver doctor" of andere wazige tools geïnstalleerd in een poging om de drivers te updaten?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

Harrie

NederVlaming

Wellicht dat met het verwijderen van de kabels van de dvd speler de grote zware videokaart uit het slot is gezakt?

Ik zou eens nalopen of alles nog goed op z'n plaats zit.

Dat verklaart natuurlijk niet dat het direct na die wijziging in het register is gebeurd..

[ Voor 21% gewijzigd door Harrie op 18-02-2018 09:48 ]

• TommyboyNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:34:
dat lijkt me wel hij deed het namelijk voordat ik die bovengenoemde stap had doorlopen nog gewoon en er is niks anders aan dan toen ie het wel deed (alle lampjes etc doen het gewoon)
Een favoriete youtuber van mij zei ooit "Always assume the previous guy working on a problem was an idiot, even if it was you." Geloof mij maar, dat klopt vaker dan je zou willen :P
Check de kabels gewoon even, en maak dan meteen foto's van hoe je alles opgebouwd hebt.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:29
Volgens google heeft je MoBo een cpu error led en een debug led die een code weergeeft, ik denk dat je daar eens naar moet kijken.

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:11
Als je hem gekocht hebt lijkt het me dat iemand anders (de winkel?) 't ding geassembleerd heeft? Ik zou toch maar even terug gaan....

Apsie's profiel

Verwijderd

Topicstarter
dankje allemaal voor de reacties, ik ben zelf erg onbekend met het sleutelen aan een pc, een kabeltje uit de dvd-cd speler halen lukt wel, maar gezien ik de pc niet zelf heb gebouwd en het een best ingewikkelde structuur heeft, ga ik eerst maar eens proberen wat met de winkel waar ik m gekocht heb te regelen, die hebben m immers in elkaar gezet.

maar allemaal dank voor de reactie, en als de winkel niks kan betekenen ga ik er zeker nog wat mee doen.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

@Verwijderd Mocht je update tools zoals "driver doctor" of "driver detective" op je pc gezet hebben;
Laat de shop dan niet van die schijf opstarten.

Die tools denken hiel lief en aardig de nieuwste bios er op te zetten, flashen lijkt op een Windows update/configuratie tijdens het opstarten en pas na een extra keertje opnieuw opstarten is het systeem helemaal dood.

Jouw bord heeft een backup-BIOS en een schakelaar daarvoor maar start niet op zo lang je ssd's zijn aangesloten om rotte software uit te sluiten!

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor de tip maar ik heb geen van die programma's geinstaleerd (zo te horen gelukkig maar)

ik heb alleen een nieuwe subsleutel gemaakt zoals op de Microsoft site stond
Pagina: 1