Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC om 4K te gamen

Pagina: 1
Acties:

• ceesiebo1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 18:25
Ik heb een tijdje geleden een 4K TV aangeschaft en daar draait nu mijn huidige console op. Echter, het leek me ook leuk om een game PC aan mijn TV te hangen zodat ik mijn Steam library ook in de huiskamer kon spelen op 4K. Nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken en heb wat video's bekeken. De grote uitdaging zit 'm in de beperkte beschikbaarheid van videokaarten waardoor ze ook nog eens heel duur zijn. Daarnaast zit ik een beetje met de kwetsbaarheden in de huidige CPU's (Meltdown en Spectre). Maar goed, voordat AMD en Intel met nieuwe chips komen zijn we een jaar verder.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met deze PC puur gaan gamen in de huiskamer, meer niet. Op mijn bureau staat een Intel NUC met Fedora Linux waar ik prima de rest mee kan (programmeren, videootjes kijken, e.d.).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar gezien het feit dat 4K gamen sowieso een GTX-1080 of vergelijkbaar betekent, zal ik met een budget van 1600 - 1800 rekening moeten houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op zich moeten de games goed op high of ultra settings moeten draaien in 4K. Ik gebruik dus een TV en geen monitor. Ik ben benieuwd of dit nog wat uitmaakt qua aanschaf van bijvoorbeeld de videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur, maar dat komt ook omdat ik wat onbekend ben met de merken. Op zich zie ik in de tweakers reviews dat MSI producten vrij goed beoordeeld worden en dat Crucial goede concurrerende SSD's en geheugen produceert. Ben vrij tevreden over mijn Crucial SSD in m'n Intel NUC, maar ook vrij tevreden over een Samsung 850 EVO SSD. Verder gaat het mij om een mooie vormgeving van de behuizing. Hij moet tenslotte in de huiskamer staan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien de PC in de woonkamer moet staan moet hij stil zijn. Ik wil geen opstijgend vliegtuig. Verder moet de vormfactor van de behuizing er leuk uit zien. Liefst niet te groot. Ik vond bijvoorbeeld de MSI Trident 3 Arctic erg mooi. Helaas is deze overal uitverkocht.

Ga je overklokken?
In principe ga ik niet overklokken. De prestaties van de PC moeten zonder overklokken goed genoeg zijn. Alleen als er een vrij groot verschil in prijs veroorzaakt wordt door te overklokken, dan wordt het interessant.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil het liefst zo min mogelijk uitgeven, ben tenslotte Nederlander. Maar aan de andere kant wil ik wel een vette Game PC. Het mag dus ook wel wat kosten, budget rond 1600 - 1800 euro, liefst goedkoper. Je kan tenslotte ook een Xbox One X kopen voor 500 euro die ook 4K gaming belooft. Alleen kan die mijn Steam library niet spelen. Dit desktop advies komt wel in de buurt van wat ik zoek: reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018.

Zelf heb ik dit lijstje samengesteld. Ik ben benieuwd of dit allemaal netjes samenwerkt en of er niet opeens ergens een bottleneck zit. Ook ben ik benieuwd of ik niet een andere CPU nodig heb of sneller geheugen, een componentje te duur heb uitgezocht, e.d. Met name de voeding vind ik lastig te bepalen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 154,15€ 154,15
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 749,-€ 749,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Fractal Design Focus G Blauw€ 48,75€ 48,75
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Crucial CT16G4DFD8213€ 153,80€ 153,80
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 54,95€ 54,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 75,53€ 75,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.527,57

Verwijderd

Welke games ga je spelen?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
Hoe dan ook heb je een Z370 mobo nodig met een 8ste gen CPU.

• Yorick Brinke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 17:07
@ceesiebo1 je moederbord werkt niet samen met de 8ste generatie intel chips.
je moet een z370 moederbord gebruiken of wachten op andere moederborden.

Verder zou ik 500 W doen ipv 400 puur om zeker te zijn
ook kun je beter dual channel ram nemen op een tikkeltje hogere snelheid

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-11 12:14
Goedeavond,

Ik heb het lijstje iets aan gepast naar wat in mijn idee de beste opties zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 238,22€ 238,22
1MSI Z370 SLI PLUS€ 139,90€ 139,90
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 749,-€ 749,-
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,-€ 84,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 164,-€ 164,-
1Corsair RM550x Zwart€ 85,99€ 85,99
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 125,97€ 125,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.637,07

Aller eerst heb ik de CPU geupgrade omdat je zeker met game toch wel de aanzienlijke hogere clocksnelheid van de 8600K gaat merken in de prestaties van de PC. Hierbij een Z370 moederbord ipv een Z270 (omdat het anders niet werkt). Met ongeveer de zelfde features als het door jou gekozen moederbord.

Ik heb een iets luxere en naar mijn mening mooiere behuizing gekozen (Alleen de zwarte kleur is niet leverbaar, je zult een andere kleur moeten kiezen als je met deze behuizing gaat). Het is echt een aanrader uit eigen ervaring. Kabels zijn ook gemakkelijk weg te werken waardoor je een geweldig mooie build kunt krijgen.

Ik heb de RAM veranderd naar 2666Mhz omdat je processor hierbij het snelst werkt zonder te overclocken, verder zien ze er ook nog iets mooier uit.

De voeding naar een betrouwbare high-end Corsair RM550x Zwart. Deze is semi passief gekoeld waardoor hij geen geluid maakt als de PC idle is, en uit ervaring is hij onder load ook super stil. Verder zijn de rails van betere kwaliteit waardoor de kans een stuk kleiner is dat deze nare geluiden gaan maken.

En als laatst heb ik de Opslag veranderd naar een 500 GB SSD. Dit omdat games een stuk sneller laden op een SSD. Ik weet niet hoe groot je steam library is. Maar als het allemaal op de SSD past zou ik echt willen aanraden om met een grotere SSD te gaan, zoals in dit geval een 500 GB SSD.

Het is allemaal iets duurder, maar nog steeds ruim binnen je budget.

Edit: Misschien is een extra fan wel handig bij deze behuizing, heb ik zelf ook. twee intakes en een outtake is wel handig in verband met de voorkant.
pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 120mm
Let op! sluit deze wel aan op de fan controller van de behuizing en niet op het moederbord, dan is hij namelijk een stuk stiller, bijna niet hoorbaar zelfs :D

[ Voor 4% gewijzigd door Giedo18 op 17-02-2018 20:01 ]

• ceesiebo1
Dank voor de snelle reacties. Ik vroeg me inderdaad al af of de CPU wel goed genoeg is aangezien er soms ook geadviseerd wordt om naar een I7 te gaan bij 4K gamen. Alleen zie ik in dit forum vaak toch het advies voor een I5.

Dat moederboard had ik even niet door. Bedankt daarvoor allen. Giedo18, bedankt voor de uitgebreide setup. Die ga ik even goed bekijken.

Qua games die ik wil spelen: In principe moet deze game PC ook mijn console gaan vervangen qua triple A titels. Dus het gaat dan om bijvoorbeeld een game als The Witcher 3 al heb ik die toen der tijd voor mijn console gehaald. Ik heb bijvoorbeeld Shadow of Mordor in mijn library staan en wil de opvolger daarvan ook spelen. Daarnaast speel ik graag Blizzard games zoals Starcraft 2, al is dat in een huiskamer setup wat lastiger spelen. Het liefst speel ik ook spellen als Dark Souls, dus ik speel wel graag met een controller.

[ Voor 4% gewijzigd door ceesiebo1 op 17-02-2018 20:18 ]

• Giedo18
pricewatch: Asus USB-BT400

In combinatie met DS4windows: https://ds4windows.nl.softonic.com/

Hiermee kun je draadloos je controller verbinden met je PC. Zowel PS als XBOX controller.

De I5-8600K is prima instaat om 4k te spelen trouwens.

• ceesiebo1
Da's mooi. Dan komt 'ie er ook bij. Heb 3 PS4 controllers, dus daar kan ik er wel een van opofferen voor de PC.

• ceesiebo1
@Giedo18 , ik zie in jouw setup niet meer de gewone harde schijf staan van 2Tb. Nu lijkt me dit ook niet meer zo nodig met een SSD van 500Gb. Ik speel tenslotte niet 20 games tegelijk. En ik kan later altijd nog een schijf bijplaatsen.

• Giedo18
ceesiebo1 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:39:
@Giedo18 , ik zie in jouw setup niet meer de gewone harde schijf staan van 2Tb. Nu lijkt me dit ook niet meer zo nodig met een SSD van 500Gb. Ik speel tenslotte niet 20 games tegelijk. En ik kan later altijd nog een schijf bijplaatsen.
Dat was inderdaad de insteek, dat je alle games op je SSD zet. Ik denk namelijk dat 500 GB wel genoeg is voor je steam library. En aangezien je je NUC al gebruikte voor andere bestanden dacht ik inderdaad dat een 500 GB voldoet.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wacht tot je weer de GTX1080Ti kan krijgen voor €800. Alsnog een bezopen bedrag, maar een GTX1080 voor €800 is al helemaal belachelijk. De 30% extra presties ga je zeker merken met 4K. :)

Verder komt Ryzen 2 toch echt in april, en is Ryzen niet gevoelig voor Meltdown, en voor zover we weten nauwelijks gevoelig voor Spectre. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ceesiebo1
Ja, maar wanneer gaat dat gebeuren? Ik ben het met je eens dat de prijzen belachelijk zijn maar ik zie dat nog niet veranderen op de korte termijn. Het kan geen kwaad om nog even te wachten op de Ryzen 2 maar ik sta ook wel een beetje te popelen. Dus ik weet niet of ik dat volhoud. 😁

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:21
Voor een stille pc zou ik toch een andere case aanschaffen; eentje met geluidsabsorberende panelen zoals pricewatch: Fractal Design Define R5 Wit

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Giedo18
Ramon schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:26:
Voor een stille pc zou ik toch een andere case aanschaffen; eentje met geluidsabsorberende panelen zoals pricewatch: Fractal Design Define R5 Wit
Heeft de phanteks ook.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ceesiebo1 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:16:
Ja, maar wanneer gaat dat gebeuren? Ik ben het met je eens dat de prijzen belachelijk zijn maar ik zie dat nog niet veranderen op de korte termijn. Het kan geen kwaad om nog even te wachten op de Ryzen 2 maar ik sta ook wel een beetje te popelen. Dus ik weet niet of ik dat volhoud. 😁
Zie het maar zo. 30% extra prestaties als je wacht. Ik vind het echt zonde om nu een gaming systeem samen te stellen. Verder beginnen de geruchten over de opvolger van Pascal ook. Nvidia is al laat gezien hun traditionele 18 maanden cyclus. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:21
Maar de andere kant is dan weer een stuk glas. Geen idee wat de invloed daarvan zal zijn op het geluid maar ik kan me zo indenken dan twee geluidsabsorberende platen beter werken dan één. Hangt er dus maar vanaf hoe stil je het wil hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 17-02-2018 23:20 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1