[W10] Personaliseren Windows Explorer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Helaas hebben we geen "kleine vraagjes" draad of ik zou het daarin posten.

Wat mij door alle builds van Windows 10 door ergert is de hele opbouw van het linkermenu. Eigenlijk wil ik enkel en alleen mijn drives zien en niets van die default shortcuts. Een aantal dingen heb ik er via registry hacks uitgekregen, maar ik vraag mij af of niemand weet van een handigere manier om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb geen zin om terug te keren naar Total Commander maar ik overweeg het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/itZMZy6aHyKRj8ivJWF21lFZ/full.png

We willen dus Onedrive weg (gaat via reg), User weg, Libraries weg, en eventueel ook Network weg, ControlPanel weg en Recycle Bin weg. En de drives die om een of andere reden als NOT_FIXED uitgelezen worden en daardoor nog eens herhaald worden. De zin daarvan ontgaat mij sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Volgens mij kun je heel veel in het groepsbeleid van Windows 10 aanpassen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Denk dat je he toch met reg keys moet gaan doen

Voor de libraries
https://www.tenforums.com...on-pane-windows-10-a.html

Voor network
https://www.tenforums.com...on-pane-windows-10-a.html

Andere zag ik zo snel ff niet maar die moeten er ook wel wezen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 08:03
Meg schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:20:
Volgens mij kun je heel veel in het groepsbeleid van Windows 10 aanpassen.
Volledig mee eens. Al deze dingen kunnen via groepbeleid aangepast worden. Het is sowieso al de vuistregel dat alles wat je in de registry staat via een groepsbeleid ook aangepast kan worden.

Wat betreft onedrive
OneDrive is built into Windows 10, so you can’t uninstall it like an app. However, you can hide it and stop syncing OneDrive files to your PC.

[ Voor 5% gewijzigd door FlyingDutchMen op 22-02-2018 11:50 ]

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

• HKLM_
@YellowOnline was je hier al uit gekomen ?

@FlyingDutchMen Kan je wat voorbeelden van GPO's laten zien voor veel dingen vind ik online alleen een reg aanpassing en geen kant en klare GPO?

[ Voor 62% gewijzigd door HKLM_ op 22-02-2018 13:47 ]

Cloud ☁️

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik denk niet dat er kant en klare GPO's zijn, daar zul je zelf dingen mee moeten doen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Meg schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:58:
Ik denk niet dat er kant en klare GPO's zijn, daar zul je zelf dingen mee moeten doen.
Sure moet je een GPO nog dingen instellen (ik maak ze vaak zat) maar volgens mij is het een illusie dat je alles met een gpo kan weg fixen en geen reg hacks meer nodig hebt.

En de reg hack voor je uit doormiddel van de gpo dat dan weer wel :P

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 22-02-2018 14:03 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
HKLM_ schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:46:

@FlyingDutchMen Kan je wat voorbeelden van GPO's laten zien voor veel dingen vind ik online alleen een reg aanpassing en geen kant en klare GPO?
Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > OneDrive > Prevent the usage of OneDrive for file storage. Als je deze waard op "Enabled" zet dan verdwijnt OneDrive in zijn geheel.
Let op, deze wordt pas actief na een reboot. Zelfs dan is het nog mogelijk dat deze in de Explorer bestaat eenmalig erop klikken geeft je een fout melding en daarna verdwijnt deze alsnog

Aanschouw mijn oh zo mooie screenshot met het resultaat :F
Remove OneDrive

• HKLM_
Goed one drive werkt maar jij zegt dat alles mogelijk is en dat is volgend mij niet zo :P

Cloud ☁️

• FlyingDutchMen
HKLM_ schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:19:
Goed one drive werkt maar jij zegt dat alles mogelijk is en dat is volgend mij niet zo :P
Waarom maak je niet gewoon een file die alle regs aanpast naar je wensen? Deze reg file kan ja ook nog in domains deployen als het moet.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
HKLM_ schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:46:
@YellowOnline was je hier al uit gekomen ?

Neen. Ik moet wat tijd steken in prutsen met het register, maar die tijd heb ik voorlopig niet. Ik had gedacht dat er misschien een eenvoudige manier was die ik niet kende, maar blijkbaar ben ik toch relatief eenzaam in mijn cleane explorer wens - waarschijnlijk ook omdat andere mensen die dat willen inderdaad Total Commander gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Voilà, zelf maar een mouw aan gepast: Title TK: Cleaning up Windows Explorer
Pagina: 1