Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een baan sollicitatie in Luxemburg, logistiek medewerker in een multinational bedrijf.
Ik ben 26 jaar, WO, stage, 4 jaar werkervaring. Ik ben vrijgezel, heb geen auto en mijn doel is om er financieel op voortuit te gaan.

Ik weet dat het een klein land is en dat het ¨saai¨ is, maar ik kom daar met de pure intentie om 2-3 jaar te werken en dan mijn volgende stap te maken. Ik vind het niet erg om op een kamer te wonen. Motivatie is puur financieel.

Ik verdien momenteel 39.000 Bruto / ongeveer 2400 netto per maand.

Ik heb gelezen dat de salarissen hoger zijn, maar dat het daar ook duurder is.
Wat is een normaal salaris voor iemand met mijn ervaring?
Ik las dat 1900 Bruto is minimum loon voor een ¨unskilled worker¨ en 2300 Bruto voor een ¨skilled worker¨
Is een salaris van 50.000 Bruto realistisch?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2018 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Lijkt me dat niet erg veel voor een Logistiek medewerker? Je hebt WO afgerond maar je bent logistiek medewerker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 21:58
Als je er gaat werken hoef je er toch nog niet te gaan wonen. Dus dat het duurder is hoeft niet echt een rol te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 18:13

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vergeet je ook niet dat je in de goede landen belasting, ziektekosten, premies etc. moet/zal afdragen?

Links meer verdienen kan best betekenen rechts meer afdragen dus effectief netto quitte of minder gaan verdienen.

/edit: verschillende expat-sites geven aan dat Luxemburg (het land, niet specifiek Luxemburg-stad) ongeveer 5% goedkoper is dan Amsterdam. Ben zelf meerdere keren in Luxemburg op vakantie geweest en heb me absoluut niet verbaasd over prijzen tov van Den Haag of Amsterdam.

[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 17-02-2018 17:12 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-08 10:30
Luxemburg stad? Dan is 50k veel te laag. WO + 4 jaar zou toch zeker 65-70k moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

t_captain schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:18:
Luxemburg stad? Dan is 50k veel te laag. WO + 4 jaar zou toch zeker 65-70k moeten doen.
70K voor een logistiek medewerker? Sorry maar daar versta ik heel veel zaken onder; van "orderpicker bij Bol.lu", "heftruck-chauffeur", "postbezorger", "drugsrunner naar Duitsland", etc. 70K is het Luxemburgse startsalaris voor een afgestuurd rechtenstudent en eerste jaar bij een advocatenkantoor. Of voor een systeembeheerder met meer dan 5 jaar ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-08 10:30
De term "logistiek medewerker" zegt niet zoveel.

Ik neem aan dat TS geen orderpicker in een magazijn is maar iets doet op het vlak van productie/transport planning. Qua salaris ga ik uit van WO opleiding met enkele jaren ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tomas123 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:01:
Lijkt me dat niet erg veel voor een Logistiek medewerker? Je hebt WO afgerond maar je bent logistiek medewerker?
Supply Chain. Ik wou het in het Nederlands vertalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 20:48

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@MAX3400 ik hoop dat je voor drugsrunner toch wel wat meet verdiend dan die 70k :Y of bedoel je legale drugs aka medicijnen :?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deadsy schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:05:
Als je er gaat werken hoef je er toch nog niet te gaan wonen. Dus dat het duurder is hoeft niet echt een rol te spelen.
Ik zelf kom uit Utrecht en heb geen Auto.
In Maastricht, Triers of Metz wonen is voor mij geen optie i.v.b. met slecht connecties openbaar vervoer.

Huur voor een kamer is rond 700-1000 EURO.
Een 1 kamer apartment rond de 1100-1500 EURO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
t_captain schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:18:
Is dat een realistische salaris om te vragen.

Wat zijn de gemiddelde starters salarissen?

Wat is vergelijkbaar met 2300 Netto in de RANDSTAD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:31

Yucon

*broem*

Ga je daar ook op WO niveau werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
t_captain schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:24:
De term "logistiek medewerker" zegt niet zoveel.

Ik neem aan dat TS geen orderpicker in een magazijn is maar iets doet op het vlak van productie/transport planning. Qua salaris ga ik uit van WO opleiding met enkele jaren ervaring.
Ja. Klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wees eens iets duidelijker over je baan. Ik ben namelijk ook "fabrieksmedewerker", maar dat zegt nogal weinig (ik ontwerp, beheer en optimaliseer productieprocessen in de biofarmaceutische branche).

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 17-02-2018 17:51 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:27:
[...]

Supply Chain. Ik you het in het Nederlands vertalen :)
Ah oke, dat is natuurlijk een ander niveau.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-08 13:07

Typhone

Who Dares Wins

Ik ben vorige week nog paar dagen bij klant in Luxemburg geweest maar vergis je niet met dat salaris. Erop vooruit gaan doe je daar niet snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-08 10:12
Luxemburg is erg duur. Ken meerdere mensen die er werken maar allemaal in Duitsland net over de grens wonen. Als je er financieel op vooruit wil gaan adviseer ik je om een auto aan te schaffen. En je rijbewijs als je die nog niet hebt.

You only live once, so enjoy the ride.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:45
JvS schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:42:
Wees eens iets duidelijker over je baan. Ik ben namelijk ook "fabrieksmedewerker", maar dat zegt nogal weinig (ik ontwerp, beheer en optimaliseer productieprocessen in de biofarmaceutische branche).
Ik denk eigenlijk dat die hele baan voor de vraag totaal niet relevant is. Wat TS volgens mij wil weten:
Stel dat je in de randstad €39.000 verdient - hoeveel moet je dan in Luxemburg bruto verdienen om NA aftrek van belasting, sociale & pensioenpremies, woninghuur en levensonderhoud ongeveer netto evenveel over te houden als wat 'ie nu netto verdient?

Ik weet het antwoord niet, maar ik gok dat het daar om gaat.

• JvS
  • Laatst online: 23:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ahzo, dan kan je het er gewoon hier uit halen:
Wikipedia: Gebruiker:Greenday2/Gemiddeld inkomen in Europese landen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:28:
[...]
Huur voor een kamer is rond 700-1000 EURO.
Een 1 kamer apartment rond de 1100-1500 EURO.
Zoals ik eerder zei: dit is relatief normaal in Luxemburg en ook in de grotere steden in NL. Dit soort prijzen zijn namelijk "boven" de sociale huur en dus zit je in de vrije sector. Desondanks, de prijzen die je noemt zijn niet geheel correct; een aantal sites omtrent het wonen in Luxemburg, zitten gemiddeld ongeveer 15% lager.

Daarbij is het ook belangrijk "waar" je woont want net iets noordelijk van de randweg van Luxemburg-stad, heb je al 2/3/4-kamer appartementen & bungalows vanaf 1000 Euro waarbij ik moet opmerken dat ik niet weet welke overige bedragen daar nog bij komen zoals gas/water/internet/whatever. En bij goed weer is het zelfs te lopen namelijk minder dan 2km van Place Gauillaume.

Je zegt uit Utrecht te komen maar aan de Groenestraat betaal je ook rustig al 1000 Euro voor minder dan 50 vierkante meter en dat ligt ook in lijn met de prijzen die je noemt hierboven; ik vraag me dan ook af of je wel weet wat het in NL kost en je jezelf niet gek maakt met "Luxemburg is zoooo duur".

Speaking of; direct in het centrum heb ik regelmatig, op normale dagen, gewoon bij een restaurant normaal kunnen eten en drinken (voorgerecht, 2 gangen, 2 drankjes) voor ongeveer 30 tot 40 Euro afhankelijk van vlees / vis etc. Dat betaal je hier ook; een beetje eetcafe/restaurant zet alleen al een voorgerecht voor 6 Euro of meer in de boeken.

On-topic; als je iets wil verdienen, neem toch aan dat je onderhandelt over een contract? Neem ook aan dat jouw nieuwe werkgever wel/niet een opmerking maakte dat je 2500 Euro netto wilde overhouden in de maand?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 22-02-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:18:
[...]

Ik denk eigenlijk dat die hele baan voor de vraag totaal niet relevant is. Wat TS volgens mij wil weten:
Stel dat je in de randstad €39.000 verdient - hoeveel moet je dan in Luxemburg bruto verdienen om NA aftrek van belasting, sociale & pensioenpremies, woninghuur en levensonderhoud ongeveer netto evenveel over te houden als wat 'ie nu netto verdient?

Ik weet het antwoord niet, maar ik gok dat het daar om gaat.
Precies. Dank je voor het verwoorden.

Of zelfs vooruit.

Dus met andere woorden is 40k luxemburg meer dan 30k randstad of is het hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn gewoon gemiddelde inkomens.

Bijv. ik heb liever 1000€ netto in Lissabon dan 2000€ netto in Amsterdam.

En ik heb liever 2000€ netton in Amsterdam dan 2300£ in London.

Wat ik wil weten is 3000€ netto in Luxemburg beter dan 2000€ netto in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is allemaal zo marginaal dat als je het niet voor het avontuur doet, je er niet aan moet beginnen. Maar dat weet je volgens mij ook al. Supply Chain zegt namelijk nog steeds weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:17

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien heb je dan wat aan de big-mac index, dan weet je een beetje de verhoudingen tussen de kosten ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:26:
[...]

Zoals ik eerder zei: dit is relatief normaal in Luxemburg en ook in de grotere steden in NL. Dit soort prijzen zijn namelijk "boven" de sociale huur en dus zit je in de vrije sector. Desondanks, de prijzen die je noemt zijn niet geheel correct; een aantal sites omtrent het wonen in Luxemburg, zitten gemiddeld ongeveer 15% lager.

Daarbij is het ook belangrijk "waar" je woont want net iets noordelijk van de randweg van Luxemburg-stad, heb je al 2/3/4-kamer appartementen & bungalows vanaf 1000 Euro waarbij ik moet opmerken dat ik niet weet welke overige bedragen daar nog bij komen zoals gas/water/internet/whatever. En bij goed weer is het zelfs te lopen namelijk minder dan 2km van Place Gauillaume.

Je zegt uit Utrecht te komen maar aan de Groenestraat betaal je ook rustig al 1000 Euro voor minder dan 50 vierkante meter en dat ligt ook in lijn met de prijzen die je noemt hierboven; ik vraag me dan ook af of je wel weet wat het in NL kost en je jezelf niet gek maakt met "Luxemburg is zoooo duur".

Speaking of; direct in het centrum heb ik regelmatig, op normale dagen, gewoon bij een restaurant normaal kunnen eten en drinken (voorgerecht, 2 gangen, 2 drankjes) voor ongeveer 30 tot 40 Euro afhankelijk van vlees / vis etc. Dat betaal je hier ook; een beetje eetcafe/restaurant zet alleen al een voorgerecht voor 6 Euro of meer in de boeken.

On-topic; als je iets wil verdienen, neem toch aan dat je onderhandelt over een contract? Neem ook aan dat jouw nieuwe werkgever wel/niet een opmerking maakte dat je 2500 Euro netto wilde overhouden in de maand?
toon volledige bericht
Bedankt voor de tips.

Wat ik eigenlijk wil weten is als je 2000€ netto maakt in NL en je kan 2500€ netto verdienen in Lux, of het hetzelfde is of ga je hier fincancieel op vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:36:
Dit is allemaal zo marginaal dat als je het niet voor het avontuur doet, je er niet aan moet beginnen. Maar dat weet je volgens mij ook al. Supply Chain zegt namelijk nog steeds weinig.
Ik doe het voor de poen.
Avontuur is meer als je naar Zuid Amerika of Azie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:26:
[...]

toon volledige bericht
Bedankt voor de tips.

Wat ik eigenlijk wil weten is als je 2000€ netto maakt in NL en je kan 2500€ netto verdienen in Lux, of het hetzelfde is of ga je hier fincancieel op vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-08 22:19
Naar mijn mening moet je jezelf niet druk maken om wat je nu verdient, maar wat je over 10 jaar verdient.

Zorg dat je bij een club zit waar je jezelf kan ontwikkelen, dan komt het salaris vanzelf wel. Helemaal in de supply chain hoek, is het soms lastig om je hardskills te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Is er toevallig een recruiter in het spel? Vraag het hem. Houd dan rekening met zijn belangen: aan de ene kant is zijn fee meestal afhankelijk van jouw toekomstige salaris, hij staat dus aan jouw kant. Maar, een eventuele volgende opdracht komt eerder van jouw aanstaande werkgever dan van jou, dus is het voor hem ook belangrijk om de werkgever niet teveel voor het hoofd te stoten.
Hoe dan ook, een eventuele recruiter kent de lokale arbeidsmarkt en kan inzichten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:40:
[...]

Ik doe het voor de poen.
Avontuur is meer als je naar Zuid Amerika of Azie gaat.
In dat geval kan je lekker blijven zitten en DAAR hard werken. Heb je dat salaris zo te pakken zonder geld uit te geven aan relocatie (kost meer dan je denkt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 10:16
I.v.m. slecht onderhouden van topic door topicstarter gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.