Macbook Air kan niet zonder stroom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1042511

Topicstarter
Hi!

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn vraag!

Ik heb sinds kort dat mijn Macbook Air (begin 2014) niet zonder stroom kan. Zodra ik de lader uit de laptop haal valt mijn laptop uit. Ook zonder de lader krijg ik mijn Macbook niet aan.
Voorheen kon mijn Macbook zonder lader maar dan viel deze opeens uit, nu heeft deze constant stroom nodig.
Als ik kijk wat de status van mijn batterij is geeft deze 'normaal' aan en mijn batterij is ook tot 100% opgeladen.
Zelf denk ik dat er gewoon een nieuwe batterij nodig is, but not sure..
Thanks alvast! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15
Kijk eens naar de staat van je batterij via bijvoorbeeld Coconut Battery. Verder kan je er waarschijnlijk weinig aan doen, behalve er een nieuwe accu in laten zetten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-04 09:28
Heb je coconut battery al geprobeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Clavis op 17-02-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:59:
Kijk eens naar de staat van je batterij via bijvoorbeeld Coconut Battery. Verder kan je er waarschijnlijk weinig aan doen, behalve er een nieuwe accu in laten zetten.
Geeft aan dat de status van de batterij goed is en bij battery failure 'none'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 1042511 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:03:
[...]

Geeft aan dat de status van de batterij goed is en bij battery failure 'none'
En wat zegt 'ie over de capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:04:
[...]

En wat zegt 'ie over de capaciteit?
Full charge capacity; 6507 mAh
Design capacity; 7150 mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:23
Als de capaciteit van de batterij goed is dan zou er nog een probleem kunnen zijn met de voedingsadapter. Als die niet voldoende stroom (Ampère) levert dan kan de computer wel werken maar zal die de batterij niet opladen. Maar doorgaans is het zo dat een voedingsadapter het helemaal wel of helemaal niet doet.

Heb je onlangs last gehad van vocht of nattigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
FrankHe schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:09:
Als de capaciteit van de batterij goed is dan zou er nog een probleem kunnen zijn met de voedingsadapter. Als die niet voldoende stroom (Ampère) levert dan kan de computer wel werken maar zal die de batterij niet opladen. Maar doorgaans is het zo dat een voedingsadapter het helemaal wel of helemaal niet doet.
Ze zegt dat 'ie 100% opgeladen is, dus dat lijkt me hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FrankHe schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:09:

Heb je onlangs last gehad van vocht of nattigheid?
Nee geen last van gehad. Maar mijn laptop is gewoon voor 100% opgeladen, geeft ie aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Hahn schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:10:
[...]
Ze zegt dat 'ie 100% opgeladen is, dus dat lijkt me hier niet het geval.
Er staat de capaciteit die de batterij heeft 'als' die volledig is opgeladen. Ik zie niet staan 'of' die nu is opgeladen.

Wat zegt die bij "Charge Remaining (mAh):"?

[ Voor 6% gewijzigd door FrankHe op 17-02-2018 17:14 . Reden: Wat zegt die bij Charge Remaining (mAh) ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Klinkt alsof het circuit dat de voeding uit je batterij gebruikt om het systeem te laten werken stuk is. Waarschijnlijk iets als de PPVBAT_G3H_CONN FET die stuk is, of de driver lijn naar CHGR_BGATE, meestal door de ISL6259 bestuurd. Als de SMC het niet doet, een van die componenten stuk is of een monitoring sensor (bijv via BMON) niet goed werkt dan zal je Mac de batterij wel opladen en via SMBus uitlezen, maar geen stroom kunnen vragen voor normaal gebruik waardoor de complete G3Hot rails down gaan zodra de oplader er uit gaat.

Apple zou dan het complete moederbord vervangen. Ik zou eerder een beetje debuggen, componenten vervangen en verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FrankHe schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:13:
[...]

Er staat de capaciteit die de batterij heeft 'als' die volledig is opgeladen. Ik zie niet staan 'of' die nu is opgeladen.

Wat zegt die bij "Charge Remaining (mAh):"?
6208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Dat is 95% van 6507 mAh. Dan lijkt het erop dat de accu waarschijnlijk in orde is. Wat rest is inderdaad het circuit dat ervoor zorgt dat de energie uit de accu het overneemt wanneer je de voedingsadapter afkoppelt. Tsja dat is niet iets wat je even gemakkelijk zelf doet zonder de juiste ervaring en gereedschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FrankHe schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:29:
[...]

Dat is 95% van 6507 mAh. Dan lijkt het erop dat de accu waarschijnlijk in orde is. Wat rest is inderdaad het circuit dat ervoor zorgt dat de energie uit de accu het overneemt wanneer je de voedingsadapter afkoppelt. Tsja dat is niet iets wat je even gemakkelijk zelf doet zonder de juiste ervaring en gereedschappen.
Oke, dankjewel! Dan ben ik er bang voor dat ik er toch iemand naar moet laten kijken want zelf ben ik niet zo handig, haha
Pagina: 1