Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met mijn zoon het basisgamesyteem in elkaar gezet maar hij start niet op.

Specifics:

Basisgamesysteem maar alternatieve moederbord gebruikt (ASUS Prime B350-plus) en 16GB ipv 8GB Corsair. Ik heb de videokaart er uitgehaald maar nog steeds zie ik alleen het volgende gebeuren:

Als ik de voeding aanzet zie ik het moederbord wat rode lichten aangaan. Als PC wordt aangezet gaan de CPU en de chassisfan draaien maar verder gebeurt er helemaal niets, geen BIOS piepje of wat dan ook.

Ik heb compatibiliteit van moederbord met geheugen, CPU gecheckt en beiden komen op de lijst voor.
Ik heb ook de PC gestart zonder memory, zelfde verhaal.
Memory stevig aangedrukt, helpt ook niet.

Hangen, opstartproblemen topic doorgelopen maar kan niets vinden wat het zou kunnen zijn.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:33

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

je kunt niet een ryzen pc opstarten zonder geheugen of zonder videokaart. ryzen 1xxx bezit geen igpu geen wonder dat je zonder videokaart niet kunt opstarten . ook ram geheugen is benodigd. om welk geheugen gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is de Corsair CMK16GX4M2B3000C15 16GB DDR4 3000MHz geheugenmodule. Heeft de ASUS geen onboard video? We hadden er eerst wel een videokaart er in gezet (Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming) maar dat leverde geen andere uitkomst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hangen, opstartproblemen topic doorgelopen maar kan niets vinden wat het zou kunnen zijn.
Dus je weet zeker dat alle stekkers goed zaten?
Je hebt alle componenten als eens vervangen door een ander?

Trouwens, een moederbord heeft tegenwoordig niet altijd meer een pieper/speaker aangesloten dus dat t niet piept kan gebeuren. Staat er in de handleiding iets over de rode ledjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Moederbord misschien wel na bios upgrade maar de Ryzen processor heeft geen ingebouwde grafische kaart zeg maar.

Dus wil je beeld dan moet je altijd met de gtx1080 erin proberen.

Heb je alle kabels & stroom goed aangesloten?

De 1080 is best aan de zware kant voor de voeding uit de bbg januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:26:
Het geheugen is de Corsair CMK16GX4M2B3000C15 16GB DDR4 3000MHz geheugenmodule. Heeft de ASUS geen onboard video? We hadden er eerst wel een videokaart er in gezet (Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming) maar dat leverde geen andere uitkomst op.
Zonder videokaart gaat het sowieso niet werken, omdat je processor geen onboard videokaart heeft. Je moet dan ook de kabel naar het scherm in de videokaart steken om beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://dlcdnet.asus.com/p...799-1280715494.1517253029

Er zit een integrated AMD Radeon R-series in volgens de handleiding. Ik heb niet alle componenten met een ander vervangen, ze zijn net geleverd. Kom niets tegen over de rode ledjes in de handleiding, ziet er wel kek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:43:
http://dlcdnet.asus.com/p...799-1280715494.1517253029

Er zit een integrated AMD Radeon R-series in volgens de handleiding. Ik heb niet alle componenten met een ander vervangen, ze zijn net geleverd. Kom niets tegen over de rode ledjes in de handleiding, ziet er wel kek uit.
Nee, dat staat er niet. Er staat in dat die in een A-serie processor zit, en niet op het moederbord.

Oftewel: Met een R5 zit er geen integrated graphics op.

[ Voor 4% gewijzigd door dcm360 op 17-02-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, dank. Dus de 1080 er in doen. Zo zijn we ook begonnen maar had ergens gelezen dat je die er uit kon halen (samen met de memory) om te kijken of je wel de BIOS-piep kreeg. Toen de kaart er in zat kregen we geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Je hebt het scherm wel aan de juiste hdmi aansluiting gehangen? De hdmi aansluiting van het moederbord moet je dus niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de 1080 gehangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Speaker eraan hangen dit moederbord heeft geen speaker!

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Same difference :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Heb je het moederboard al een keer buiten de kast op de doos van je moederbord gelegd en dan alleen je voeding, geheugen en videokaart aangesloten ?

Wat gebeurd er dan ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:40
Zowel de 24 pins als de 8 pins CPU power aangesloten op het moederbord?

Al met 1 reepje geheugen geprobeerd?

Power van de GTX 1080 netjes aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Even voor alle duidelijkheid, je hebt dus een mini-speaker aan de 4-pinnen* van het mobo gehangen, en je hoort geen piepjes als je hem opstart?

* Zie http://dlcdnet.asus.com/p...628-1951519645.1516913331 12/36, sectie 1-4 Product Introduction, "System Warning Speaker (4-pin SPEAKER).

Zo niet, dan jezelf statisch ontladen, en deze eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik niet gedaan helaas, dank voor het wijzen hierop. Ik zie geen kabels om dat te doen. Heb wel een speaker op de audio poort aangesloten. Daar hoorde ik niets. Moet het specifiek aan die pinnen gehangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 21:10

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:44:
Dat heb ik niet gedaan helaas, dank voor het wijzen hierop. Ik zie geen kabels om dat te doen. Heb wel een speaker op de audio poort aangesloten. Daar hoorde ik niets. Moet het specifiek aan die pinnen gehangen worden?
Yup. Error beeps gaan via de onboard speaker, en niet via de geluidskaart / audiopoorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak eens wat foto's van het systeem en de aangesloten kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft niet meer. Ik ben dom en over the hill.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:12:
Hoeft niet meer. Ik ben dom en over the hill.
Als je een oplossing gevonden hebt wordt het wel ten zeerste geapprecieerd om deze ook te delen, zodat iemand in de toekomst met soort gelijke problemen jouw oplossing ook kan toepassen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De voeding voor de CPU aansluiten is wel zo handig voor een werkende computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 17:53
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:50:
Dat hebben we allemaal wel eens, ik had het bij een oud 775 systeem waar ik een q9550 in probeerde te proppen ik heb me 20 minuten afgevraagd waarom die niet wilde starten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:50:
Ook daarvoor beept ie als je een speaker aansluit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie ondersteunende woorden!! Ook de voeding van 400W is te krap waarschijnlijk voor een 1080 dus een 750W besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:29:
Dank voor jullie ondersteunende woorden!! Ook de voeding van 400W is te krap waarschijnlijk voor een 1080 dus een 750W besteld.
Hmmm een degelijke 400w voeding is meer dan zat :9 Als dat de 400w voeding uit de BBG was, dan had het niet gehoeven. Uiteindelijk win je er toch niets mee.. buiten dat je een paar pegels lichter bent :D

[ Voor 21% gewijzigd door ECP0WERS op 17-02-2018 19:54 ]

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kaart zelf geeft 500W aan als recommended. Afijn, ben de pegels al lichter en heb nu een 400W over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
de 750w zal ws een stuk stiller zijn aangezien die niet tegen ze max load zal zitten, dus geen slechte investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:43
400W is zat voor die build. Of de 750W goed is zal afhangen van de kwaliteit van de voeding, maar hij is iniedergeval te zwaar. 500W recommended is nikszeggend, de fabrikant van je videokaart weet niet hoe de rest van je build eruit ziet en zal dus altijd aan de veilige kant gaan zitten

[ Voor 87% gewijzigd door Nat-Water op 19-02-2018 08:44 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Vlizzjeffrey schreef op maandag 19 februari 2018 @ 06:38:
de 750w zal ws een stuk stiller zijn aangezien die niet tegen ze max load zal zitten, dus geen slechte investering.
Ja want goede voedingen zijn ook zó luid tegenwoordig :?

Maar wel een iets minder efficiënt aangezien hij het grootste deel van de tijd weinig vermogen hoeft te leveren ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
sapphire schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:34:
[...]

Ja want goede voedingen zijn ook zó luid tegenwoordig :?

Maar wel een iets minder efficiënt aangezien hij het grootste deel van de tijd weinig vermogen hoeft te leveren ;)
mijn seasonic 520 watt was zeker luid onder nagenoeg full load ja ( 2x7950)
Was de luidste fan van mijn kast ( ik vind iets al wel snel luid dat moet wel gezegd worden)
Nu heb ik er een 850 watt in en die is veel stiller dan de seasonic 520, dus kan ook voor anderen zeker wel een punt wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Vlizzjeffrey schreef op maandag 19 februari 2018 @ 15:00:
[...]

mijn seasonic 520 watt was zeker luid onder nagenoeg full load ja ( 2x7950)
Was de luidste fan van mijn kast ( ik vind iets al wel snel luid dat moet wel gezegd worden)
Nu heb ik er een 850 watt in en die is veel stiller dan de seasonic 520, dus kan ook voor anderen zeker wel een punt wezen.
Daarom zeg ik ook tegenwoordig. De nieuwste serie Seasonic 520 die ik kan vinden is de M12II EVO welke 5 jaar geleden geïntroduceerd is dus zeker al een generatie oud maar wel bekend staat dat hij stil is. Dus is het een ouder type van ca. 2010 (of je met echt gevoelige oren hebben maar dan is dat meer een punt ipv. de voeding).

Een moderne voeding zoals de Seasonic Focus, Corsair RMx, Bitfenix Whisper of Coolermaster V-series zijn ook op fullload nog stil te noemen.

Daarnaast is een dikke overkill voeding kopen zodat hij op half vermogen (of dagelijks op bv. 10~20% load) kan draaien natuurlijk een verkeerde koop. Geef dan dat geld uit aan een minder overpowered kwalitatief goed en stil exemplaar ;)

Gabriël AM5

Pagina: 1