Stoppen slaan door na aansluiting HDMI kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 22:32
Mijn vraag:
Ik ben een paar weken geleden verhuisd. In mijn nieuwe woning heb ik mijn PC aangesloten met 2 beeldschermen. Geen enkel probleem zover, deze opstelling had ik ook al in mijn oude huis.
Nu wil ik ook een TV scherm via een (lange) HDMI kabel aansluiten op mijn PC, zodat ik geen ChromeCast oid nodig heb om iets af te spelen op mijn (nieuwe) TV.

- Ik sluit de kabel aan tussen de TV die op standby staat en mijn PC die uit staat
- Ik schakel mijn PC in
- De stoppen slaan door! (of tenminste: de schakelaar in de meterkast slaat uit)
- Ik vervang de HDMI kabel: zelfde resultaat
- Ik sluit de TV via HDMI op mijn laptop aan: geen probleem
- Ik sluit de TV op de 2e grafische kaart in mijn computer aan: zelfde probleem
- Ik koppel alle schermen los van mijn PC
- Ik probeer de HDMI als enige aan te sluiten
- Zodra de HDMI het metaal van mijn grafische kaart aanraakt slaan de stoppen weer door

Wat kan dit zijn? Als het een probleem met de grafische kaart was had het met de andere grafische kaart toch niet voor moeten komen? Ik zit te overwegen om beide grafische kaarten te vervangen voor 1 GTX 1080Ti, maar wil dan wel eerst zeker weten dat dit het probleem oplost...

Mijn hardware:
TV: Philips 43PFS4912/12 (Duits model)
Grafische kaarten: 2x R9 290 4GB GDDR5 (crossfire)
Andere aangesloten beeldschermen: 2x AOC G2778VQ

Beste antwoord (via crisp op 18-02-2018 11:22)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:24
Er staat spanning op de mantel. Je coax netwerk in huis is niet goed.
Ga eens kijken bij je AOP (waar de coax binnenkomt) of dit geaard is.

Hoe en wat je precies nodig heb om dit te verhelpen weet ik niet precies, wellicht kun je een monteur laten komen.
De laatste keer dat ik met Coax heb gewerkt was het analoge tv, nu gaat er ook digitale tv en internet overheen, dus wat je nu nodig hebt weet ik niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:31
Begin eens met de stekkers en stopcontacten van je apparatuur te checken, want kortsluiting krijgen als je een HDMI-kabel aansluit is niet normaal.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 22:44
Heb je alles op geaarde stopcontacten?

Ik zou zelf vermoeden dat het probleem in de voeding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mogelijk zitten je TV en je PC op een andere fase aangesloten en loopt er stroom tussen de fases via de HDMI kabel.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Ik gok dat de aardlek springt door lekstroom uit de voedingen zonder geaarde stopcontacten.

Het klinkt gek, maar draai de stekker van je pc eens om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGerard
Ik heb het één en ander met stroom stekkers geprobeerd, maar niets hielp.
Wat wel hielp is de coax kabel in de TV loskoppelen! Zonder coax aansluiting is het probleem verholpen...
Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:31
DigitalGerard schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:17:
Ik heb het één en ander met stroom stekkers geprobeerd, maar niets hielp.
Wat versta jij onder 'het één en ander met stroom stekkers proberen' :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGerard
aansluiten op dezelfde verdeeldoos, stekker eruit en erin, andere stekkers in dezelfde groep eruit, etc.
Maar niets hierin heeft dus geholpen. Inmiddels zitten alle kabel muv de coax kabel weer in de originele positie, en pas toen ik de coax kabel in mijn TV lostrok was het probleem verholpen.
Echter zit ik nu met een TV zonder coax... heeft iemand een suggestie wat het probleem met de coax kan zijn? Of moet ik gewoon mijn huurbaas aanspreken om er na te laten kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zijn het de stoppen of de aardlekschakelaar?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Er staat spanning op de mantel. Je coax netwerk in huis is niet goed.
Ga eens kijken bij je AOP (waar de coax binnenkomt) of dit geaard is.

Hoe en wat je precies nodig heb om dit te verhelpen weet ik niet precies, wellicht kun je een monteur laten komen.
De laatste keer dat ik met Coax heb gewerkt was het analoge tv, nu gaat er ook digitale tv en internet overheen, dus wat je nu nodig hebt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGerard
Aardlekschakelaar.
Het is de schakelaar die alleen voor mijn kamer is. Dus niet de hoofdschakelaar.
Misschien goed om te vermelding: ik zit in Duitsland, dus het kan zijn dat coax hier net iets anders werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Zoiets gaat het wel workarounden https://www.amazon.com/Is...3&creativeASIN=B00B2HFE2O maar ik zou inderdaad iemand laten kijken wat er mis gAat met de aarding in je huis.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Maak eens een foto van de "schakelaar' ? Vermoed zelf dat het een volautomaat is (dus met aardlek).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Maak eens een foto van de 'schakelaar' ? Vermoed zelf dat het een volautomaat is (dus met aardlek).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 22:44
DigitalGerard schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:31:
Aardlekschakelaar.
Het is de schakelaar die alleen voor mijn kamer is. Dus niet de hoofdschakelaar.
Misschien goed om te vermelding: ik zit in Duitsland, dus het kan zijn dat coax hier net iets anders werkt?
Je kan eventueel een galvanische scheiding op je coax kunnen monteren.

Zitten er overigens nog meer apparaten op de coax? Misschien dat een van de apparaten een lekstroom heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGerard
De schakelaar ziet er zo uit:
https://www.dropbox.com/s.../20180217_163300.jpg?dl=0
Er zijn in totaal 5 TVs in het huis aangesloten op de inkomende coax verbinding.
Ik zal mijn landlord laten weten dat er ergens iets mis gaat met de aarding in het netwerk. Ik gebruik de coax op het moment toch niet (alleen maar Duitse zenders :-( ), dus is ook niet erg belangrijk voor mij.
Bedankt allemaal voor de assistentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat ziet er inderdaad uit als een aardlekautomaat (alamat).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als je het niet gebruikt.. lekker er uit laten? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 15:36

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Je hebt zeer waarschijnlijk nog een heel oude coax aansluiting in de muur zitten..

Tegenwoordig zijn deze galvanisch gescheiden ,zodat er geen spanning meer op de coax kan komen te staan.

Laat deze zo snel mogelijk vervangen, voordat je wordt afgesloten door je kabelmaatschappij...

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 11:13
Zoals vermeld door diverse hier, er staat spanning op de mantel van de coax. Dit kan diverse oorzaken hebben die wij niet zo vanaf deze kant van het internet kunnen verhelpen of ontdekken. Iedereen zou zijn tv of decoders los moeten halen en dan zou de mantel na gemeten moeten worden.

Maar de reden dat hij eruit klapte op moment dat jij de kabel met hdmi aan de pc sloot is omdat op dat moment de spanning op de aardlek kwam, netjes via je pc zoals hoort. Conclusie de aardlek werkt prima, en er staat spanning op de coax mantel die daar ongewenst is.
Pagina: 1