Mijn vraag:
Ik ben een paar weken geleden verhuisd. In mijn nieuwe woning heb ik mijn PC aangesloten met 2 beeldschermen. Geen enkel probleem zover, deze opstelling had ik ook al in mijn oude huis.
Nu wil ik ook een TV scherm via een (lange) HDMI kabel aansluiten op mijn PC, zodat ik geen ChromeCast oid nodig heb om iets af te spelen op mijn (nieuwe) TV.
- Ik sluit de kabel aan tussen de TV die op standby staat en mijn PC die uit staat
- Ik schakel mijn PC in
- De stoppen slaan door! (of tenminste: de schakelaar in de meterkast slaat uit)
- Ik vervang de HDMI kabel: zelfde resultaat
- Ik sluit de TV via HDMI op mijn laptop aan: geen probleem
- Ik sluit de TV op de 2e grafische kaart in mijn computer aan: zelfde probleem
- Ik koppel alle schermen los van mijn PC
- Ik probeer de HDMI als enige aan te sluiten
- Zodra de HDMI het metaal van mijn grafische kaart aanraakt slaan de stoppen weer door
Wat kan dit zijn? Als het een probleem met de grafische kaart was had het met de andere grafische kaart toch niet voor moeten komen? Ik zit te overwegen om beide grafische kaarten te vervangen voor 1 GTX 1080Ti, maar wil dan wel eerst zeker weten dat dit het probleem oplost...
Mijn hardware:
TV: Philips 43PFS4912/12 (Duits model)
Grafische kaarten: 2x R9 290 4GB GDDR5 (crossfire)
Andere aangesloten beeldschermen: 2x AOC G2778VQ
Ik ben een paar weken geleden verhuisd. In mijn nieuwe woning heb ik mijn PC aangesloten met 2 beeldschermen. Geen enkel probleem zover, deze opstelling had ik ook al in mijn oude huis.
Nu wil ik ook een TV scherm via een (lange) HDMI kabel aansluiten op mijn PC, zodat ik geen ChromeCast oid nodig heb om iets af te spelen op mijn (nieuwe) TV.
- Ik sluit de kabel aan tussen de TV die op standby staat en mijn PC die uit staat
- Ik schakel mijn PC in
- De stoppen slaan door! (of tenminste: de schakelaar in de meterkast slaat uit)
- Ik vervang de HDMI kabel: zelfde resultaat
- Ik sluit de TV via HDMI op mijn laptop aan: geen probleem
- Ik sluit de TV op de 2e grafische kaart in mijn computer aan: zelfde probleem
- Ik koppel alle schermen los van mijn PC
- Ik probeer de HDMI als enige aan te sluiten
- Zodra de HDMI het metaal van mijn grafische kaart aanraakt slaan de stoppen weer door
Wat kan dit zijn? Als het een probleem met de grafische kaart was had het met de andere grafische kaart toch niet voor moeten komen? Ik zit te overwegen om beide grafische kaarten te vervangen voor 1 GTX 1080Ti, maar wil dan wel eerst zeker weten dat dit het probleem oplost...
Mijn hardware:
TV: Philips 43PFS4912/12 (Duits model)
Grafische kaarten: 2x R9 290 4GB GDDR5 (crossfire)
Andere aangesloten beeldschermen: 2x AOC G2778VQ