Toon posts:

Mijn 1e Waterkoeling-project... is dit goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie het boeit: :)

Gisteren heb ik een radiator v/d sloop gehaald voor 5 tientjes ( vast en zeker genaaid maar ik kom daar normaliter nooit :) )... Deze radiator is grofweg 10x20 cm, en past precies 'plat' bovenin een case... perfect dus! :D

Goed, op de radiator heb ik bevestigingsstukken gedraaid van Gardena (de tuinfabrikant) en deze mbv bijgeleverde slangklemmen zeer goed vast gedraaid op de radiatorbuizen. Deze bevestingsstukken horen normaal op de waterkraan...

Op bovenstaande kraanconnectoren (?) kan je een slangconnector 'klikken'. De tuinslang kan je gewoon op deze slangconnector 'schuifen' en daarna vastschroeven. Het lijkt allemaal wel goed vast te zitten...

Heb er net ook een kwartiertje water doorheen gejaagd en mbv keukenrol gekeken of er eventueel vocht uitkomt... dit is gelukkig niet het geval... :)

Mijn vraagjes ( ja, alweer :D ):
- zijn deze Gardena connectoren goed waterproof of heeft een mede-waterkoeler al problemen gehad met deze dingen?
- mijn tuinslang is goed voor 20 bar... is dit ruim voldoende icm een 800-liter/uur pomp (Sicce Nova)?
- hoe blaas ik de hete lucht v/d radiator de kast uit? Kan ik beter de combinatie fan-radiator-buitenlucht doen, if radiator-fan-buitenlucht? Dus door de radiator blazen, of lucht v/d radiator 'zuigen'...

Nu nog een koelblokkie v/d Conrad en dan bloazen... :) I'll keep ya informed...

Foto's van m'n mod en mijn 2 andere gespoten kasten (Silicon Graphics groen & antaciet/zilver)... komen binnenkort... :)

Verwijderd

Klinkt goed, maar waar zijn de pics die je ons belooft?
Op vrijdag 13 juli 2001 17:39 schreef MessiaH het volgende:

Foto's van m'n mod en mijn 2 andere gespoten kasten (Silicon Graphics groen & antaciet/zilver)... komen binnenkort... :)
edit:

Alweer niet goed gelezen... :(

Verwijderd

Topicstarter
Moest nog effe editen... :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteren heb ik een radiator v/d sloop gehaald voor 5 tientjes ( vast en zeker genaaid
idd, kost normaal 25 piek :+
Mijn vraagjes ( ja, alweer :D ):
- zijn deze Gardena connectoren goed waterproof of heeft een mede-waterkoeler al problemen gehad met deze dingen?
- mijn tuinslang is goed voor 20 bar... is dit ruim voldoende icm een 800-liter/uur pomp (Sicce Nova)?
- hoe blaas ik de hete lucht v/d radiator de kast uit? Kan ik beter de combinatie fan-radiator-buitenlucht doen, if radiator-fan-buitenlucht? Dus door de radiator blazen, of lucht v/d radiator 'zuigen'...
20 bar is genoeg en als het niet lekt is het toch goed :)

Erdoorheen blazen is beter en dan meteen naar buiten blazen, zo ga ik het iig doen.

Suc6 ermee, en wat is het koelbklokkie van de Conrad ?

Verwijderd

Heb je foto's of kun je die maken?

edit:

O ja, veel suc6

Verwijderd

Hah, 20 bar is meeeer dan genoeg :D
Zo'n fontijnpompje haalt dat bij lange na niet, en ik denk dat je bij zo'n druk je eerder druk moet gaan maken om de aansluitpunten...

Verwijderd

Topicstarter
Voor foto's zal ik een videocamera moeten gebruiken... 1st maar ff m'n TV-kaart aan de gang krijgen. Heb helaas geen gewone (digi)cam... :( Doe ik binnenkort wel ff...

Koelblokkie v/d Conrad: [topic=183066]

Verwijderd

Topicstarter
Effe een plaatje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/e.van.delzen/temp/@wc@.jpg

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57
Op vrijdag 13 juli 2001 18:41 schreef MessiaH het volgende:
Effe een plaatje gemaakt:

[afbeelding]
http://212.120.119.154/@wc@.jpg

Oeps ... kruisje

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Nu niet meer... :)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37
volgens mij koelt die bout in de zomer als dat emmertje lekker verwarmd word :P

verder ziet het er leuk uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehehehe... een bio-bak ga ik op het balkon zetten. Maar in de zomer wordt het hoogstens 30 graden in de schaduw... dus het water ook 30 graden...

In de winter wordt het wel lachen... anti-vries in de bio-bak en lekker -10 graden buiten... heheheheh... >:)

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Voor wie het boeit: :)

Op bovenstaande kraanconnectoren (?) kan je een slangconnector 'klikken'. De tuinslang kan je gewoon op deze slangconnector 'schuifen' en daarna vastschroeven. Het lijkt allemaal wel goed vast te zitten...
voor de kwaliteit van gardena hoef je niet bang te zijn, maar ik heb wel meegemaakt dat die dingen na verloop van tijd gaan lekken.
ik zou ff kijken of je ze niet met tape kan behandelen ofzo, zodat als ze gaan lekken dat je niet meteen je systeem wegkan pl*****

verder kan ik alleen maar zeggen.....

:P

You can either agree with me or be wrong!

Pagina: 1