Eenvoudig (massa) Whatsapp berichten verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Sinds de laatste paar weken merk ik op mijn iPhone 6S dat Whatsapp erg langzaam is bij specifieke personen. Ik ben eens een gaan vergelijken en tot de conclusie gekomen dat het ligt aan de grote (het aantal) whatsapp berichten dat totaal in z'n gesprek zitten.

Zo is een gepsrek met iemand waarin totaal 1.000 berichten (heen en weer) staan, veel sneller (met laden, ,of openen) dan een gesprek met iemand waarin totaal 200.000 berichten staan. Vraag me niet waarom ik het allemaal bewaar, het is gewoon handig nog eens wat na te kijken denk ik dan (historie gaat terug naar begin 2014).

Wat me opvalt, wanneer ik kijk naar de totale opslag grote, het gesprek met 200K alleen aan berichten nog geen 0,1 MB is (dat is wat Whatsapp mij verteld). Opzich, 200K berichten in notepad is ook niet veel, toch.

Wat ik het liefst zou doen, in massa tegelijk, berichten verwijderen. Gewoon dat je het eerst bericht aanklikt, shift vasthoud en dan de eerst 50K verwijderen en zien wat het effect is. Echter, tooling kan ik niet vinden. Dit heeft vast deels met iOS te maken, maar Whatsapp is er in eigen FAQ ook vrij stil over, helaas.

Wie heeft een goede tip, mogelijke optie of iets dat lijkt op mijn wens? Antwoorden als, hele chat verwijderen heb ik niet veel aan, dat is niet de bedoeling.

Automatiseren kun je leren

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Ik stuur om de zoveel tijd de gesprekken die ik bewaren wil gewoon naar mijn email op de pc en wis dan de gesprekken op de whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
4 jaar lang een gemiddelde van 137 berichten per dag naar slechts één persoon... not bad. :P

Er zit helaas geen pruning functie ingebouwd. Je kan wel de tekstberichten opruimen maar wel alle foto’s, video’s, documenten en gesproken berichten bewaren. Dat doe je via data/opslag -> opslag in gebruik -> chat waar t om gaat -> beheer.
Je kan natuurlijk altijd suggereren aan ze dat er een pruning functie zou moet komen. (Eg: delete X older than Y days.)

Misschien dat je iets tegen de webclient aan kan scripten.
En voorts kan het mogelijk met wat gekloot via BackupTrans. Backup maken, 50K berichten verwijderen, die backup minus die 50K berichten terugzetten.

Om je theorie sneller te testen kan je natuurlijk ook gewoon een backup maken, die chat helemaal leegflikkeren, kijken of t nu wel sneller is en vervolgens de backup weer terugzetten.

In theorie zou t overigens niet bijzonder veel moeten uitmaken. Ben dan ook benieuwd wat je precies bedoelt met “heel erg traag” en in welke zin je dat ervaart.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 17-02-2018 17:15 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
xinix03 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:19:
Ik stuur om de zoveel tijd de gesprekken die ik bewaren wil gewoon naar mijn email op de pc en wis dan de gesprekken op de whatsapp.
Had ik ook moeten doen, maar ja, dat ben ik vergeten destijds... Klinkt een beetje als een grote datamigratie van de laatste 20 jaar naar 1 nieuw systeem brengen, ooit moet je de pijn pakken. Toch bedankt voor meedenken.
WhatsappHack schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:14:
4 jaar lang een gemiddelde van 137 berichten per dag naar slechts één persoon... not bad. :P
Ja, soms heb je dat. Het zijn er zelfs 256.000, haha, dat zijn er zeg maar 170 per dag. Maar nu heb ik er last van.
Er zit helaas geen pruning functie ingebouwd. Je kan wel de tekstberichten opruimen maar wel alle foto’s, video’s, documenten en gesproken berichten bewaren. Dat doe je via data/opslag -> opslag in gebruik -> chat waar t om gaat -> beheer.
Je kan natuurlijk altijd suggereren aan ze dat er een pruning functie zou moet komen. (Eg: delete X older than Y days.)
Heb een paar weken geleden al een feature request ingediend, soort gelijk, en idd, bij de manage/beheer functie inderdaad.
Misschien dat je iets tegen de webclient aan kan scripten.
En voorts kan het mogelijk met wat gekloot via BackupTrans. Backup maken, 50K berichten verwijderen, die backup minus die 50K berichten terugzetten.
Scripten zou een optie zijn, maar je moet eerst helemaal bovenin komen. Dat kan weer middels een gericht zoekwoord (wat ik inmiddels heb gevonden), dan naar beneden toe werken... Middels een Selenium in FireFox kom ik een heel eind, misschien is dat dan de beste manier inderdaad.

Met BackupTrans krijg ik er niet een paar uit, uit een individueel gesprek, alleen hele gesprekken. En dat is net niet de bedoeling.
Om je theorie sneller te testen kan je natuurlijk ook gewoon een backup maken, die chat helemaal leegflikkeren, kijken of t nu wel sneller is en vervolgens de backup weer terugzetten.
Nou omdat het bij andere nummers/gesprekken, waar minder berichten in staan wel lekker snel is, denk ik dat ik dat niet eens hoef te proberen, het is alleen bij het specifieke gesprek zo.
In theorie zou t overigens niet bijzonder veel moeten uitmaken. Ben dan ook benieuwd wat je precies bedoelt met “heel erg traag” en in welke zin je dat ervaart.
Ja, maakt echt heel veel uit. Heb bijna alle foto's al verwijderd, totale gesprek is iets van 36,4 MB, waarvan 36,2 MB aan beeld materiaal is. Dat betekent dus maximaal 0,2 MB aan tekst data.

Ik ervaar het als volgt:
- Whatsapp "volledig" afgesloten of op de achtergrond nog draaiend.
- Persoon stuurt een appje
- Via berichtencentrum kan ik de inhoud van de tekst lezen (na authenticatie middels vingerafdruk)
- Bij aanklikken van bericht duurt het 3-5 seconden voordat het gesprek geopend wordt

Stuurt een ander persoon waarin maximaal 1K berichten staan een appje, dan open ik op zelfde manier, en hoef ik niet eens te wachten (maximaal 1 seconden). Begrijp je wat ik bedoel.

Automatiseren kun je leren