from worse to worst: kopzorgen! HELP!

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:39
hey,

lijkt wel alsof er van alles mankeert aan mijn pc.

vanwege problemen ben ik gaan knutselen aan mijn pc, ik bedoel onderdelen gaan controleren etc.

pc liep namelijk steeds vast maar het wordt erger...

geheugen gecheckt: niks mis mee
videokaart verwisseld: niks mis mee
ouwe HD aangesloten: hey geen vastlopers meer!

idd, geen vastlopers meer maar wel het volgende...

bij sommige random dingen die ik doe valt het beeld weg, echt weg bedoel ik, pikzwart!

ikke dus de ouwe HD in combi met mijn ouwe videokaart gezet maar nog steeds dat het beeld uitvalt.

hmmm HD is dus lijkt me ook niks mis mee...

zou het dan mijn moederbord zijn? want alle problemen kan je in principe terugleiden naar het mobo.

ik heb een Abit BE6-2, mijn 2de zelfs want een half jaar geleden begaf deze het ook en die was toen 6 maanden oud. hmmm....deze mobo's overleven bij mij dus ongeveer 6 maanden en gaan dan kaduk.

de winkel waar ik ze kocht zegt dat ze vaker kapotte Abit BE6-2's terug hebben gehad.

iemand van jullie problemen zoals dit met Abit BE6-2 heeft gehad?

erug verwarrend allemaal...
ik vermoedde eerst de HD, toen de videokaart en nu toch weer het mobo.

heeft iemand van jullie de kennis om hier het probleem te kunnen aanwijzen?

adjes, dit is geen crosspost meer van mijn geheugen probleem, dit is een algemene post met verzoek tot hulp! ik zit echt met mijn handen in het haar nu en heb gewoon geen idee meer wat er mis is! mochten de adjes toch dit zien als een crosspost, laat het dan toch open en ban me dan maar, die ban is me de oplossing dan wel waard :'(

iedereen die me ietsje kan helpen, heel erg bedankt alvast. ik hoop dat ik de kans nog krijg om dit te lezen want volgens mij sterft deze pc langzaam in een oplopend tempo!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:20
Staat er ook stroom op de kast?
Misschien heb je het al gedaan en is dit het probleem niet, maar is je pc geaard?

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Op vrijdag 13 juli 2001 18:15 schreef DrClearbottom het volgende:
Staat er ook stroom op de kast?
Misschien heb je het al gedaan en is dit het probleem niet, maar is je pc geaard?
idd het lijkt erop dat je het onderzoek goed hebt gedaan, zeker omdat je zegt dat ook je vorige mobo het heeft begeven denk ik dat je eens moet gaan zoeken naar stroomstoringen ed..

pak eens een meter en zet hem op je kast..of controleer dat je mobo goed zit(lijkt me wel)

• JeroenNietDoen
jah alleen de andere pc die in deze kamer staat heeft nergens last van en de oudere pc die daarvoor stond ook niet.

mijn stekkerdoos dan mischien?

Verwijderd

Het zou aan je zelfgeschreven (icoontje) OS kunnen liggen.

Verwijderd

Is de kabel van je monitor nog wel goed? Met name bij de stekker die aan je videokaart aangesloten wordt kan door het buigen een draadbreukje ontstaan waardoor af en toe het beeld uitvalt; je kunt het testen door de kabel op die plek op en neer te bewegen.

Verwijderd

Ben jij niet die ene die 3 mobo 's gemold had ? Met het demonteren van je koeler.

Als dat zo is ligt het idd aan je mobo >:)

• JeroenNietDoen
euh nee dat ben ik niet :)

• JeroenNietDoen
monitorkabel is ook niks mis mee...

nah jongens, mobo is naar de klote en ik verdenk mijn stekkerblok ervan.

• JeroenNietDoen
zaterdag ochtend: het wegvallen van het scherm lijkt verdwenen te zijn...
ik breng mijn pc nog niet weg naar een lokale tweaker zaak. als ik deze dag doorkom zonder crashes is het zeker...mijn nieuwe HD is dan het probleem. tot dusver nog geen vastlopers.

Verwijderd

Je monitor kan natuurlijk ook kapot zijn :? Zet er eens andere op en kijk dan eens... :7

• JeroenNietDoen
jah die is langzaam aan het sterven en wordt binnen 3 weken vervangen. ik denk dat die 2 keer zwarte schermen daarvan zijn en dat ik ze daardoor niet meer zie...

• JeroenNietDoen
k het is nu avond, pc heeft sinds vanochtend 11:00 continue gedraaid met 1 reboot vanwege installatie van een proggie. verder was ik tussen 2 en 4 niet thuis en dus stond ie niks te doen.

nog geen 1 keer gechrashed, het is nu duidelijk dat het de nieuwe HD was.
IBM Dekstar GXP60 40GB 7200rpm. hij was 2 weken oud.
Pagina: 1