Toon posts:

Nieuw Athlon800 werkt niet!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe slot A 800MHz Athlon binnen gekregen, nu heb ik mijn 550@700 vervangen voor die van 800 en dan als hij opstart staat er in de bios gewoon 800Mhz, hij telt gewoon het geheugen, maar zodra hij de HD's moet gaan identificeren dan blijft hij hangen !!!!!!! Ik heb al in de bios het een en ander geprobeert te veranderen, en af en toe als ik me cach-divider op 2/5 zet en me geheugen op 133Mhz (wat het ook is) dan start hij soms helemaal door. Maar als hij dan bezig is met windows te laden en je krijg dat windows opstart scherm blijft hij weer hangen (ook in veilige mode)!!!

Weet iemand wat dit is of moet ik hem gewoon terug sturen naar de winkel :?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
heeft denk ik nix met je proc te maken...

denk eerder dat je de koeling er niet goed hebt opzitten ofzo...

dat ie heel snel veeeeel te heet wordt....

Verwijderd

Kijk eens naar:
Voltage, moet zijn 1.7 Volt
Cache divider moet zijn 1:1

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kom niet eens door me POST heen, alleen als ik ff wat in de bios klooi dan probeert ie windows op te starten...... zonder succes

Voltage is 1,71
cache kan ik niet zien, het is een SlotA Athlon CLASSIC....... dus hij kan nooit op 1:1 staan :)

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

heb je hem wel op 8x100 staan?

...

Verwijderd

Als het een CLASSIC is moet volgens mijn het voltage staan op 1.6
Slot A Thunderbirds moet inderdaad op 1.7 en CLASSIC's op 1.6

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
koeling ?!?!?!?

Verwijderd

Als het dat niet is moet je ff op de site van de mobo fabrikant kijken op jouw bios-versie wel een athlon 800 onder steund, anders bios upgraden en inderdaad effe naar je cooler kijken of die er wel goed op zit, is ook een mogelijkheid.
Maar eh, een CLASSIC 800?, ik kan nog wel Slot A Thunderbirds 800 aankomen maar geen enkele CLASSIC, nieuw dan he

Verwijderd

Topicstarter
CLASSICS: 500-750 1,6v
800-850 1,7v
900-1000 1,8v

Heb cooler net ff gecheckt en zit er goed op.

En hij stopt ook telkens na het award plug and play "regeltje", dus ligt niet aan de koeling. Ik heb hem dus al 2x door gepost als ik me geheugen op 133 heb gezet en cache op 2/5, maar dat werk maar af en toe en hij hangt weer meteen bij het proberen te starten van windows

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets....... moet de kenmerk van me CPU niet beginnen met AMD-k7******** ???

Als ik onder het kapje kijk zie ik niet die 2 andere chips (cache enz.) zoals op me 550, dus lijkt gewoon op een T-bird.

Nou keek ik boven op en het kenmerk is AMD-A0800MPR24B... :?

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Bios Update :?

Verwijderd

Als er AMD-A0800MPR24B... staat is het WEL een Thunderbird, die draaien op 1.7 Volt
Ik zou als ik jouw was maar eens bij www.amd.com kijken voordat je een topic start, waarschijnlijk ondersteund je bord geen Thunderbird!

Verwijderd

Tis dus inderdaad geen CLASSIC nee :)
TB in een slot A jasje.

Doe eens een BIOS reset met de jumper, haal de safe defaults eens op.. ??
Misschien redt je voeding het trouwens niet meer, je hebt nu door die Tbird een 'echte' nodig..

:Y)
Pagina: 1