Toon posts:

pc reboot na eerste maal starten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort (toeval of niet, na de laatste update van windows 10) een probleem. Mijn pc start normaal op tot aan het bureaublad. Ik kan nog google chrome openen en beginnen surfen, maar dan begint het beeld plots te haperen. Je ziet de muis vertragen en vast lopen en vervolgens valt de computer uit en start hij opnieuw op.

Hij geeft geen meldingen, laat niets zien en vanaf dan werkt hij ook perfect zonder problemen en kan ik alles draaien wat ik wil.

Als ik in de logboeken ga kijken staat er eerst een kritieke error KERNEL POWER (Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.)

En vervolgens een paar error's van DISTRIBUTEDCOM en daar staat volgende info in
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
en APPID
{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Ik weet me niet direct raad. Ik heb enkele maanden terug een nieuwe grafische kaart gestoken gtx 1050 maar de pc heeft tot nu dus perfect gewerkt. Het is een acer predator pc i7, 16gig ram, win10 en upgrade van 680gtx naar 1050gtx.

Iemand raad wat te doen of wat na te kijken?
Thx,

Alle reacties

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-12 23:38
Ik zou eerst eens beginnen met een memtest.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

ik heb een vergelijkbaar probleem met een andere pc.

installeer eens het programma 'who crashed' die geeft vaak net wat meer informatie

bij mij bleek het uiteindelijk toch ao een driver probleem te zijn die ook die kernal crash veroorzaakte elke keer na opstarten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je tool geïnstalleerd maar die zegt dat hij geen dump files vindt.

Als ik de pc opstart en meteen zelf herstart dan crasht hij niet. Ik denk dat er één of andere driver slecht zit en dat het niet hardwarematig is. Any ideas?

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:52:
Ik heb je tool geïnstalleerd maar die zegt dat hij geen dump files vindt.

Als ik de pc opstart en meteen zelf herstart dan crasht hij niet. Ik denk dat er één of andere driver slecht zit en dat het niet hardwarematig is. Any ideas?
dan moet je natuurlijk wel aanzetten in je OS dat hij die dump file moet maken...

enable crash logs

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-12 12:42
En start windows eens op in Veilige Modus.

Als Windows hiermee ook hetzelfde vertoont dan ben ik bang dat een herinstallatie op zijn plaats is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Topicstarter
De pc heeft nog maar net een herinstallatie gehad en dat is een heel gedoe geweest (was noodzakelijk na installatie nieuwe grafische kaart) hij heeft nu 2 maanden perfect gewerkt en nu dus dit.

@Ray Ik heb in windows alles aan gaan zetten voor zo ver ik weet maar toch krijg ik geen dump file te zien met je tooltje.

Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

No valid crash dumps have been found on your computer

• Ray

Ray

@Verwijderd

dit heb je dus zo aanstaan ?

kerneldump

ik gebruik die tool al heel wat jaartjes en eigenlijk is die altijd wel zuiver .Heel enkel is er inderdaad geen dump bestand en dan is het toch al snel een hardware probleem. Echter dat strookt niet echt met jou situatie waar juist een driver voor de hand ligt

Verwijderd

Topicstarter
hij stond op volledige dump, ik heb hem nu aangepast op kernel specifiek en laat je weten of hij iets doet.
thx

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weer even geleden, maar hier ben ik weer. Ik ben wat wijzer geworden, maar toch niet helemaal....

De geheugendump werkt niet, hij vindt niets, ook niet op jouw ingestelde manier. Vreemd?
Echter als ik de pc opstart en gewoon meteen start met gamen via steam dan crasht hij niet. Start ik de pc op maar start ik met browsen (google chrome) en start ik youtube enz. dan crasht hij vrijwel meteen.

Strange, isn't it ?
Any suggestions?

Thx,

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12 20:55
Ik zou eens proberen te testen met een andere voeding. Ik heb dit eens gehad, dat cold booten na een paar seconden zorgde voor een shutdown. Dit was met het vervangen van de voeding opgelost.

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:29:
Hoi,

Weer even geleden, maar hier ben ik weer. Ik ben wat wijzer geworden, maar toch niet helemaal....

De geheugendump werkt niet, hij vindt niets, ook niet op jouw ingestelde manier. Vreemd?
Echter als ik de pc opstart en gewoon meteen start met gamen via steam dan crasht hij niet. Start ik de pc op maar start ik met browsen (google chrome) en start ik youtube enz. dan crasht hij vrijwel meteen.

Strange, isn't it ?
Any suggestions?

Thx,
dan neigt het toch naar een hardware probleem of windows krijgt niet eens de kans een dump te maken.
Dit zijn vage problemen. Mijn muziek server doet ook weer zoiets. crash binnen een kwartier na opstarten bijna elke dag. Gaat copmleet beserk in een bios off mode zitten knipperen en zulk soort domme dingen. Na een poweroff en restart werkt hij daarna de hele dag zonder ook maar enige glitch 8)7

het zou, ook in jou case, iets thermisch kunnen zijn. Daarmee bedoel ik dat er wellicht ergens iets op je mobo of in de cpu net geen goed contact maakt als de pc nog koud is en zodra hij iets warmer is wel. Maarja...vindt dat maar eens....

Verwijderd

Topicstarter
Wel voor ik de format c eens had gedaan had hij dit ook en dit is nu echt 2 maand weg gebleven. Nu ineens is het terug en als ik de pc opstart en meteen zelf reboot (wat maar enkele seconde in beslag neemt) dan crasht hij nooit. Lijkt mij dus niets hardwarematig te zijn. Maar ik snap niet van waar het komt.

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:49:
Wel voor ik de format c eens had gedaan had hij dit ook en dit is nu echt 2 maand weg gebleven. Nu ineens is het terug en als ik de pc opstart en meteen zelf reboot (wat maar enkele seconde in beslag neemt) dan crasht hij nooit. Lijkt mij dus niets hardwarematig te zijn. Maar ik snap niet van waar het komt.
tja dan wellicht nog maar een keer herinstalleren en wekelijk zorgen voor een image van je installatie. Dat doe ik ook al weer een aantal jaren en ik bewaar zo'n week of zes. Soms heb je inderdaad vage errors die niet weg te krijgen zijn. dan maar een image terugzetten

h

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de indruk dat het is wanneer ik opstart met mijn gsm aan de usb poort. Misschien zorgt die net voor een iets te grote power dip waardoor hij reboot. Wel vreemd dat het pas na enkele minuten is bij opstart maar goed. Mogelijks kan dit de oorzaak zijn.
Pagina: 1