exchange (kraken) wil geen jaaroverzicht geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
voor aangifte 2017 heb ik een jaaroverzicht nodig van de exchanges waar ik iets had staan.

echter bij kraken.com blijkt dit niet mogelijk. bij poloniex is het bv weer geen enkel probleem.

heb bij kraken redelijk stampij gemaakt maar ze houden voet bij stuk.
wat ze zeggen is dat je je hele trade history dan maar moet downloaden en zelf maar aan het rekenen slaan.

dit is ondoenlijk daar als je bv 1 bitcoin verkocht dan kan het zijn dat daar 1000 kopers zijn geweest die ieder een duizendste stukje van hebben gekocht en je dus 1000 trades hebt staan in het boek voor 1 verkoop.

moet je verder nog rekening houden met wat je naar de exchange hebt ge-deposit en ge-withdrawed.

niet te doen dus.

uiteraard kunnen ze gewoon een database query doen.. maar dat weigeren ze dus.

ik weet het even niet meer maar ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier nu tegen aanloopt?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:44

orf

Hoe wilde je dat jaaroverzicht doen als je de crypto in een eigen wallet had staan? Je moet een opgave doen en je kunt daar prima een Excelletje o.i.d. voor gebruiken. Ik geef al meerdere jaren BTC op zonder jaaroverzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
ja maar dat had ik niet.

ik wil het netjes doen.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gewoon zelf ergens je portfolio bijhouden en de waarde op 1 Jan ergens vastleggen. Aangezien de markt enorm fluctueert heeft het toch geen zin om heel nauwkeurig te zijn.

Je wil in een ongereguleerde markt niet afhankelijk zijn van andere partijen met dit soort dingen. Helemaal niet als je op minimaal 5 Exchanges handelt.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dus in wezen zegt Kraken : Wij gaan niet die query doen, maar je kunt wel zelf de database downloaden en dan zelf de query doen en daarop zeg jij : Dat is onmogelijk...

Waarom zou het voor kraken simpel moeten zijn terwijl het voor jou onmogelijk zou moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Redman.
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-07 19:18
Trade history downloaden bij Kraken tot de datum die je wilt weten (1 januari 2017). Vervolgens deze importeren op Cointracking.info (er zullen vast andere sites zijn die deze functionaliteit ook bieden). En dan kun je als het goed is direct met terugwerkende kracht zien wat de waarde was op 1 januari 2017.

Anders heb je dan in ieder geval een overzicht van je portfolio op 1 januari en dan kun je zelf de juiste waarde erbij zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Je kunt ook te moeilijk doen... Importeer het idd of maak een schatting. Het gaat om het totaal wat je op die datum had.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hoeft toch alleen de waarde van je coins op te geven op 1 januari 2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:43:
je hoeft toch alleen de waarde van je coins op te geven op 1 januari 2017?
Ja. En volgende jaar die van 1 januari 2018.

Ik kan ten sterkste adviseren om niet pas een jaar na data te proberen een saldo te reconstrueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:47:
[...]

Ja. En volgende jaar die van 1 januari 2018.

Ik kan ten sterkste adviseren om niet pas een jaar na data te proberen een saldo te reconstrueren.
:+ ik ook niet, uit ervaring. maar ik neem het niet heel nauw. ik kijk naar de grafieken en neem het dan iets aan de ruime kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
+1 voor Cointracking.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
Hoeveel currencies heb je staat op Kraken? In de download staat nml. ook een kolom 'Balance' en dat is je balans na de trade. Dus je hoeft alleen maar de laatste trade van iedere currency te vinden voor 1 januari en daarmee kan je je balans reconstrueren.

Anoniem: 1008919

I.p.v. naar je trade history te kijken kun je ook naar je order history kijken, die bestaat niet uit allemaal kleine transacties maar is een duidelijk overzicht welke van je orders deels of volledig filled zijn en tegen welke prijs, dat rekent een stuk makkelijker en sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1008919 op 22-02-2018 15:58 ]

Pagina: 1