Toon posts:

Conflict met webshop houder drankgigant.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 1.542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mensen,

Ik zit midden in een conflict met webshop drankgigant.nl na een aankoop die niet heel bezorgd is door Post.nl.

Ik had voor me vader een fles Jack Daniels gekocht met 2 glazen erbij van Jack Daniels.
Nu is het probleem dat de fles en de glazen gebarsten aangekomen/bezorgd is door Post.nl.
De meeste Whisky is in het busje van Post beland,
De bezorger kwam met een druppelende doos aanlopen, en de glas scherven kwamen zowat uit de doos. Om de sterke stank en glas scherven in de flat te beperken heb ik er een vuilnis zak omheen gedaan en alles in de container gegooit. (Ondergrondse container )

Nu is het zo dat ik dig meteen heb gemeld, bij naam verwijderd, met hem heb ik de email contact gehad. Het probleem is dat hij mij heel cynisch, arrogant en onprofessioneel te woord staat. Hij blijft blijft iedere keer herhalen dat dat hij een fofo wil hebben dat het gebroken is. Hij reageert iedere keer terug alleen met de zelfde zinnetje, en op gegeven moment wordt ik ook als leugenaar en oplichtef neer gezet.

Hij beweerd ook dat het in de voorwaarde staat van iedere webshop dat klant een foto dient aan te tonen dat het kapot is. Alleen hier is dus niets van waar. Hij probeert mij meerdere dingen aan te praten wat helemaal niet klopt.
Ik heb naam verwijderd 2 andere oplossingen geboden, en dat is dat de postnl bezorger tegen mij zei dat die esn notitie ervan had gemaakt dat de fles gebarsten bezorgd is, en dat dit bevestigd kan worden bij postnl. Dat is 1.. en 2 is dat ms moeder er naast stond, die het ook kan bevestigen. Hij weigert dan ook om verder mijn verzoeken na te gaan, om te kijken of het klopt, zodat we tot een oplossinv kunnen komen.

Ik had eergister een klacht gezet op klachtenkompas, hij heeft erop een lege reactie gegeven en de klacht gesloten. Ik vindt zijn houding erg ongepast tegen de klant.

Ik wou jullie vragen wat zou ik hier tegen kunnen ondernemen?
Wat is mijn recht binnen particuliere koper?

Klopt het was hij zegt, dat webshop alleen met een oplossing hoeft te komen als je een foto stuurt? Of zijn er ook andere manieren om tot een oplossing te komen?

Dank alvast voor jullie reactie's

[ Voor 1% gewijzigd door defiant op 17-02-2018 00:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Je hebt niets aan dit advies, maar je had het pakket natuurlijk moeten weigeren als overduidelijk was dat het beschadigd/gebroken was.

Nu je het direct hebt weggegooid is het lastig qua bewijsvoering. Niemand heeft iets aan een kapotte fles, maar de verkoper moet inderdaad maar aannemen dat je het direct hebt weggegooid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Je hebt dus alles onmiddellijk zonder foto's te nemen weg gegooid in de prullenbak? Je meldt het dan aan de webshop en je wil nu gelijk krijgen zonder spreekwoordelijk bewijs te overhandigen?

En je bent ook nog eens boos hoe er word gereageerd als jij klacht op klacht stapelt hier een topic opent en op klachtkompas?

Jij doet een beschuldiging, de webshop wil graag bewijs die jij niet kan of wil leveren. Ik kan mij goed voorstellen dat er om bewijs word gevraagd..

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het klinkt niet onredelijk dat hij een foto wil.
Is het afval al opgehaald?
Of kun je nog een foto maken van de scherven?
Haal trouwens de naam van die kerel weg, daar hebben we niets aan.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47
Heel bijzonder dat de bezorger niet heeft gezegd dat je had moeten weigeren, dit had je nooit aan moeten nemen. En ja, er geldt doorgaans: wie eist bewijst. Op dit moment is het voor de webshop aannemelijker dat je de fles hebt leeggedronken dan dat hij echt stuk was....

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:11
Het weigeren van beschadigde pakketten is de juiste oplossing, maar natuurlijk is dat al te laat.

Kan je misschien bij het legen van de container wat regelen met de vuilnisman? Het lijkt mij niet meer dan een redelijke eis dat je, danwel het beschadigde product terugstuurt, danwel een foto kan tonen van de schade. Iedereen kan dit zeggen en een nieuwe eisen, zonder bewijs gaat dat hem niet worden natuurlijk voor een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je bij de supermarkt komt en zegt dat de kip op je aankoopbon bedorven was, geloven ze je onmiddellijk en hoef je die kip niet mee te nemen. Dat is echter coulance. Hier zit het anders.

Je had het pakje niet aan moeten nemen. De webwinkel heeft bewijs dat er 'iets' is bezorgd, en jij hebt ook bevestigd ook dat er in het pakketje zat wat je had besteld. Het conflict ziet nu op de staat waarin dat verkeerde. Als jij stelt dat het glas was gebroken, zul je dat moeten bewijzen. Dat is hoe het juridisch zit. Het is niet arrogant of onprofessioneel om dat bewijs van jou te verlangen, al is het wel vreemd dat men met termen als oplichter strooit.
Ik zou de communicatie even laten rusten, een verklaring van die bezorger regelen, en pas dan weer contact zoeken. Je positie is momenteel nogal zwak, en zonder die verklaring kom je nergens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:36
Wat een pruts topic weer.. wie eist bewijst... je kunt zelf toch ook wel verzinnen en/of begrijpen dat de tegenpartij bewijs wil door middel van een foto? Of verwacht je dat de tegenpartij je op je woord geloofd, die tijd is lang geweest. Ik zou lekker er van leren en je verlies nemen.

Het valt me trouwens op dat er steeds meer van dit soort ver-Amerikaanse topics komen, waarbij men zelf geen common sense meer heeft, altijd lekker de slachtofferrol spelen 8)7.

[ Voor 24% gewijzigd door rafler op 16-02-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is inderdaad gek dat je het in die staat aanneemt. En inderdaad, meestal zegt de postbezorger het zelf al.
Maar beschadigde zending is retourneren, foto vragen is nog een minimale eis.
Weggooien is zelf de zending accepteren in die staat en er dus ook iets mee doen.

@jaspermeul zoek even een filmpje van het legen van zo'n ondergrondse container op. Als het nog niet kapot genoeg was, dan daarna wel helemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door sambalbaj op 16-02-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een zeik reacties. Zitten er een paar goeie tussen zoals die glowmouse. Bedankt.

Lijkt wel fok hier. Alleen maar mensen die hun argument zeikerig uiten.
Ik ga hier niet eens op reageren. Leer eerst respectcol comminuceren voor dat een respectvol antw. Terug verwacht. Lekker opgevoed ook nog.

Mod; topic mag verwijderd worden. Niveau hier is vergelijkbaar als een bloemkool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 23:54:
Wat een zeik reacties. Zitten er een paar goeie tussen zoals die glowmouse. Bedankt.

Ik ga hier niet eens op reageren. Leer eerst respectcol comminuceren voor dat een respectvol antw. Terug verwacht. Lekker opgevoed ook nog.

Mod; topic mag verwijderd worden. Niveau hier is vergelijkbaar als een bloemkool.
Dus omdat het geen antwoorden zijn die je zoekt zijn het maar zeik reacties? :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online

Sorry hoor, maar jij vraagt hier om advies? Zet de eigenaar / medewerker van de drankgigant.nl even te kijk alsof jij niks fout hebt gedaan.

Erken gewoon dat je stom bent geweest om die fles en al direct in de vuilbak te gooien. Je hoort foto's toch te maken? Da's het eerste wat je zou moeten doen. Vervolgens ook sowieso het pakket nooit aannemen. Je wist namelijk van te voren al dat het kapot / gebroken / stuk was. Waarom je het dus hebt aangenomen snap ik sowieso niet.

Zorg dat je een verklaring van die bezorger hebt. Misschien is het zelfs al op het distributiecentrum fout gegaan want daar gooien ze met pakketten in plaats van voorzichtig hiermee om te gaan. Ook al staat er breekbaar op. They don't give a f*..

Je loopt nu andere tweakers af te zeiken. Wat niet echt terecht is want het kritiek wat je krijgt is geheel terecht. Je hebt een domme fout begaan en verwacht nu dat de webwinkel drankgigant jou zonder enig bewijs een nieuwe fles aanlevert of de betaling retour boekt aan jou?

Alsof je in de rechtbank staat en zegt ja maar meneer de rechter het is echt zo hoor. Heb alleen geen bewijs meer.. Maar 't is echt zo.

offtopic:
Wat jij verwacht lijkt het in ieder geval op, dat je erg graag ja-knikkers wilt.. Maar die zijn er niet zoveel ;-) althans niet op GoT. Ik zou als ik jou was naar een ander fora gaan en daar proberen je gelijk te halen.. Op facebook bijvoorbeeld. Daar loopt iedereen ook altijd elkaar gelijk te geven zonder fatsoenlijk na te denken. Wat een idioten op deze wereld zeg.. 8)7 Of ze geloven gelijk alles, 1 bericht over Mr. Bean die overleden is.. Wat al jaren een hoax is en hetzelfde bericht.. Maar iedereen gelooft het en knikt allemaal ja..
(that's the point)

[ Voor 14% gewijzigd door Tweakez op 17-02-2018 00:08 ]

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:30

GforceNL

Out of memory....

Typisch topic weer... TS hoort niet wat hij wil horen en gooit het op de “offended” toer... heb maar een topic report gedaan, antwoorden hierboven heeft TS meer dan genoeg aan.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34

Wat een niveau weer hoor. Heel apart dat de meerderheid in overeenstemming is dat je reactie totaal overdreven is.

Er is iets kapot, de webshop wil hier een foto van als bewijs en jij wil die niet geven en gaat daarover janken? Kijk als je bewijs had aangeleverd en de webshop dan niet wilde helpen stond je in al je recht.

De volgende keer ga ik ook drank bestellen online, het opdrinken en dan vragen om een terug betaling want de flessen kwamen leeg aan en nee daar ga ik geen bewijs van leveren!!1!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
GforceNL schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 00:08:
Typisch topic weer... TS hoort niet wat hij wil horen en gooit het op de “offended” toer... heb maar een topic report gedaan, antwoorden hierboven heeft TS meer dan genoeg aan.
Ach... zijn profiel zegt genoeg. #NoOffense

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/583210ed69dc227074048f0fc2317200.png

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:36

defiant

Moderator General Chat
Op slot tot de lokale crew hier naar kan kijken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.