Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivoler
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-10 12:26
Ik ben opzoek naar (goedkope) devices welke ik via een Pager/Mobiel/Wifi netwerk een textbericht kan laten ontvangen.

- Pager maakt gebruik van een service maar is meestal stabiel.

- SMS heeft helaas een simkaart en een nummer waardoor er een custom Sim moet zijn (zoals bij een TomTom) welke alleen text kan ontvangen. Ook stabiel opzich.

- Wifi: Niet overal "bereik", aanmelden bij open netwerken welicht niet mogelijk door startpagina's welke deze meestal eerst geaccepteerd willen hebben.

Kost gezegd: Is zoiets te vinden, betaalbaar, via Alibaba en een partij welke dergelijke simkaarten levert ? Dit lijkt me, mocht je aanbieder van mobiele diensten niet bevallen, dan is het makkelijker overstappen dan met een Pager service.

Vereiste: Device moet simpel zijn, 3 knoppen maximaal (ofzo), dus geen smartding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En welke devices had je zelf al gevonden en welke vragen/opmerkingen heb je erover waar we eventueel mee kunnen helpen? Verder kan ik me voorstellen dat je niet zit te wachten op een device van 4000 Euro per stuk dus allicht zou het vermelden van een budget ook handig zijn. Verder werken devices niet op alle internationale netwerken; ik ga ervanuit dat je alleen in Europa bereikbaar wil zijn of was je van plan ook op andere continenten je pager te moeten gebruiken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivoler
Ik kan niet echt devices vinden, de meeste zijn toch pagers gezien die in de US, en wellicht ook andere landen (buiten het C2000 netwerk) gebruikt worden.

Alibaba geeft van $1-1999 voor dergelijke devices op dus dat gaat om aantallen, daar zal het later ook wel om gaan, maar het start bedrag moet redelijk zijn.

Je ziet ze voor $50,- war mijn inziens echt goedkoper moet kunnen, heel spannend lijkt het me niet namelijk.

Ik zoek uiteraard door maar wat ik momenteel veel vind zijn pagers en dat is eigenlijk niet wat ik zoek, tenzij het mijn eigen netwerk zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aankoopadvies, dus schopje naar ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Waarom neem je niet een goedkope smartfoon (Nokia 3310 2G bijvoorbeeld zodat je ook op Wifi kunt aanmelden), en stopt er een 097 nummer data only sim in? product: Nokia 3310 2G (2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivoler
swhnld schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:05:
Waarom neem je niet een goedkope smartfoon (Nokia 3310 2G bijvoorbeeld zodat je ook op Wifi kunt aanmelden), en stopt er een 097 nummer data only sim in? product: Nokia 3310 2G (2017)
@rens-br thanks!

Teveel gedoe en streeft zijn doel voorbij. Ik zit al te kijken naar Alibaba "smartwatches" welke een echte digitale klok zijn en text kunnen ontvangen en ook nog GPS callback hebben via SMS.

Opzich precies wat ik nodig heb, hoe simpeler hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik weet dat het een oud topic is maar toevallig ben ik ook naar zoiets op zoek.
Heb jij inmiddels wat gevonden?

Ik heb deze gevonden die het meest in de buurt komt:
https://www.firecom.nl/al...tvanger-semafonie-en-sms/

In feite zoek ik een device formaat pager welke middels sms/4G notificaties kan ontvangen.

Doel: custom notificaties ontvangen bij monitoring van services of eigen notificatie builds waarbij ik ze liever niet op mijn mobieltje wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solo-nl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-10 17:00
Zit met hetzelfde probleem. Het KPN netwerk voor semafoons is te duur naar mijn mening en daarom zou een semafoon met een simkaart voor ontvangen van SMS een oplossing zijn. Ik overweeg deze birdy 3 te kopen, maar 450 euro inclusief btw is natuurlijk een hoop geld. Een SMS versturen via een api naar de semafoon, kost soms maar 0,01 euro per bericht en een (tekst)bericht sturen via KPN semafoon netwerk is vanaf ~0,7 euro per bericht.

[ Voor 0% gewijzigd door solo-nl op 31-01-2023 11:41 . Reden: correctie bedrag ]

Pagina: 1