Wat is beter: geForce of G400?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
En dan heb ik het niet alleen over fps. Denk ook aan andere zaken.

of ik nou 60 of 70 frames in een spel haal maakt mij niet uit, zolang ik maar Q3A met 30+ frames kan draaien.

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
Ik heb ze beide gehad en ik moet zeggen dat op 2d gebied bij hogere resoluties (1024*768@32b@75hz) die matrox toch wel een stukje prettiger voor je ogen was, op 3d gebied vind ik de matrox er ook een stukje flexer uitzien.. alleen daalde de frame rate bij mij in multiplayer te sterk... vandaar dat ik toch een geforce had gekocht... die ik overigens ook weer weg die omdat ik hoogstens 2 uur per week game...

Currently playing: MTG Arena (PC)

• The - DDD
Hmmm, dus voor gamen is een geforce een must indien je een athlon 700 bezit.
(nog niet wel bijna)

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Je gebruikseigenschappen klinken net als de mijne. Ik heb echter een G400 in huis gehaald. Zijn signaalkwaliteit is superieur aan andere kaarten. De 3D performance laat een beetje te wensen over. Je moet er absoluut zeker van zijn dat zijn IRQ niet wordt geshared.

Wat ik ook een voordeel vind is dat de G400 op een hele bergje systemen werkt. Linux, BeOS, Solaris, alle Windows versies en nog veel meer.

Als je snelle gaming belangrijker vind dan signaalkwaliteit dan heb je aan de GeForce een goeie. Vind je signaalkwaliteit echter belangrijker (zeker op 21" zie je dat) haal dan een G400 !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• The - DDD
Ik ga er een 19" aanhangen van +/- 980 piek.

Dus tja weer zo'n tussen geval.

En die geForce onder linux dat is toch een kwestie van tijd toch? Ik neem aan dat text-mode geen probleem is. X-windows dat duurt nog effe?

Want ik wil inderdaad ook Linux op m'n bak zetten.

Ik ben op dit moment een voodoo II 8MB gewend, dus een geforce zal wat beeld betreft altijd een vooruitgang moeten zijn.

Verwijderd

Daar twijfel ik geen moment aan! Als je voodoo2 8mb gewend bent dan zal dit een wonder lijken (een geforce).

Mijn mond viel zelfs open toen ik van een TNT2 naar een Geforce 256 ging!

• vassago
  • Laatst online: 23:22
Een Geforce is prima voor een 19" monitor, het verschil tussen een Matrox en de Geforce zie je echt niet met een 19"

Ik draai hier 1280x960@100hz op mijn 21" en hij is haarscherp, kom je daar boven word het beeld minder.

Linux drivers zijn er dacht ik al.

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
De beeldkwaliteit van een geforce en een Matrox verschilt niet? Volgens mij heb jij ze dan nog niet naast elkaar gezien,
want ik zie op mijn 17" monitor nog een verschil van hier tot tokyo die matrox is echt veel beter (en ik heb ze beide in mijn pc gehad en ik heb ze beide nu nog steeds(nouja mijn huisgenoot heeft de matrox en ik de geforce) dus als je niet veel spellen speelt is de matrox gewoon beter, voor spellen (vooral multiplayer) heb je weer een stuk meer aan de geforce...

Currently playing: MTG Arena (PC)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
volgens mij kan je wel zeggen dat geforce beeldkwaliteit gewoon tot goed is en die van de matrox heel goed. Ik zou trouwens voor de geforce gaan. met die extra performance kun je ook hogere texture quality en res hoger zetten.

• The - DDD
Ok, geForce gaat het dus worden.

Ik speel namelijk graag een spelletje (erg graag) :)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
verstandige keus. wel een creative labs annihilator pro kopen he. goeie drivers. (naast die van nvidia) en hoog op te klokken. en goedkoper. en geen zooi als tvout enzo de bij. gewoon gemaakt voor gamen. utilitys op website om over te klokken
Pagina: 1